DISKUZE K ČLÁNKU Od zuřícího šéfa až po jubileum. Vozy F1 mění tradiční barvy na některé závody z různých důvodů

Vozy jednoho týmu jezdí po celou sezónu v jednotném zbarvení, kvůli speciálním příležitostem však stáje někdy sáhnou po jiném lakování svého monopostu a důvody mohou být rozdílné. Od zuřícího šéfa až po významná jubilea...

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od zuřícího šéfa až po jubileum. Vozy F1 mění tradiční barvy na některé závody z různých důvodů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 18.01.2021 11:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 4 lidé) 16.01.2021 16:49
Hezký článek. Jen mě napadá, že když autor zmínil… »
» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 18.01.2021 08:44
Tak tak, Oldo, ono těch odchylek bylo víc.… »
» rock (Hlasoval 1 člověk) 18.01.2021 09:34
ad žlutobílý McLaren: Pokud mne paměť neklame,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    85.160.68.XXX
    Jenom bych opravil, že Ferrari 250 LM v zamýšlené kategorii (t.j. GT) v Le Mans nikdy nestartovalo. V r. 1965, když vyhrálo, bylo ve třídě prototypů (P4.0) a vítězství na ně v podstatě zbylo poté, co se rozsypaly jak Fordy, tak Ferrari 330 P2. Později bylo 250 LM homologováno ve třídě S (sportovních aut), což byla smůla pro Davida Pipera a Richarda Attwooda, kteří v r. 1968 (jeden ze tří ročníků, kdy se jedno 250 LM dostalo do cíle) dojeli na nezajímavém 7. místě celkově, na 2. místě ve třídě S, ovšem 21 kolem před vítězem skupiny GT. Attwood si spravil náladu v r. 1970, když vyhrál celkově, ale pro Pipera by to byla největší šance Le Mans vyhrát, byť jen ve třídě.

    Jinak teda chápu, že Enzo asi měl pro 250 LM objednávky z řad soukromých zájemců o GT, a tím že nedostal homologaci, tak přišel o kšeft. Ale houby zle, protože od r. 1965 už jim místo toho mohl nabídnout 275 GTB, které ve finále nebylo o nic horší.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    85.160.68.XXX
    ad žlutobílý McLaren:
    Pokud mne paměť neklame, tak tam tehdy se žlutobílým autem jel jenom Rosberg. Prost měl obvyklé červenobílé lakování. Nebo se pletu?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Richtig, jak by řekl Toto Wolff. To byla ještě hudba minulosti, kdy se dogmaticky nelpělo na barevně zcela identických vozech jedné stáje.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Hezký článek. Jen mě napadá, že když autor zmínil McLaren a jeho červenobílé zbarvení Malrboro, tak na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let v zámořských GP, tento tým startoval v modrobílých barvách Lowenbrau.
    Co se týče zbarvení vozů v F1, tak je to namnohem delší článek (možná i na pokračování) 03. Namátkou mě napadá příklad týmu BAR a jejich zbarvední Lucky Strike a 555. Nebo tým Gunston, který oblékal v sedmdestátých letech Lotusy v Jihoafrické republice do oranžovočerných barev. Ale článek se spíše týkal odchylek od tradičního zbarvení.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Tak tak, Oldo, ono těch odchylek bylo víc. Vzpomeňme třeba na Surtees, který v roce 1976 regulérně jezdil se dvěma odlišnými kombinacemi - Chesterfield (Lunger) a Durex (Jones). A to ani nemluvím o Marchu - Beta Utensili (Brambilla), žlutomodrá kombinace s různými sponzory (Peterson), diskotéka John Day (Hans-Joachim Stuck) a Ovoro (Merzario). A pamětníci určitě vyloví z paměti nádherně červený Lotus Gunnara Nilssona v Grand Prix Japonska 1977, to vše díky reklamě Imperial. Takhle bychom mohli pokračovat (rok 1979 a Shadow pro Lammerse v barvách cigaretové firmy Samson, zatímco de Angelis ho měl pouze černobílý) nebo o rok dříve tatáž značka v GP USA měla docela jinou kombinaci než v průběhu sezóny. A stoprocentně si vzpomeneš na první start "pirátského" Arrowsu v barvách brazilské letecké společnosti Varig. Až od Jihoafrické republiky měly "Stíny" onen zlatý povrch díky pivovaru Warsteiner. A tak bychom mohli pokračovat (třeba barevné rošády u Theodore...)

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Já jsem ta sedmdesátá léta ani moc zmiňovat nechtěl, protože to je fakt námět na obsáhlý zvláštní článek, co těch odlišností bylo. Každý pilot si sháněl na závodění peníze jak se dalo a proto také někteří startovali v každém závodě sezóny v trochu nebo spíš více odlišných barvách. Když jsi zmínil Surtees, tak tam se ještě objevil Pescarollo v bílo zeleném Norev, nebo Kinnunen ve zlatém Surteesu Salora. U těch Marchů to bylo mnohem rozmanitější, protože tohle auto se hojně prodávalo soukromníkům a tak vznikaly i "B" týmy. (Alespoň si myslím, že tomu tak bylo, protože v přílohách Motoristické současnosti "Grand Prix" a "Piloti F1" tehdá vycházely sestavy sezón a vzpomínám si, že tam byly uváděny druhé týmy March, Brabham "s přívlastkem"). A tak jen namátkou vzpomenu na March Iana Schecktera v bílomodrých barvách Rothmans, Lelly Lombardiové v barvách červenobílých Lavazza, či Stuckův oranžový Jagermaister a bíločervenomodrý John Day Model Cars. A když jsem zmínil Brabham, tak si mnozí jistě vzpomenou na Watsonův hnědooranžový Hexagon, či Kesselův Ambrozium a Tissot, nebo Kanaďan Wietzes měl vůz v národních barvách s kanadskou vlajkou. A ještě stojí za zmínku ona sezóna 1976, kdy byl Brabham představen v tradičně bílé barvě Martini, ale závody jezdil v červeném Martini. (asi se v té sezóně bílé víno tolik nevydařilo, tak přešli na červené).
        Ale autor nejspíše nechtěl mapovat všechny barevné odlišnosti vozů, které se vyskytly napříč sezónou. Měl jsem spíše pocit, že vypíchl barevné odlišnosti od tradičního zbarvení. Čili by tam patřili McLaren a Lowenbrau s Lotusem Imperial a možná všechny mutace Petersonových Marchů. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama