Raritní Felicia bláznivě roste na ceně. Dali byste za ni tolik peněz?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. dubna 2018, 16:59 Aktualizováno 5.4.2018, 09:56 Google+

Škoda Felicia byla svého času velice populárním automobilem, na jehož technice byl poprvé pocítit zásah koncernu Volkswagen, pod jehož křídly se automobilka Škoda dostala z pozice laciných a vcelku uspokojivých vozidel do pozice tahouna celého koncernu. Felicie ovšem postupem času ze silnic zmizely a najít pěkný kousek začíná být problém. Ještě větší šílenství se ale strhlo kolem stylového modelu Fun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Felicia Fun

Škoda Felicia Fun | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

A není se čemu divit, neboť Škoda Felicia Fun působila v showroomech prodejců jako naprosté zjevení. Všichni jsme byli zvyklí vídat na silnicích hatchbacky, kombíky a pick-upy s různou formou nástaveb, model Fun ze zaběhlé praxe ale naprosto vybočoval.

Jednalo se totiž o model, který měl být stylovým doplňkem - a to zní ve spojení Škody a karoserie pick-up dodnes bláznivě. Fun však dokázal oslovit výstřední barvou, upravenou karoserií, nadstandardní výbavou a hlavně kreativně pojatou kabinou, která nabízela buď uzavřený prostor pro dva, nebo "polo-kabrio" pro další cestující na zadních sedadlech.

Zadní čelo kabiny se totiž dalo vyklopit a vysunout do prostoru korby, čímž vznikla další dvě místa, nad která už ovšem nezasahovala střecha. Něco podobného bylo naprostou raritou jak pro Škodu, tak patrně pro většinu evropských automobilek. A i při pohledu na dnešní trh bychom hledali něco podobného jen obtížně.

Navíc měla stylová Felicia i vyšší výbavu. Dodávala se s 1.6 litrovým motorem o výkonu 55 kW (75 k) a řidiči se obvykle mohli těšit z přítomnosti posilovače řízení, ABS, centrálního zamykání, elektricky nastavitelných zrcátek, dvou aribagů, zvláštního žluto-šedého čalounění s motivy žáby s korunou, volantu s černým středem a žlutým věncem a řady dalších drobností. Podběhy většinou vyplňovala litá kola a přední nárazník se chlubil stylovým náznakem rámu.

Praktičnost vozu se navíc dala snadno zvýšit pomocí různých nástaveb na korbu, takže jste z vozu mohli mít standardně čtyřmístný a nepršelo vám na posádku ani na náklad. Samotná korba se pak dala samostatně překrýt jen plachtou.

A zatímco standardní Felicie se mezi lety 1994 až 2001 vyrobilo něco okolo 1.4 milionu, Felicia Fun se vyráběla pouze mezi roky 1997 a 2000. Z linky sjelo pouze 4 216 kusů, přičemž všechny byly žluté a pouze barva nárazníků mohla být změněna na oranžovou nebo zelenou. 

Škoda Felicia Fun | zdroj: youtube.com

Felicia však byla, je a bude vozem extrémně náročným na korozi, otevřená korba modelu Fun musela být ještě náchylnější. Nejspíš proto se do dnešních dnů příliš kousků nedochovalo a ceny vyletěly strmě vzhůru, o čemž svědčí hned dva aktuální inzeráty.

Prvním vozem k prodeji je Felicia Fun z roku 2000, která je vystavena na Mobile.de. Vůz z nájezdem 199 000 kilometrů si prodejce cení na 5700 Euro, což je cca 145 000 Kč. Cenu však obhajuje naprosto výborným technickým stavem.

img-responsive

Škoda Felicia Fun za 5700 Euro, tedy cca 145 000 Kč | foto: Mobile.de

Za druhým vozem nemusíme cestovat za hranice, neboť je podle Bazoš.cz zaparkován ve Vyškově. Již na první pohled extrémně zachovalá Felicia Fun, opět vyrobená v roce 2000, má najeto celkem 155 000 km a její majitel se opět opírá o naprosto vynikající technický stav, který nebude vyžadovat dalších investic. Cena vozu atakuje neskutečných 225 000 Kč.

img-responsive

Škoda Felicia Fun za 224 900 Kč | foto: bazos.cz

Felicia Fun je bezpochyby zajímavým a raritním vozem, jehož cena pravděpodobně v budoucnu ještě poroste. Současný vývoj cen nám ale přijde poněkud ukvapený. A co vy, byli byste ochotni zaplatit za Felicii takové částky?

Vytisknout

Diskuze: Raritní Felicia bláznivě roste na ceně. Dali byste za ni tolik peněz?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

Mercedes A190 Twin

Pozapomenuté sportovní vozy díl 4., Mercedes A190 Twin

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

V Česku deset vodíkových Toyot, otevřela první čerpací stanice

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi představuje Outlander PHEV

Tesla Model Y

Dvěma Teslám Y odpadl během jízdy volant, americký úřad to tak nenechá

Ilustrační foto

ČR svolává schůzku rebelujících států kvůli Euro 7

reklama

Doporučujeme

Majitelé domu si Hondy zaparkované na střeše vůbec nevšimli

Řidič "odstavil" vůz na střechu rodinného domu, majitele to ani neprobudilo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

  2. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

  5. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud