I v dnešním malém globálním světě se tu a tam objeví zapomenuté, nikdy neprodané automobily. Většina z vás si jistě vzpomene na opuštěný autosalon Lady z Francie. My se nyní vydáme za podobným nálezem k našim západním sousedům.
V malém městečku Aurich, ležícím v severozápadním Německu stojí zkrachovalá a více než 20 let zavřená společnost Zetor-Service. Kromě prodeje a servisu traktorů stejnojmenné značky se zabývala též prodejem vozů ruské automobilky AvtoVAZ, jejíž produkty jsou u nás známější pod názvem Lada.
V otevřeném prostoru za prodejnou se nachází nikdy neprovozované Lady Samary. Na fotografiích jsou tři, ale dle místních se na pozemku prodejny nachází vozů minimálně tucet. O Samarách s nájezdem 0 km rozhodně nelze mluvit jako o nových. Ono by to vyznělo hodně divně někomu říct "tady máte 20 let nové auto". Jenže nové nejsou jen datem výroby, ale též technickým stavem. Ony dvě dekády vystavování se povětrnostním vlivům, zanechaly na vozech následky. Osobně mě tedy velice překvapuje, že kola stále vypadají nahuštěná na provozní tlak.
Dvě ze tří Samar jsou celkem vzácné. Červená je Lada Samara Topas. Ta se vyznačuje například oplastováním spodku dveří, hliníkovými ráfky kol Malber KBA a střešním oknem. V interiéru naleznete například kůží obšitý sportovní tříramenný volant a digitální hodiny.
Zcela vlevo stojí ještě vzácnější Lada Samara Baltic. Tu vyráběla finská společnost Valmet Automotive a to pouze v letech 1996 až 1998. Vyznačuje se originální úpravou karoserie. Můžete si všimnout jinak tvarovaného nárazníku v barvě vozu a nebo spoileru na vrchní části pátých dveří. V interiéru modré Samary je volant od Volkswagenu obsahující airbag.
Mezi nimi se nachází ta poslední. Samara v základní výbavě byla jedním z nejlevnějších vozů, který se v druhé polovině 90. let v Německu prodával. Jediné, co tuto stříbrnou Samaru zdobí, jsou kola z lehkých slitin. To byl celkem častý jev, že východní automobilky na exportní vozy dávaly hliníková kola.
Jsem opravdu zvědavý, kdy a kde se znovu objeví nikdy neprodané zapomenuté vozy. Jestli máte nějaký tip, kde by se něco podobného mohlo nacházet na našem území, budeme rádi, když se o to s námi podělíte.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.