I v dnešním malém globálním světě se tu a tam objeví zapomenuté, nikdy neprodané automobily. Většina z vás si jistě vzpomene na opuštěný autosalon Lady z Francie. My se nyní vydáme za podobným nálezem k našim západním sousedům.
V malém městečku Aurich, ležícím v severozápadním Německu stojí zkrachovalá a více než 20 let zavřená společnost Zetor-Service. Kromě prodeje a servisu traktorů stejnojmenné značky se zabývala též prodejem vozů ruské automobilky AvtoVAZ, jejíž produkty jsou u nás známější pod názvem Lada.
V otevřeném prostoru za prodejnou se nachází nikdy neprovozované Lady Samary. Na fotografiích jsou tři, ale dle místních se na pozemku prodejny nachází vozů minimálně tucet. O Samarách s nájezdem 0 km rozhodně nelze mluvit jako o nových. Ono by to vyznělo hodně divně někomu říct "tady máte 20 let nové auto". Jenže nové nejsou jen datem výroby, ale též technickým stavem. Ony dvě dekády vystavování se povětrnostním vlivům, zanechaly na vozech následky. Osobně mě tedy velice překvapuje, že kola stále vypadají nahuštěná na provozní tlak.
Dvě ze tří Samar jsou celkem vzácné. Červená je Lada Samara Topas. Ta se vyznačuje například oplastováním spodku dveří, hliníkovými ráfky kol Malber KBA a střešním oknem. V interiéru naleznete například kůží obšitý sportovní tříramenný volant a digitální hodiny.
Zcela vlevo stojí ještě vzácnější Lada Samara Baltic. Tu vyráběla finská společnost Valmet Automotive a to pouze v letech 1996 až 1998. Vyznačuje se originální úpravou karoserie. Můžete si všimnout jinak tvarovaného nárazníku v barvě vozu a nebo spoileru na vrchní části pátých dveří. V interiéru modré Samary je volant od Volkswagenu obsahující airbag.
Mezi nimi se nachází ta poslední. Samara v základní výbavě byla jedním z nejlevnějších vozů, který se v druhé polovině 90. let v Německu prodával. Jediné, co tuto stříbrnou Samaru zdobí, jsou kola z lehkých slitin. To byl celkem častý jev, že východní automobilky na exportní vozy dávaly hliníková kola.
Jsem opravdu zvědavý, kdy a kde se znovu objeví nikdy neprodané zapomenuté vozy. Jestli máte nějaký tip, kde by se něco podobného mohlo nacházet na našem území, budeme rádi, když se o to s námi podělíte.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.