Škoda Felicia byla svého času velice populárním automobilem, na jehož technice byl poprvé pocítit zásah koncernu Volkswagen, pod jehož křídly se automobilka Škoda dostala z pozice laciných a vcelku uspokojivých vozidel do pozice tahouna celého koncernu. Felicie ovšem postupem času ze silnic zmizely a najít pěkný kousek začíná být problém. Ještě větší šílenství se ale strhlo kolem stylového modelu Fun.
A není se čemu divit, neboť Škoda Felicia Fun působila v showroomech prodejců jako naprosté zjevení. Všichni jsme byli zvyklí vídat na silnicích hatchbacky, kombíky a pick-upy s různou formou nástaveb, model Fun ze zaběhlé praxe ale naprosto vybočoval.
Jednalo se totiž o model, který měl být stylovým doplňkem - a to zní ve spojení Škody a karoserie pick-up dodnes bláznivě. Fun však dokázal oslovit výstřední barvou, upravenou karoserií, nadstandardní výbavou a hlavně kreativně pojatou kabinou, která nabízela buď uzavřený prostor pro dva, nebo "polo-kabrio" pro další cestující na zadních sedadlech.
Zadní čelo kabiny se totiž dalo vyklopit a vysunout do prostoru korby, čímž vznikla další dvě místa, nad která už ovšem nezasahovala střecha. Něco podobného bylo naprostou raritou jak pro Škodu, tak patrně pro většinu evropských automobilek. A i při pohledu na dnešní trh bychom hledali něco podobného jen obtížně.
Navíc měla stylová Felicia i vyšší výbavu. Dodávala se s 1.6 litrovým motorem o výkonu 55 kW (75 k) a řidiči se obvykle mohli těšit z přítomnosti posilovače řízení, ABS, centrálního zamykání, elektricky nastavitelných zrcátek, dvou aribagů, zvláštního žluto-šedého čalounění s motivy žáby s korunou, volantu s černým středem a žlutým věncem a řady dalších drobností. Podběhy většinou vyplňovala litá kola a přední nárazník se chlubil stylovým náznakem rámu.
Praktičnost vozu se navíc dala snadno zvýšit pomocí různých nástaveb na korbu, takže jste z vozu mohli mít standardně čtyřmístný a nepršelo vám na posádku ani na náklad. Samotná korba se pak dala samostatně překrýt jen plachtou.
A zatímco standardní Felicie se mezi lety 1994 až 2001 vyrobilo něco okolo 1.4 milionu, Felicia Fun se vyráběla pouze mezi roky 1997 a 2000. Z linky sjelo pouze 4 216 kusů, přičemž všechny byly žluté a pouze barva nárazníků mohla být změněna na oranžovou nebo zelenou.
Felicia však byla, je a bude vozem extrémně náročným na korozi, otevřená korba modelu Fun musela být ještě náchylnější. Nejspíš proto se do dnešních dnů příliš kousků nedochovalo a ceny vyletěly strmě vzhůru, o čemž svědčí hned dva aktuální inzeráty.
Prvním vozem k prodeji je Felicia Fun z roku 2000, která je vystavena na Mobile.de. Vůz z nájezdem 199 000 kilometrů si prodejce cení na 5700 Euro, což je cca 145 000 Kč. Cenu však obhajuje naprosto výborným technickým stavem.
Za druhým vozem nemusíme cestovat za hranice, neboť je podle Bazoš.cz zaparkován ve Vyškově. Již na první pohled extrémně zachovalá Felicia Fun, opět vyrobená v roce 2000, má najeto celkem 155 000 km a její majitel se opět opírá o naprosto vynikající technický stav, který nebude vyžadovat dalších investic. Cena vozu atakuje neskutečných 225 000 Kč.
Felicia Fun je bezpochyby zajímavým a raritním vozem, jehož cena pravděpodobně v budoucnu ještě poroste. Současný vývoj cen nám ale přijde poněkud ukvapený. A co vy, byli byste ochotni zaplatit za Felicii takové částky?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?