Stacionární radary a kamerové systémy sloužící k měření rychlosti zažívaly v posledních letech obrovská boom. Úředníci je většinou obhajovali slovy o vyšší bezpečnosti na silnicích, ovšem všichni jsme stejně věděli, že jejich hlavním úkolem je zajistit městskému rozpočtu trvalý příjem. Navíc se poslední dobou poměrně často ukazuje, že umísťování těchto systémů nejen že ničemu nepomáhá, ale často také může škodit.
O spolehlivosti kamerového systému ve městě Lakeview (New Orleans) se na vlastní kůži přesvědčil i jistý Donald Schulz, kterému poměrně často chodí pokuty za rychlost, kterých se měl dopustit ve svém zaparkovaném pick-upu Nissan Frontier.
Případ, o kterém informovala zpravodajská stanice WWL, je skutečně komický. Dopravní kamera, která je jen pár metrů od domu Donalda Schulze, totiž snímá provoz na silnicích před jeho domem, kde mimo jiné parkuje se svým Nissanem. Kdykoliv se však před domem někdo prohání vysokou rychlostí, kamera vyfotí registrační značku Nissanu a město pak pošle majiteli vozu pokutu.
Pokud byste chtěli vinit automatický systém, který samozřejmě není dokonalý, musíme vás zastavit. Před odesláním pokuty totiž celá věc musí projít rukama minimálně dvou lidí, takže jak říká sám Schulz „Ať už záznamy o přestupcích kontroluje kdokoliv, svou práci nedělá dobře."
Problém přitom není žádnou novinkou. Již před dvěma lety dostával Schulz pokuty za přestupky, které nespáchal. Technici poté přenastavili kamery a Schulz měl na určitou dobu pokoj. Před nedávnem však Schulz znovu viděl techniky manipulovat s kamerami a vše začalo nanovo.
Majitel Nissanu sice pokaždé dokázal úředníkům celou situaci vysvětlit, takže pokuty platit nemusel, ovšem pokaždé kvůli tomu musí na městskou radnici. Jen za uplynulých 10 dnů mu přitom dorazily další dvě nové pokuty, z nichž za některými navíc stojí policisté. Ostatně právě ti jsou prý podle stanice WWL největšími hříšníky, které kamera nejčastěji fotí.
Radnice města už se prý údajně problémem zabývá a podle vyjádření by měl správce kamerového systému neustále pracovat na úpravách jeho automatického software, čímž by se mělo předejít podobným situacím. Podle Schulze však problém trvá už příliš dlouho.
Pro New Orleans to však není jediný problém s měřením rychlosti. V únoru tohoto roku nařídil soud městu, že musí vrátit cca 25 milionů dolarů, které díky systému vybralo mezi lety 2008 až 2010. Systém byl totiž značně nedokonalý a mohlo v něm docházet k omylům.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?