Nejmenší modely BMW selhávají v losím testu. Konkurenční modely mají daleko jistější jízdní vlastnosti. BMW řady 1 a X2 s pohonem předních kol předvádí extrémní nedotáčivost, nízkou nájezdovou rychlost a méně zkušeného řidiče by mohly zaskočit.
V minulosti byla u většiny modelů automobilky BMW poháněná pouze zadní náprava, některým modelům byl dopřáván i pohon všech kol. V současné době, kdy o koupi vozu rozhoduje spíše velikost displeje na palubní desce a komfort na palubě, přesedlává bavorský výrobce u menších vozů na pohon předních kol. U první generace BMW řady 1 bylo v průzkumech dokonce zjištěno, že většina majitelů ani neví, která z náprav je tou poháněnou. Z marketingových kampaní tedy mizí slogany 'Ultimate driving machine' či 'Sheer driving pleasure'.
Pohon předních kol nemusí být takovým problémem, ale jen za předpokladu že je podvozek správně naladěn. To se však automobilce u některých modelů nedaří. Posledním modelem, který prošel nezávislým losím testem, bylo BMW řady 1. Výsledek však nelze hodnotit pozitivně. Nízká nájezdová rychlost 73 km/h není tím největším problémem. Kompaktní hatchback ukazuje extrémně nepředvídavé jízdní vlastnosti, při prudkém vyhýbacím manévru se dokonce kola dostávají k dorazům, které vůz rozhodí v ten nejhorší okamžik. I zkušený řidič má plné ruce práce vůz v extrémní situaci uřídit.
I malé stylové SUV BMW X2 v losím testu svým chováním nepřesvědčilo. Na jednu stranu lze jeho jízdní vlastnosti vzhledem k nedotáčivosti nazvat bezpečnými, v losím testu však vůz téměř zastaví. I mnohem levnější česká konkurence - Škoda Karoq - se chová výrazně jistěji.
Doufejme tedy, že se BMW z kritiky ponaučí a zapracuje na naladění svých předokolek. Automobilka implementací pohonu předních kol do svých malých vozů ušetřila a může nabídnout prostornější vozy, pravděpodobně se však šetřilo i na konečném naladění těchto vozů. 'Ultimátní jízdní stroj' z těchto modelů nikdy nebude, přesto jsou od vozů z prémiové kategorie očekávány vyspělejší jízdní vlastnosti.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.