Ze dřeva se dříve vyráběly konstrukce automobilů, jejich karoserie a dokonce i kola. Ani v minulosti však nikoho nenapadlo vyrábět ze dřeva brzdy, nebo jejich komponenty. Ruský mechanik a YouTuber se však rozhodl toto tabu překonat a výsledky jeho experimentu jsou skutečně působivé. Posuďte sami.
Dříve zastávalo dřevo v automobilovém průmyslu nezastupitelnou úlohu, nicméně v dnešní době jsme zvyklí se s ním setkávat pouze jako s prémiovou dekorací. Ruský mechanik z YouTube kanálu Garage 54 se však rozhodl vyzkoušet, jak by mohlo dřevo fungovat v roli brzdových destiček.
Pro svůj experiment si mechanik připravil jeden pár brzdových destiček, který upnul do třmenu na pravém předním kole. Neptejte se nás na druh dřeva nebo jeho úpravu, neboť nic z toho se ve videu nezmiňuje. Originální je však způsob vyřezávání, ke kterému byla použita úhlová bruska, neboť správná pilka nebyla k nalezení.
S dřevěnými brzdami naštěstí ruský kutil nevyrazil nikam daleko a jejich účinek otestoval na příjezdové cestě před svou garáží. A výsledek? Údajně až překvapivě slušný. Nic se nerozpadlo, nic nehořelo a auto pokaždé zastavilo.
S přibývajícími testy však brzdy začaly ztrácet na účinnosti, což bylo způsobeno postupným broušením a leštěním dřevěných destiček o brzdový kotouč. Po rozebrání brzd se ukázalo, že destičky jsou dokonale hladké a lesklé, což vysvětlovalo ztrátu účinku.
Zvědavý Rus se však s tímto výsledkem nehodlal smířit a rozhodl se vyzkoušet ještě zátěžový test. Destičky upnul do třmenů, zařadil rychlost, šlápl na plyn a pak sešlápl i brzdu. Po chvíli protáčení bylo vidět, jak se brzdové destičky rozpadají na dřevěná vlákna a garáž pomalu plnil dým.
K překvapení všech ale dřevěné destičky nezačaly hořet, ačkoliv brzdový kotouč byl přehřátý a na vyhození. Protáčející se kotouč navíc vytvořil na dřevěných destičkách poměrně zajímavý povrch. Nicméně abychom nezamluvili výsledek pokusu. Brzdové destičky ze dřeva mohou fungovat, ale pouze po velmi omezenou dobu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?