Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto byla již před delší dobou pověřena vývojem platformy, která by se mohla stát základem pro vozy směřující na rozvojové trhy. Původním plánem automobilky byla spolupráce s automobilkou Tata Motors, nicméně ta minulý rok zkrachovala. Technici ve Škodovce však nezahálejí a pracují na novém plánu, kterým je osekat náklady z modulární platformy MQB A0 - a o osudu vývoje této speciální platformy se rozhodne již brzy.
Již v polovině tohoto roku by se mělo definitivně rozhodnout, zda bude mladoboleslavská automobilka Škoda Auto skutečně vyvíjet novou nízkorozpočtovou platformu, která by se mohla stát základem pro laciné vozy všech automobilek z koncernu VW, pronesl během rozhovoru pro Automotive News Bernhard Maier, předseda představenstva automobilky Škoda Auto.
Maier, který je v čele mladoboleslavské automobilky již od roku 2015, dále uvedl, že pokud dostane projekt zelenou, první automobily koncernu VW na modifikované platformě MQB A0 by mohly začít sjíždět z výrobních pásů již okolo roku 2021. Vozy připravené na této platformě jsou přitom klíčovým prvkem, který koncern VW potřebuje k úspěchu na indickém trhu.
Právě na tomto slibně rozvíjejícím se trhu totiž koncern VW stále strádá a nedaří se mu najít způsob, jak se prosadit mezi lacinými vozy automobilek Suzuki a Hyundai. Podle průzkumů společnosti JATO Dynamics přitom prodej osobních automobilů povyrostl na indickém trhu o 8.8 % na 3.61 milionu kusů, díky čemuž se Indie stala pátým největším trhem - hned za Německem.
Cesta k úspěchu na indickém trhu měla původně vést skrze spolupráci Škody a indické automobilky Tata Motors. Snahy o dohodu však minulý rok zkrachovaly, neboť úprava platformy AMP (Tata Motors) ke splnění přísnějších bezpečnostních a emisních norem by byla neúnosně nákladná.
Místo toho padlo ve Škodě rozhodnutí, že nová platforma by mohla být vyvinuta "seškrtáním nákladů" z osvědčené platformy MQB A0, na které se vyrábí například nové Polo nebo nový Seat Ibiza. Škoda tak nyní stojí v čele tohoto vývoje a právě tato platforma by se mohla stát základem k úspěchu pro celý koncern VW na řadě rozvojových trhů.
Při vývoji nových platforem a modelů pak může Škoda a potažmo celý koncern VW hledět k Renaultu, který potvrdil, že i na velmi úzkoprofilovém indickém trhu se dá prosadit. Malé SUV Renault Kwid, které bylo představeno v roce 2015, totiž pomohlo automobilce posunout roční prodeje v Indii za hranice 100 000 vozidel.
Klaus-Dieter Schuermann, který má v automobilce Škoda na starosti finance a IT, však v rozhovoru pro Auto News pronesl, že Kwid není tou správnou konkurencí, neboť vozy z produkce VW budou jistě dražší. Šanci k úspěchu však vidí ve spolupráci s místními společnostmi, které by se mohly podílet na výrobě některých dílů a dodávkách materiálu. Podle jeho slov jsou totiž dovozní daně extrémně vysoké.
Pro připomenutí uvádíme, že Škoda už má v Indii dvě továrny, které navíc vyrábí vozy pro sesterské značky Volkswagen a Audi. Nejprodávanějším modelem v Indii je Škoda Rapid, jejíž výroba byla nedávno posílena o 11 % na 11 800 kusů ročně. Vůz je ale postaven na lacinější variantě koncernové platformy PQ, která byla optimalizována pro indický a čínský trh.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.