Nejmenší modely BMW selhávají v losím testu. Konkurenční modely mají daleko jistější jízdní vlastnosti. BMW řady 1 a X2 s pohonem předních kol předvádí extrémní nedotáčivost, nízkou nájezdovou rychlost a méně zkušeného řidiče by mohly zaskočit.
V minulosti byla u většiny modelů automobilky BMW poháněná pouze zadní náprava, některým modelům byl dopřáván i pohon všech kol. V současné době, kdy o koupi vozu rozhoduje spíše velikost displeje na palubní desce a komfort na palubě, přesedlává bavorský výrobce u menších vozů na pohon předních kol. U první generace BMW řady 1 bylo v průzkumech dokonce zjištěno, že většina majitelů ani neví, která z náprav je tou poháněnou. Z marketingových kampaní tedy mizí slogany 'Ultimate driving machine' či 'Sheer driving pleasure'.
Pohon předních kol nemusí být takovým problémem, ale jen za předpokladu že je podvozek správně naladěn. To se však automobilce u některých modelů nedaří. Posledním modelem, který prošel nezávislým losím testem, bylo BMW řady 1. Výsledek však nelze hodnotit pozitivně. Nízká nájezdová rychlost 73 km/h není tím největším problémem. Kompaktní hatchback ukazuje extrémně nepředvídavé jízdní vlastnosti, při prudkém vyhýbacím manévru se dokonce kola dostávají k dorazům, které vůz rozhodí v ten nejhorší okamžik. I zkušený řidič má plné ruce práce vůz v extrémní situaci uřídit.
I malé stylové SUV BMW X2 v losím testu svým chováním nepřesvědčilo. Na jednu stranu lze jeho jízdní vlastnosti vzhledem k nedotáčivosti nazvat bezpečnými, v losím testu však vůz téměř zastaví. I mnohem levnější česká konkurence - Škoda Karoq - se chová výrazně jistěji.
Doufejme tedy, že se BMW z kritiky ponaučí a zapracuje na naladění svých předokolek. Automobilka implementací pohonu předních kol do svých malých vozů ušetřila a může nabídnout prostornější vozy, pravděpodobně se však šetřilo i na konečném naladění těchto vozů. 'Ultimátní jízdní stroj' z těchto modelů nikdy nebude, přesto jsou od vozů z prémiové kategorie očekávány vyspělejší jízdní vlastnosti.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?