Další díl cestovatelského seriálu Počesku z produkce automobilky Toyota vás zavede na severní Moravu. Z Ostravy se v posledních letech stalo moderní město plné skvělých kaváren a restaurací. Severní Moravu jsme projeli Toyotou Camry, luxusní limuzínou, která může přes týden sloužit jako dokonalý manažerský vůz, ale o víkendu s ní klidně můžete vyrazit na romantický výlet. Vůz má navíc hybridní pohon, a tak je příjemně tichý a potěší i velmi nízká spotřeba paliva.
Valašské muzeum v přírodě
Přeneste se do dob dávno minulých a v tomto rozlehlém muzeu pod širým nebem v Rožnově pod Radhoštěm zjistěte, jak se na Valašsku žilo na přelomu 19. a 20. století. Půvabný skanzen připomíná pohádkovou krajinu, v níž ale život nebyl vždy jen roztomilý, ale také pěkně drsný. Otevřeno je celoročně, a dokonce i během zimy tu probíhají tematické akce nebo třeba koncerty.
Zámek Raduň
Původně šlo o středověkou tvrz, z níž se ale v 16. století stal renesanční zámek. V první polovině 19. století se pak renesanční styl proměnil na pozdně klasicistní. Sloužil jako letní rezidence, a tak vás prohlídkové trasy provedou knížecím apartmánem, společenskými salony i dětskými pokoji. Určitě se projděte zahradou a navštivte také místní oranžerii.
Bučací vodopády
Nevede k nim turistická značka ani naučný chodník, ostatně jejich výšku a vznik zdokumentovali až na konci 90. let 20. století doktorandi z univerzity v Ostravě. I v tom je tedy jejich kouzlo. Jsou dobře přístupné z lesní cesty mezi sedlem Nad Holubčankou a osadou Na Skalce v Ostravici. Stačí odbočit na rozcestníku vlevo z červené značky Ostravice – Smrk a dojít k brodu pod nádherné vodopády.
Hrad Štramberk
Podle pověsti měl hrad ve městě Štramberk nedaleko Nového Jičína původně stát na protějším kopci Kotouč, ale stavbu prý překazili trpaslíci z jeskyně Čertova díra. Hrad pochází zřejmě z první třetiny 14. století, a tak je to dnes už spíše zřícenina. Po třicetileté válce z hradu totiž zbyla jen mohutná válcová věž, z níž je dnes rozhledna s úžasným výhledem do okolí. A na základech původního paláce je dnes postavena turistická útulna.
Zámek Hradec nad Moravicí
Leží sice na severovýchodním výběžku Nízkého Jeseníku, ale vypadá jako by byl v úplně jiné zemi, obzvlášť jeho Červená, novogotická část. Jde však o celý areál sestávající z několika budov. Bílý zámek s Bílou věží vypadá nádherně v zimě, když je bílo a sněží. Během prosince tu navíc nabízejí speciální vánoční prohlídkový okruh.
Kostel sv. Petra z Alkantary
Nezdá se vám to. Kostel v místě centra původního města Karviná, je skutečně šikmý. Ne však záměrně. V důsledku nepříznivých vlivů těžby uhlí na tomto území byla původní vysoká věž snesena. Během desítek let poklesl zdejší terén o 36 metrů a způsobil naklonění objektu a hluboké trhliny ve zdech.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.