Škoda konečně v Karoqu nasadí digitální štít. Máme se na co těšit

AutoRoad.cz, 29. dubna 2017, 21:36 Google+

Digitální přístrojový štít, který bude mít v modelech Škody premiéru v menším SUV Karoq, není mezi sériovými vozy úplnou novinkou. Do svých vozů už ho montují i koncernové automobilky Audi, VW i Seat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém Virtual Cockpit používaný automobilkou Audi. Konkrétně model Audi TT

Systém Virtual Cockpit používaný automobilkou Audi. Konkrétně model Audi TT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Všichni očekávali, že prvním vozem Škoda s digitálním přístrojovým štítem se stane prémiový Superb. To se však nestalo, další možností tak byl Karoq. A zde jsme se  konečně dočkali. Automobilka Škoda se tak opět posunula na úroveň svých koncernových kolegů.

Ačkoliv o přístrojovém štítu použitém v modelu Karoq zatím žádné podrobnosti nevíme, dá se předpokládat, že půjde o stejný systém Virtual Cockpit, jaký známe například z VW Tiguan či Audi Q2. 

Co se samotného displeje týče, tvořit ho bude pravděpodobně TFT panel s rozměrem 12.3 palce. O svižnost systému a jeho grafické zpracování se bude starat hardware, za jehož parametry by se ještě před pár lety nemusel stydět ani herní počítač.

Hlavní výhoda v "digitalizaci" přístrojového štítu spočívá v možnosti eliminovat jakékoliv další obrazovky. Stačí vám jedna a nikam jinam už nemusíte odvracet zrak, který by jinak měl neustále sledovat dění na vozovce. Vlastně se dá říci, že by tato technologie mohla přispět k zvýšení bezpečnosti na silnicích. Pomocí tohoto panelu totiž můžete ovládat rádio, mobilní telefon, palubní počítač, zabudovanou navigaci a nespočet dalších funkcí. Příjemná je také možnost personalizace těchto přístrojů. Před sebou tak uvidíte jen to, co právě potřebujete.

Většina světových automobilek nabízí digitální přístrojové štíty pouze za příplatek. S postupem doby se však dá očekávat, že se tato technologie brzy stane standardem.

Vytisknout

Diskuze: Škoda konečně v Karoqu nasadí digitální štít. Máme se na co těšit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

BMW M550d xDrive na semaforu raději nedráždit! Jeho šestiválcový turbodiesel je aktuálně nejsilnějším na trhu. Disponuje výkonem 400 koní při 4 400 otáčkách za minutu a točivý moment činí rovných 760 Nm

Na semaforu nedráždit! Motor BMW M550d xDrive má 400 koní a 760 Nm

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud