Ze dřeva se dříve vyráběly konstrukce automobilů, jejich karoserie a dokonce i kola. Ani v minulosti však nikoho nenapadlo vyrábět ze dřeva brzdy, nebo jejich komponenty. Ruský mechanik a YouTuber se však rozhodl toto tabu překonat a výsledky jeho experimentu jsou skutečně působivé. Posuďte sami.
Dříve zastávalo dřevo v automobilovém průmyslu nezastupitelnou úlohu, nicméně v dnešní době jsme zvyklí se s ním setkávat pouze jako s prémiovou dekorací. Ruský mechanik z YouTube kanálu Garage 54 se však rozhodl vyzkoušet, jak by mohlo dřevo fungovat v roli brzdových destiček.
Pro svůj experiment si mechanik připravil jeden pár brzdových destiček, který upnul do třmenu na pravém předním kole. Neptejte se nás na druh dřeva nebo jeho úpravu, neboť nic z toho se ve videu nezmiňuje. Originální je však způsob vyřezávání, ke kterému byla použita úhlová bruska, neboť správná pilka nebyla k nalezení.
S dřevěnými brzdami naštěstí ruský kutil nevyrazil nikam daleko a jejich účinek otestoval na příjezdové cestě před svou garáží. A výsledek? Údajně až překvapivě slušný. Nic se nerozpadlo, nic nehořelo a auto pokaždé zastavilo.
S přibývajícími testy však brzdy začaly ztrácet na účinnosti, což bylo způsobeno postupným broušením a leštěním dřevěných destiček o brzdový kotouč. Po rozebrání brzd se ukázalo, že destičky jsou dokonale hladké a lesklé, což vysvětlovalo ztrátu účinku.
Zvědavý Rus se však s tímto výsledkem nehodlal smířit a rozhodl se vyzkoušet ještě zátěžový test. Destičky upnul do třmenů, zařadil rychlost, šlápl na plyn a pak sešlápl i brzdu. Po chvíli protáčení bylo vidět, jak se brzdové destičky rozpadají na dřevěná vlákna a garáž pomalu plnil dým.
K překvapení všech ale dřevěné destičky nezačaly hořet, ačkoliv brzdový kotouč byl přehřátý a na vyhození. Protáčející se kotouč navíc vytvořil na dřevěných destičkách poměrně zajímavý povrch. Nicméně abychom nezamluvili výsledek pokusu. Brzdové destičky ze dřeva mohou fungovat, ale pouze po velmi omezenou dobu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.