Raritní Felicia bláznivě roste na ceně. Dali byste za ni tolik peněz?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. dubna 2018, 16:59 Aktualizováno 5.4.2018, 09:56 Google+

Škoda Felicia byla svého času velice populárním automobilem, na jehož technice byl poprvé pocítit zásah koncernu Volkswagen, pod jehož křídly se automobilka Škoda dostala z pozice laciných a vcelku uspokojivých vozidel do pozice tahouna celého koncernu. Felicie ovšem postupem času ze silnic zmizely a najít pěkný kousek začíná být problém. Ještě větší šílenství se ale strhlo kolem stylového modelu Fun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Felicia Fun

Škoda Felicia Fun | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

A není se čemu divit, neboť Škoda Felicia Fun působila v showroomech prodejců jako naprosté zjevení. Všichni jsme byli zvyklí vídat na silnicích hatchbacky, kombíky a pick-upy s různou formou nástaveb, model Fun ze zaběhlé praxe ale naprosto vybočoval.

Jednalo se totiž o model, který měl být stylovým doplňkem - a to zní ve spojení Škody a karoserie pick-up dodnes bláznivě. Fun však dokázal oslovit výstřední barvou, upravenou karoserií, nadstandardní výbavou a hlavně kreativně pojatou kabinou, která nabízela buď uzavřený prostor pro dva, nebo "polo-kabrio" pro další cestující na zadních sedadlech.

Zadní čelo kabiny se totiž dalo vyklopit a vysunout do prostoru korby, čímž vznikla další dvě místa, nad která už ovšem nezasahovala střecha. Něco podobného bylo naprostou raritou jak pro Škodu, tak patrně pro většinu evropských automobilek. A i při pohledu na dnešní trh bychom hledali něco podobného jen obtížně.

Navíc měla stylová Felicia i vyšší výbavu. Dodávala se s 1.6 litrovým motorem o výkonu 55 kW (75 k) a řidiči se obvykle mohli těšit z přítomnosti posilovače řízení, ABS, centrálního zamykání, elektricky nastavitelných zrcátek, dvou aribagů, zvláštního žluto-šedého čalounění s motivy žáby s korunou, volantu s černým středem a žlutým věncem a řady dalších drobností. Podběhy většinou vyplňovala litá kola a přední nárazník se chlubil stylovým náznakem rámu.

Praktičnost vozu se navíc dala snadno zvýšit pomocí různých nástaveb na korbu, takže jste z vozu mohli mít standardně čtyřmístný a nepršelo vám na posádku ani na náklad. Samotná korba se pak dala samostatně překrýt jen plachtou.

A zatímco standardní Felicie se mezi lety 1994 až 2001 vyrobilo něco okolo 1.4 milionu, Felicia Fun se vyráběla pouze mezi roky 1997 a 2000. Z linky sjelo pouze 4 216 kusů, přičemž všechny byly žluté a pouze barva nárazníků mohla být změněna na oranžovou nebo zelenou. 

Škoda Felicia Fun | zdroj: youtube.com

Felicia však byla, je a bude vozem extrémně náročným na korozi, otevřená korba modelu Fun musela být ještě náchylnější. Nejspíš proto se do dnešních dnů příliš kousků nedochovalo a ceny vyletěly strmě vzhůru, o čemž svědčí hned dva aktuální inzeráty.

Prvním vozem k prodeji je Felicia Fun z roku 2000, která je vystavena na Mobile.de. Vůz z nájezdem 199 000 kilometrů si prodejce cení na 5700 Euro, což je cca 145 000 Kč. Cenu však obhajuje naprosto výborným technickým stavem.

img-responsive

Škoda Felicia Fun za 5700 Euro, tedy cca 145 000 Kč | foto: Mobile.de

Za druhým vozem nemusíme cestovat za hranice, neboť je podle Bazoš.cz zaparkován ve Vyškově. Již na první pohled extrémně zachovalá Felicia Fun, opět vyrobená v roce 2000, má najeto celkem 155 000 km a její majitel se opět opírá o naprosto vynikající technický stav, který nebude vyžadovat dalších investic. Cena vozu atakuje neskutečných 225 000 Kč.

img-responsive

Škoda Felicia Fun za 224 900 Kč | foto: bazos.cz

Felicia Fun je bezpochyby zajímavým a raritním vozem, jehož cena pravděpodobně v budoucnu ještě poroste. Současný vývoj cen nám ale přijde poněkud ukvapený. A co vy, byli byste ochotni zaplatit za Felicii takové částky?

Vytisknout

Diskuze: Raritní Felicia bláznivě roste na ceně. Dali byste za ni tolik peněz?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

reklama

Doporučujeme

Majitelé domu si Hondy zaparkované na střeše vůbec nevšimli

Řidič "odstavil" vůz na střechu rodinného domu, majitele to ani neprobudilo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  5. Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

  6. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud