Podle dat TipCars.com je 32,13 % všech prodávaných ojetin dovezených ze zahraničí, což je oproti roku 2018 mírný růst. Na většině území je hlavním zdrojem ojetých automobilů Německo, Itálie, Rakousko či Francie.
Množství ojetin ze zahraničí rostePro tuzemský trh je hlavním zdrojem ojetých automobilů pochopitelně Česká republika, jde konkrétně o 67 % všech nabízených vozidel. Počet i podíl ojetin ze zahraničí však meziročně stoupnul, a to konkrétně z 68.991 (31,85 %) na aktuálních 71.407 (32,13 %). Nejčastější zemí, odkud se k nám vozy dovážejí, je Německo (57,22 % všech dovezených ojetin). Na dalších pozicích najdeme Itálii, Rakousko, Francii, Švédsko, Belgii a Švýcarsko. „Naopak Slovensko se nedostalo ani do vrchní desítky,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com.
„V rámci krajů se pořadí mění, na druhé příčce vždy najdeme Německo, další pozice si však střídají Itálie, Švýcarsko, Švédsko, Rakousko a Francie. V Pardubickém kraji je dokonce množství ojetin z České republiky až na druhém místě za Německem,“ dodává ke statistikám Knieža.
92 % ojetin z dovozu uvádí VIN, 77 % má servisní knížkuHned 92 % všech inzerovaných ojetin ze zahraničí má uvedený VIN kód, u ojetých automobilů z ČR je uveden v 85 % případů. U dovážených vozů najdeme VIN nejčastěji u vozů z Lucemburska (97 %), Švédska (96 %) a Holandska (96 %). Naopak nejméně jich najdeme u automobilů z Ukrajiny (78 %) a USA (79 %).
Servisní knížku pak najdeme u 72 % nabízených ojetin ze zahraničí, u bazarových automobilů z ČR je to 77 %. Nejvyšší počet servisních knížek u ojetých automobilů ze zahraničí najdeme v případech, kdy jsou vozy ze Švédska (97 %), Švýcarska (83 %) a Lucemburska (77 %).
Auta na Vysočině mají VIN nejčastěji, nejméně v PrazeNa četnost uvádění VIN kódu se dá pohlížet i v rámci jednotlivých krajů. Nejlepší situace je na Vysočině, kde údaj nalezneme u 96 % všech nabízených ojetin. „Opačný extrém je pak v Praze, kde je informace uvedena pouze v 56 % všech případů,“ dodává Marek Knieža. V případě servisních knížek je pak situace nejlepší v Ústeckém a Zlínském kraji (shodně 74 %), nejméně ji pak najdeme u ojetin v Karlovarském kraji (53 % případů).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.