Další díl cestovatelského seriálu Počesku z produkce automobilky Toyota vás zavede na severní Moravu. Z Ostravy se v posledních letech stalo moderní město plné skvělých kaváren a restaurací. Severní Moravu jsme projeli Toyotou Camry, luxusní limuzínou, která může přes týden sloužit jako dokonalý manažerský vůz, ale o víkendu s ní klidně můžete vyrazit na romantický výlet. Vůz má navíc hybridní pohon, a tak je příjemně tichý a potěší i velmi nízká spotřeba paliva.
Valašské muzeum v přírodě
Přeneste se do dob dávno minulých a v tomto rozlehlém muzeu pod širým nebem v Rožnově pod Radhoštěm zjistěte, jak se na Valašsku žilo na přelomu 19. a 20. století. Půvabný skanzen připomíná pohádkovou krajinu, v níž ale život nebyl vždy jen roztomilý, ale také pěkně drsný. Otevřeno je celoročně, a dokonce i během zimy tu probíhají tematické akce nebo třeba koncerty.
Zámek Raduň
Původně šlo o středověkou tvrz, z níž se ale v 16. století stal renesanční zámek. V první polovině 19. století se pak renesanční styl proměnil na pozdně klasicistní. Sloužil jako letní rezidence, a tak vás prohlídkové trasy provedou knížecím apartmánem, společenskými salony i dětskými pokoji. Určitě se projděte zahradou a navštivte také místní oranžerii.
Bučací vodopády
Nevede k nim turistická značka ani naučný chodník, ostatně jejich výšku a vznik zdokumentovali až na konci 90. let 20. století doktorandi z univerzity v Ostravě. I v tom je tedy jejich kouzlo. Jsou dobře přístupné z lesní cesty mezi sedlem Nad Holubčankou a osadou Na Skalce v Ostravici. Stačí odbočit na rozcestníku vlevo z červené značky Ostravice – Smrk a dojít k brodu pod nádherné vodopády.
Hrad Štramberk
Podle pověsti měl hrad ve městě Štramberk nedaleko Nového Jičína původně stát na protějším kopci Kotouč, ale stavbu prý překazili trpaslíci z jeskyně Čertova díra. Hrad pochází zřejmě z první třetiny 14. století, a tak je to dnes už spíše zřícenina. Po třicetileté válce z hradu totiž zbyla jen mohutná válcová věž, z níž je dnes rozhledna s úžasným výhledem do okolí. A na základech původního paláce je dnes postavena turistická útulna.
Zámek Hradec nad Moravicí
Leží sice na severovýchodním výběžku Nízkého Jeseníku, ale vypadá jako by byl v úplně jiné zemi, obzvlášť jeho Červená, novogotická část. Jde však o celý areál sestávající z několika budov. Bílý zámek s Bílou věží vypadá nádherně v zimě, když je bílo a sněží. Během prosince tu navíc nabízejí speciální vánoční prohlídkový okruh.
Kostel sv. Petra z Alkantary
Nezdá se vám to. Kostel v místě centra původního města Karviná, je skutečně šikmý. Ne však záměrně. V důsledku nepříznivých vlivů těžby uhlí na tomto území byla původní vysoká věž snesena. Během desítek let poklesl zdejší terén o 36 metrů a způsobil naklonění objektu a hluboké trhliny ve zdech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.