Nejmenší modely BMW selhávají v losím testu. Konkurenční modely mají daleko jistější jízdní vlastnosti. BMW řady 1 a X2 s pohonem předních kol předvádí extrémní nedotáčivost, nízkou nájezdovou rychlost a méně zkušeného řidiče by mohly zaskočit.
V minulosti byla u většiny modelů automobilky BMW poháněná pouze zadní náprava, některým modelům byl dopřáván i pohon všech kol. V současné době, kdy o koupi vozu rozhoduje spíše velikost displeje na palubní desce a komfort na palubě, přesedlává bavorský výrobce u menších vozů na pohon předních kol. U první generace BMW řady 1 bylo v průzkumech dokonce zjištěno, že většina majitelů ani neví, která z náprav je tou poháněnou. Z marketingových kampaní tedy mizí slogany 'Ultimate driving machine' či 'Sheer driving pleasure'.
Pohon předních kol nemusí být takovým problémem, ale jen za předpokladu že je podvozek správně naladěn. To se však automobilce u některých modelů nedaří. Posledním modelem, který prošel nezávislým losím testem, bylo BMW řady 1. Výsledek však nelze hodnotit pozitivně. Nízká nájezdová rychlost 73 km/h není tím největším problémem. Kompaktní hatchback ukazuje extrémně nepředvídavé jízdní vlastnosti, při prudkém vyhýbacím manévru se dokonce kola dostávají k dorazům, které vůz rozhodí v ten nejhorší okamžik. I zkušený řidič má plné ruce práce vůz v extrémní situaci uřídit.
I malé stylové SUV BMW X2 v losím testu svým chováním nepřesvědčilo. Na jednu stranu lze jeho jízdní vlastnosti vzhledem k nedotáčivosti nazvat bezpečnými, v losím testu však vůz téměř zastaví. I mnohem levnější česká konkurence - Škoda Karoq - se chová výrazně jistěji.
Doufejme tedy, že se BMW z kritiky ponaučí a zapracuje na naladění svých předokolek. Automobilka implementací pohonu předních kol do svých malých vozů ušetřila a může nabídnout prostornější vozy, pravděpodobně se však šetřilo i na konečném naladění těchto vozů. 'Ultimátní jízdní stroj' z těchto modelů nikdy nebude, přesto jsou od vozů z prémiové kategorie očekávány vyspělejší jízdní vlastnosti.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.