Česká platforma pro celý koncern? O jejím osudu se rozhodne brzy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. března 2018, 08:57 Aktualizováno 29.3.2018, 09:39 Google+

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto byla již před delší dobou pověřena vývojem platformy, která by se mohla stát základem pro vozy směřující na rozvojové trhy. Původním plánem automobilky byla spolupráce s automobilkou Tata Motors, nicméně ta minulý rok zkrachovala. Technici ve Škodovce však nezahálejí a pracují na novém plánu, kterým je osekat náklady z modulární platformy MQB A0 - a o osudu vývoje této speciální platformy se rozhodne již brzy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Polo

Nový Volkswagen Polo | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Již v polovině tohoto roku by se mělo definitivně rozhodnout, zda bude mladoboleslavská automobilka Škoda Auto skutečně vyvíjet novou nízkorozpočtovou platformu, která by se mohla stát základem pro laciné vozy všech automobilek z koncernu VW, pronesl během rozhovoru pro Automotive News Bernhard Maier, předseda představenstva automobilky Škoda Auto.

Maier, který je v čele mladoboleslavské automobilky již od roku 2015, dále uvedl, že pokud dostane projekt zelenou, první automobily koncernu VW na modifikované platformě MQB A0 by mohly začít sjíždět z výrobních pásů již okolo roku 2021. Vozy připravené na této platformě jsou přitom klíčovým prvkem, který koncern VW potřebuje k úspěchu na indickém trhu.

Právě na tomto slibně rozvíjejícím se trhu totiž koncern VW stále strádá a nedaří se mu najít způsob, jak se prosadit mezi lacinými vozy automobilek Suzuki a Hyundai. Podle průzkumů společnosti JATO Dynamics přitom prodej osobních automobilů povyrostl na indickém trhu o 8.8 % na 3.61 milionu kusů, díky čemuž se Indie stala pátým největším trhem - hned za Německem.

Cesta k úspěchu na indickém trhu měla původně vést skrze spolupráci Škody a indické automobilky Tata Motors. Snahy o dohodu však minulý rok zkrachovaly, neboť úprava platformy AMP (Tata Motors) ke splnění přísnějších bezpečnostních a emisních norem by byla neúnosně nákladná.

Místo toho padlo ve Škodě rozhodnutí, že nová platforma by mohla být vyvinuta "seškrtáním nákladů" z osvědčené platformy MQB A0, na které se vyrábí například nové Polo nebo nový Seat Ibiza. Škoda tak nyní stojí v čele tohoto vývoje a právě tato platforma by se mohla stát základem k úspěchu pro celý koncern VW na řadě rozvojových trhů.

Při vývoji nových platforem a modelů pak může Škoda a potažmo celý koncern VW hledět k Renaultu, který potvrdil, že i na velmi úzkoprofilovém indickém trhu se dá prosadit. Malé SUV Renault Kwid, které bylo představeno v roce 2015, totiž pomohlo automobilce posunout roční prodeje v Indii za hranice 100 000 vozidel.

Animace platformy MQB na voze Volkswagen Golf | zdroj: youtube.com

Klaus-Dieter Schuermann, který má v automobilce Škoda na starosti finance a IT, však v rozhovoru pro Auto News pronesl, že Kwid není tou správnou konkurencí, neboť vozy z produkce VW budou jistě dražší. Šanci k úspěchu však vidí ve spolupráci s místními společnostmi, které by se mohly podílet na výrobě některých dílů a dodávkách materiálu. Podle jeho slov jsou totiž dovozní daně extrémně vysoké.

Pro připomenutí uvádíme, že Škoda už má v Indii dvě továrny, které navíc vyrábí vozy pro sesterské značky Volkswagen a Audi. Nejprodávanějším modelem v Indii je Škoda Rapid, jejíž výroba byla nedávno posílena o 11 % na 11 800 kusů ročně. Vůz je ale postaven na lacinější variantě koncernové platformy PQ, která byla optimalizována pro indický a čínský trh.

Vytisknout

Diskuze: Česká platforma pro celý koncern? O jejím osudu se rozhodne brzy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia EV6 GT - nejvýkonnější Kia vstupuje na český trh

Kia EV6 GT - nejvýkonnější Kia vstupuje na český trh

Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Škoda Kodiaq

TEST: Škoda Kodiaq 1.5 TSI – stačí základní benzinová motorizace na rodinné SUV?

Renault 4

Renault představí nový show car Renault 4

Opel Astra GSe

Opel představil ostrou verzi Astry s přídomkem GSe, těšit se můžeme na 225 koní

Toyota Camry

TEST: Toyota Camry 2.5 Hybrid, měli by se v Boleslavi začít bát?

Geely GE11

Čínská Geely koupila podíl v luxusní automobilce Aston Martin

Nová karbonová kola automobilky Porsche

Akcie Porsche první den na burze

Modernizované BMW Z4

Modernizované BMW Z4 vstupuje na český trh s cenami od 1,2 milionu Kč

Volvo

Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

ZIP

Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Škoda zahajuje pilotní projekt „CITIGO E-PILOT“ v České republice

Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Škoda Octavia RS

TEST: Škoda Octavia RS Challenge Plus – v něčem skvělá, v něčem bohužel tragická..

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 Nm

Mercedes-Benz koncept EQ A

Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

reklama

Doporučujeme

Nová Toyota RAV4 páté generace

Toyota odhalila pátou generaci modelu RAV4. Stane se opět premiantem segmentu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Modernizované BMW Z4 vstupuje na český trh s cenami od 1,2 milionu Kč

  2. TEST: Toyota Camry 2.5 Hybrid, měli by se v Boleslavi začít bát?

  3. Čínská Geely koupila podíl v luxusní automobilce Aston Martin

  4. TEST: Škoda Kodiaq 1.5 TSI – stačí základní benzinová motorizace na rodinné SUV?

  5. Opel představil ostrou verzi Astry s přídomkem GSe, těšit se můžeme na 225 koní

  6. Renault představí nový show car Renault 4

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud