Volkswagen Group Components vyrábí vysokonapěťový akumulátorový systém pro všechny elektromobily koncernu Volkswagen na základě platformy MEB. Sériová výroba v závodě Braunschweig již byla zahájena. Jak takový akumulátorový systém ale funguje?
Výhradně elektricky poháněný Volkswagen ID.3 slibuje mimořádnou jízdní dynamikou a dlouhý dojezd, až 550 kilometrů na jedno nabití akumulátorů. Jedná se o prvního zástupce modelové řady vozidel VW na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Díky funkci rychlého nabíjení lze do modelu ID.3 doplnit nabíjecím výkonem 100 kW během 30 minut dostatek elektrické energie pro ujetí vzdálenosti 290 kilometrů (WLTP). Srdcem elektromobilu je sada akumulátorů. Vysokonapěťový akumulátorový systém nového modelu ID.3 se podobá tabulce čokolády. V nitru systému je uloženo až dvanáct vzájemně propojených akumulátorových modulů. Volkswagen Group Components bude ve svém závodě v Braunschweigu vyrábět až 500 000 těchto zásobníků energie ročně. Jak takový akumulátorový systém funguje?
Struktura sady akumulátorů: článek – modul – systém Pro vysokonapěťový akumulátorový systém se používají lithium-iontové články, které nalézají uplatnění například v mobilních telefonech nebo přenosných počítačích. Jednotlivé akumulátorové články jsou nejmenší konstrukční jednotkou akumulátorového systému a dokážou energii jak přijímat a uchovávat, tak i vydávat. V současnosti je 24 těchto článků propojeno do jednoho akumulátorového modulu. Počet modulů, z nichž je pak složen akumulátorový systém, je variabilní. Tato modulární konstrukce umožňuje maximální flexibilitu. Čím delší dojezd zákazník požaduje, tím více modulů akumulátorový systém obsahuje. Základní struktura se však vždy shoduje. Pro model ID.3 je až dvanáct modulů propojeno vysokonapěťovými konektory do akumulátorového systému. V systému je díky tomu k dispozici napětí až 408 V, což je výrazně více než v domácí elektrické zásuvce, jež poskytuje pouze 230 V.
Výkonová elektronika řídí toky elektrické energie s vysokým napětím mezi akumulátory a elektromotorem. Přitom přeměňuje stejnosměrný proud (DC) z akumulátorů na střídavý proud (AC) pro elektromotor, a obráceně. Současně je napájena 12V elektrická síť stejnosměrným proudem s nízkým napětím prostřednictvím měniče DC/DC. Z normální elektrické sítě se střídavým proudem lze akumulátory nabíjet maximálním výkonem 11 kW, stejnosměrný proud umožňuje nabíjení výkonem až 125 kW.
Centrální zdroj energieMEB zcela využívá technické možnosti elektromobility. Elektromobil lze zkonstruovat prakticky kolem sady akumulátorů, aby byl pro tento zásobník energie k dispozici dostatečný prostor v nejvýhodnější poloze. Z tohoto konstrukčního konceptu vyplývá mnoho výhod pro umístění komponentů pohonu a přídavných agregátů. Díky ploché konstrukci a uložení akumulátorů pod podlahou vozidla je navíc možné vytvořit velkorysý interiér mezi nápravami. Hliníková schránka pro sadu akumulátorů zahrnuje integrovaný rám, který v případě nárazu chrání akumulátory před poškozením a zaručuje optimální stabilitu i významné snížení hmotnosti. Aerodynamiku spodní části vozidla optimalizuje odolný ochranný panel akumulátorového systému, vyrobený rovněž z hliníku.
Nové kompetenční centrum pro akumulátoryV závodě společnosti Volkswagen Group Components v Braunschweigu se již od roku 2013 sériově vyrábějí akumulátorové systémy pro elektromobily a probíhal v něm také vývoj kompletního akumulátorového systému MEB včetně hardwaru a softwaru. Na ploše, odpovídající přibližně devíti fotbalovým hřištím, vyrostla novostavba s nejmodernějšími zařízeními a výrobní technikou. Volkswagen Group Components bude ve svém závodě v Braunschweigu vyrábět až 500 000 akumulátorových systémů ročně.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?