Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto sice zažívá zlaté časy, ovšem pokud se jí nepodaří vyjednat dohodu s odbory, v květnu by se mohla potýkat s vážným problémem jménem stávka. Něco takového by přitom pro Škodu, která už nyní marně hledá možnosti zvyšování výroby, jistě nebylo ničím pozitivním.
Motoristický web Auto News dnes přinesl zprávu, podle které se odboráři v automobilce Škoda Auto stáhli z jednání o flexibilních pracovních směnách, čímž chtějí navýšit tlak na automobilku při zvyšování mezd. Odbory přitom hrozí, že se stáhnou i z dalších jednání, pokud se jim nepodaří dosáhnout dvouciferného navýšení mezd.
Podle odborů je navíc ve hře i možnost svolat na květen stávku. K tomu kroku prý odbory přistoupí v případě, že se jim nepodaří dosáhnout navýšení platů o 14 % během následujících 12 měsíců. Management společnosti přitom již minulý měsíc údajně odmítl požadavek na 10% zvyšování mezd, jak uvádí Auto News.
Odboráři však mají v rukou poměrně silné argumenty, neboť automobilka Škoda za 30 let v koncernu Volkswagen dospěla z výrobce laciných vozidel do pozice jedné z nejvýnosnějších společností. Minulý rok se ji dokonce podařilo dosáhnout vyšších provozních marží, než luxusnímu sourozenci Audi.
Česko navíc zažívá poměrně výrazný ekonomický růst a nezaměstnanost je nejnižší za posledních 20 let. Mzdy tak rostou napříč všemi sektory, což vytváří na zaměstnavatele poměrně vysoký tlak. Na druhou stranu je však potřeba uvést, že stávky jsou v naší zemi poměrně neobvyklé a stávka v automobilovém sektoru, který je hlavním zdrojem růstu naší ekonomiky, by rozhodně nikomu nepřispěla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?