Škoda Felicia byla svého času velice populárním automobilem, na jehož technice byl poprvé pocítit zásah koncernu Volkswagen, pod jehož křídly se automobilka Škoda dostala z pozice laciných a vcelku uspokojivých vozidel do pozice tahouna celého koncernu. Felicie ovšem postupem času ze silnic zmizely a najít pěkný kousek začíná být problém. Ještě větší šílenství se ale strhlo kolem stylového modelu Fun.
A není se čemu divit, neboť Škoda Felicia Fun působila v showroomech prodejců jako naprosté zjevení. Všichni jsme byli zvyklí vídat na silnicích hatchbacky, kombíky a pick-upy s různou formou nástaveb, model Fun ze zaběhlé praxe ale naprosto vybočoval.
Jednalo se totiž o model, který měl být stylovým doplňkem - a to zní ve spojení Škody a karoserie pick-up dodnes bláznivě. Fun však dokázal oslovit výstřední barvou, upravenou karoserií, nadstandardní výbavou a hlavně kreativně pojatou kabinou, která nabízela buď uzavřený prostor pro dva, nebo "polo-kabrio" pro další cestující na zadních sedadlech.
Zadní čelo kabiny se totiž dalo vyklopit a vysunout do prostoru korby, čímž vznikla další dvě místa, nad která už ovšem nezasahovala střecha. Něco podobného bylo naprostou raritou jak pro Škodu, tak patrně pro většinu evropských automobilek. A i při pohledu na dnešní trh bychom hledali něco podobného jen obtížně.
Navíc měla stylová Felicia i vyšší výbavu. Dodávala se s 1.6 litrovým motorem o výkonu 55 kW (75 k) a řidiči se obvykle mohli těšit z přítomnosti posilovače řízení, ABS, centrálního zamykání, elektricky nastavitelných zrcátek, dvou aribagů, zvláštního žluto-šedého čalounění s motivy žáby s korunou, volantu s černým středem a žlutým věncem a řady dalších drobností. Podběhy většinou vyplňovala litá kola a přední nárazník se chlubil stylovým náznakem rámu.
Praktičnost vozu se navíc dala snadno zvýšit pomocí různých nástaveb na korbu, takže jste z vozu mohli mít standardně čtyřmístný a nepršelo vám na posádku ani na náklad. Samotná korba se pak dala samostatně překrýt jen plachtou.
A zatímco standardní Felicie se mezi lety 1994 až 2001 vyrobilo něco okolo 1.4 milionu, Felicia Fun se vyráběla pouze mezi roky 1997 a 2000. Z linky sjelo pouze 4 216 kusů, přičemž všechny byly žluté a pouze barva nárazníků mohla být změněna na oranžovou nebo zelenou.
Felicia však byla, je a bude vozem extrémně náročným na korozi, otevřená korba modelu Fun musela být ještě náchylnější. Nejspíš proto se do dnešních dnů příliš kousků nedochovalo a ceny vyletěly strmě vzhůru, o čemž svědčí hned dva aktuální inzeráty.
Prvním vozem k prodeji je Felicia Fun z roku 2000, která je vystavena na Mobile.de. Vůz z nájezdem 199 000 kilometrů si prodejce cení na 5700 Euro, což je cca 145 000 Kč. Cenu však obhajuje naprosto výborným technickým stavem.
Za druhým vozem nemusíme cestovat za hranice, neboť je podle Bazoš.cz zaparkován ve Vyškově. Již na první pohled extrémně zachovalá Felicia Fun, opět vyrobená v roce 2000, má najeto celkem 155 000 km a její majitel se opět opírá o naprosto vynikající technický stav, který nebude vyžadovat dalších investic. Cena vozu atakuje neskutečných 225 000 Kč.
Felicia Fun je bezpochyby zajímavým a raritním vozem, jehož cena pravděpodobně v budoucnu ještě poroste. Současný vývoj cen nám ale přijde poněkud ukvapený. A co vy, byli byste ochotni zaplatit za Felicii takové částky?
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?