Na Taiwanu se stala dopravní nehoda, při které Tesla Model 3, řízená autopilotem, najela ve vysoké rychlosti do převráceného nákladního přívěsu. Tento incident byl natočen hned dvěmi dálničními kamerami.
Dle místních zpráv za volantem seděl jistý pan Huang. Po nehodě přiznal policii, že se nevěnoval řízení a nechal vše na autopilotu. Až v poslední chvíli si všiml převráceného přívěsu a začal prudce brzdit. Už však bylo příliš pozdě, a téměř dvoutunový elektromobil, jedoucí rychlostí 110 km/h, se zastavit nepodařilo. Náraz byl tak silný, že přívěs ležící na boku odšoupl o několik metrů.
Nehoda se stále vyšetřuje, ale není důvod pochybovat, že řidič nemluvil pravdou. Velmi podobné nehody, bohužel s fatálními následky, se staly již v minulosti. V roce 2016 zemřel Joshua Brown, kdy jeho Tesla S, řízená autopilotem, narazila také do převráceného návěsu. V loňském roce zemřel další řidič Tesly při srážce s nákladním automobilem. Ani v jednom z případů si autopilot překážky nevšiml.
Abychom Tesle nekřivdili musíme dodat, že autopilot není určen pro plně autonomní pohyb. Společnost Tesla upozorňuje, že se řidič má plně soustředit na provoz a nesundavat ruce z volantu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.