LOSÍ TEST s potížemi. Co se děje u BMW, že je i Škoda Karoq jistější?

BMW X2 předvádí v losím testu extrémní nedotáčivost
BMW X2 předvádí v losím testu extrémní nedotáčivost, foto: youtube.com
Petar Kovač , AutoRoad.cz 11. listopadu 2019 14:20
Sdílej:

Nejmenší modely BMW selhávají v losím testu. Konkurenční modely mají daleko jistější jízdní vlastnosti. BMW řady 1 a X2 s pohonem předních kol předvádí extrémní nedotáčivost, nízkou nájezdovou rychlost a méně zkušeného řidiče by mohly zaskočit.

V minulosti byla u většiny modelů automobilky BMW poháněná pouze zadní náprava, některým modelům byl dopřáván i pohon všech kol. V současné době, kdy o koupi vozu rozhoduje spíše velikost displeje na palubní desce a komfort na palubě, přesedlává bavorský výrobce u menších vozů na pohon předních kol. U první generace BMW řady 1 bylo v průzkumech dokonce zjištěno, že většina majitelů ani neví, která z náprav je tou poháněnou. Z marketingových kampaní tedy mizí slogany 'Ultimate driving machine' či 'Sheer driving pleasure'.

Pohon předních kol nemusí být takovým problémem, ale jen za předpokladu že je podvozek správně naladěn. To se však automobilce u některých modelů nedaří. Posledním modelem, který prošel nezávislým losím testem, bylo BMW řady 1. Výsledek však nelze hodnotit pozitivně. Nízká nájezdová rychlost 73 km/h není tím největším problémem. Kompaktní hatchback ukazuje extrémně nepředvídavé jízdní vlastnosti, při prudkém vyhýbacím manévru se dokonce kola dostávají k dorazům, které vůz rozhodí v ten nejhorší okamžik. I zkušený řidič má plné ruce práce vůz v extrémní situaci uřídit.

I malé stylové SUV BMW X2 v losím testu svým chováním nepřesvědčilo. Na jednu stranu lze jeho jízdní vlastnosti vzhledem k nedotáčivosti nazvat bezpečnými, v losím testu však vůz téměř zastaví. I mnohem levnější česká konkurence - Škoda Karoq - se chová výrazně jistěji.

Doufejme tedy, že se BMW z kritiky ponaučí a zapracuje na naladění svých předokolek. Automobilka implementací pohonu předních kol do svých malých vozů ušetřila a může nabídnout prostornější vozy, pravděpodobně se však šetřilo i na konečném naladění těchto vozů. 'Ultimátní jízdní stroj' z těchto modelů nikdy nebude, přesto jsou od vozů z prémiové kategorie očekávány vyspělejší jízdní vlastnosti. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.