Ačkoliv byla faceliftovaná verze Škody Octavia III. generace představena poměrně nedávno, konkrétně 10. ledna 2017, už nyní se šíří spekulace o možné podobě a vlastnostech IV. generace tohoto veleúspěšného vozu.
Doba se zrychluje a intervaly produkce nových vozů se tak zkracují. Škoda Octavia první generace vydržela v továrnách mladoboleslavské automobilky celých 14 let. Druhá generace už jen devět let. Současná třetí generace se vyrábí od roku 2013 a nyní prodělala čerstvou omlazovací kůru. I přes to se ale stále častěji objevují informace o tom, že nová Škoda Octavia, již čtvrté generace, se představí kolem roku 2020.S informací přišel německý AutoBild.
Octavia je zkrátka tažným koněm mladoboleslavské automobilky, kterou milují na celém světě. Nabízí ve své třídě neskutečný prostor, bohatou výbavu, originální design a dostupné ceny. U čtvrté generace se očekává, že tyto silné stránky ještě více rozvine.
V tom jí do jisté míry bude nápomocná technika, kterou bude sdílet s novým VW Golf již osmé generace. Kromě většího prostory bychom se také měli dočkat nových motorů a pokročilejších bezpečnostních systémů. Samozřejmostí již budou i systémy podporující autonomní jízdu až na úroveň 3, t.j. kdy auto zvládá udržovat rychlost, směr a dokáže samostatně reagovat na nouzové situace. Řidič tak může věnovat svou pozornost jiným věcem.
Pod kapotou se objeví zcela přepracované motory, jejichž výkony si však zůstávají obestřeny tajemstvím. I nadále by měl základním motorem zůstat litrový tříválec, vyšší řady dostanou pravděpodobně motory 1,4. Vrchol nabídky budou představovat verze RS s motory 2.0TSI o výkonu až 260 koní. Ochuzeni nezůstanou ani milovníci naftových Octavií. Vznětové motory by měly nabídnout výkon od 95 koní až po 190 koní u verze RS.
Novinkou však budou vozy s hybridním pohonem. O ty je totiž stále rostoucí zájem, Škoda tak dozajista vyrazí zájemcům naproti. K dispozici by měly být jak mild-hybridní verze, tak i klasické plug-in hybridy. Ty by ve spojení s 1,5 litrovými motory mohly podávat výkon až 150 koní a kroutící moment až 590 Nm.
Na konkrétní informace si však budeme muset počkat. Ledasco o nové Octavii nám ale napoví nový Golf osmé generace, který se představí ještě před ní.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?