Stacionární radary a kamerové systémy sloužící k měření rychlosti zažívaly v posledních letech obrovská boom. Úředníci je většinou obhajovali slovy o vyšší bezpečnosti na silnicích, ovšem všichni jsme stejně věděli, že jejich hlavním úkolem je zajistit městskému rozpočtu trvalý příjem. Navíc se poslední dobou poměrně často ukazuje, že umísťování těchto systémů nejen že ničemu nepomáhá, ale často také může škodit.
O spolehlivosti kamerového systému ve městě Lakeview (New Orleans) se na vlastní kůži přesvědčil i jistý Donald Schulz, kterému poměrně často chodí pokuty za rychlost, kterých se měl dopustit ve svém zaparkovaném pick-upu Nissan Frontier.
Případ, o kterém informovala zpravodajská stanice WWL, je skutečně komický. Dopravní kamera, která je jen pár metrů od domu Donalda Schulze, totiž snímá provoz na silnicích před jeho domem, kde mimo jiné parkuje se svým Nissanem. Kdykoliv se však před domem někdo prohání vysokou rychlostí, kamera vyfotí registrační značku Nissanu a město pak pošle majiteli vozu pokutu.
Pokud byste chtěli vinit automatický systém, který samozřejmě není dokonalý, musíme vás zastavit. Před odesláním pokuty totiž celá věc musí projít rukama minimálně dvou lidí, takže jak říká sám Schulz „Ať už záznamy o přestupcích kontroluje kdokoliv, svou práci nedělá dobře."
Problém přitom není žádnou novinkou. Již před dvěma lety dostával Schulz pokuty za přestupky, které nespáchal. Technici poté přenastavili kamery a Schulz měl na určitou dobu pokoj. Před nedávnem však Schulz znovu viděl techniky manipulovat s kamerami a vše začalo nanovo.
Majitel Nissanu sice pokaždé dokázal úředníkům celou situaci vysvětlit, takže pokuty platit nemusel, ovšem pokaždé kvůli tomu musí na městskou radnici. Jen za uplynulých 10 dnů mu přitom dorazily další dvě nové pokuty, z nichž za některými navíc stojí policisté. Ostatně právě ti jsou prý podle stanice WWL největšími hříšníky, které kamera nejčastěji fotí.
Radnice města už se prý údajně problémem zabývá a podle vyjádření by měl správce kamerového systému neustále pracovat na úpravách jeho automatického software, čímž by se mělo předejít podobným situacím. Podle Schulze však problém trvá už příliš dlouho.
Pro New Orleans to však není jediný problém s měřením rychlosti. V únoru tohoto roku nařídil soud městu, že musí vrátit cca 25 milionů dolarů, které díky systému vybralo mezi lety 2008 až 2010. Systém byl totiž značně nedokonalý a mohlo v něm docházet k omylům.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?