Dle místních zpráv za volantem seděl jistý pan Huang. Po nehodě přiznal policii, že se nevěnoval řízení a nechal vše na autopilotu. Až v poslední chvíli si všiml převráceného přívěsu a začal prudce brzdit. Už však bylo příliš pozdě, a téměř dvoutunový elektromobil, jedoucí rychlostí 110 km/h, se zastavit nepodařilo. Náraz byl tak silný, že přívěs ležící na boku odšoupl o několik metrů.
Nehoda se stále vyšetřuje, ale není důvod pochybovat, že řidič nemluvil pravdou. Velmi podobné nehody, bohužel s fatálními následky, se staly již v minulosti. V roce 2016 zemřel Joshua Brown, kdy jeho Tesla S, řízená autopilotem, narazila také do převráceného návěsu. V loňském roce zemřel další řidič Tesly při srážce s nákladním automobilem. Ani v jednom z případů si autopilot překážky nevšiml.
Abychom Tesle nekřivdili musíme dodat, že autopilot není určen pro plně autonomní pohyb. Společnost Tesla upozorňuje, že se řidič má plně soustředit na provoz a nesundavat ruce z volantu.