Na Taiwanu se stala dopravní nehoda, při které Tesla Model 3, řízená autopilotem, najela ve vysoké rychlosti do převráceného nákladního přívěsu. Tento incident byl natočen hned dvěmi dálničními kamerami.
Dle místních zpráv za volantem seděl jistý pan Huang. Po nehodě přiznal policii, že se nevěnoval řízení a nechal vše na autopilotu. Až v poslední chvíli si všiml převráceného přívěsu a začal prudce brzdit. Už však bylo příliš pozdě, a téměř dvoutunový elektromobil, jedoucí rychlostí 110 km/h, se zastavit nepodařilo. Náraz byl tak silný, že přívěs ležící na boku odšoupl o několik metrů.
Nehoda se stále vyšetřuje, ale není důvod pochybovat, že řidič nemluvil pravdou. Velmi podobné nehody, bohužel s fatálními následky, se staly již v minulosti. V roce 2016 zemřel Joshua Brown, kdy jeho Tesla S, řízená autopilotem, narazila také do převráceného návěsu. V loňském roce zemřel další řidič Tesly při srážce s nákladním automobilem. Ani v jednom z případů si autopilot překážky nevšiml.
Abychom Tesle nekřivdili musíme dodat, že autopilot není určen pro plně autonomní pohyb. Společnost Tesla upozorňuje, že se řidič má plně soustředit na provoz a nesundavat ruce z volantu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?