Probíhající diskuse otevřely cestu k vytvoření nové skupiny světového významu a velikosti disponující globálními zdroji. Nová skupina budu z 50 % v rukou akcionářů skupiny PSA a z 50 % v rukou akcionářů FCA. V rychle se měnícím prostředí, v němž se objevují nové výzvy související s propojenou, elektrifikovanou, sdílenou a autonomní mobilitou, by nový subjekt měl využít svých prostředků a svého ekosystému v oblasti výzkumu a vývoje pro podporu inovací a rychlé a ekonomicky efektivní realizace uvedených výzev.
Dozorčí rada akciové společnosti Peugeot S.A. a představenstvo společnosti Fiat Chrysler Automobiles N.V. (dále jen „FCA“) se jednomyslně dohodly, že budou společně usilovat o fúzi aktivit obou skupin v poměru 50:50. Oba orgány pověřily své týmy, aby dokončily diskuse a v příštích týdnech dosáhly uzavření závazného memoranda o porozumění (Memorandum of Understanding).
Plán na sloučení aktivit skupiny PSA a FCA navazuje na intenzivní diskuse mezi vrcholovým vedením obou skupin. Obě strany sdílejí přesvědčení, že tento odvážný a rozhodný krok vyplývá z jasné úvahy, že v důsledku této fúze vznikne lídr odvětví s odbornými znalostmi a zdroji, díky nimž bude schopen využít příležitostí a účinně se postavit výzvám nové éry mobility.
Výsledkem navrhované fúze by měl být 4. největší výrobce automobilů na světě, pokud jde o roční objem prodejů (8,7 milionů prodaných vozů), konsolidovaný obrat by měl být téměř 170 miliard EUR , zisk z provozní činnosti více než 11 miliard EUR na základě souhrnné výsledovky za rok 2018, s vyloučením společností Magneti Marelli a Faurecia. Odhadovaná hodnota získaná touto operací se odhaduje na přibližně 3,7 miliardy EUR z ročních postupných synergií. Ty vyplynou především z účinnějšího přidělování zdrojů na investice do platforem vozidel, hnacích ústrojí a technologií a z lepší nákupní kapacity plynoucí z nové velikosti skupiny. Tyto odhadované synergie nepočítají s uzavíráním jakýchkoliv výrobních podniků.
Předpokládá se, že 80 % synergií by mělo být dosaženo po 4 letech. Celkové náklady na dosažení těchto synergií se odhadují na 2,8 miliardy EUR.
Akcionáři každé společnosti by měli mít v držení 50 % kapitálu nového subjektu. Měli by se proto rovnocenně dělit o zisky tohoto spojení, jež se uskuteční na základě fúze s nizozemskou mateřskou společností. Na řízení nového subjektu se mají rovnocenně podílet oba akcionáři, většina členů představenstva by měla být nezávislá. Představenstvo by mělo mít 11 členů, pět členů má nominovat FCA (včetně Johna Elkanna jako předsedy) a pět skupina PSA (včetně člena zastávajícího funkci senior directora a místopředsedy). Generálním ředitelem by měl během počátečního funkčního pětiletého období být Carlos Tavares, který by měl rovněž zastávat funkci člena představenstva.
Carlos Tavares uvedl: „Toto spojení přinese významnou hodnotu všem zúčastněným stranám a otevírá před oběma skupinami slibnou budoucnost. Jsem velmi spokojený s tím, jakou práci jsme již s Mikem odvedli, a budu s ním rád spolupracovat na budování skvělé společnosti.“
Mike Manley prohlásil: „Jsem potěšen příležitostí spolupracovat s Carlosem a jeho týmem na této fúzi, která bude pro naše odvětví velmi důležitá. Se skupinou PSA již dlouhodobě úspěšně spolupracujeme a jsem přesvědčen, že spolu s našimi skvělými týmy můžeme vytvořit klíčový subjekt globální mobility na světové úrovni.“
Nizozemská mateřská společnost nového subjektu by měla být kótována na burze Euronext (Paříž), Borsa Italiana (Milán) a New York Stock Exchange a měla by si zachovat významné zastoupení v současných provozních sídlech obou skupin ve Francii, Itálii a v USA.
Navrhuje se, aby bylo ve stanovách nové společnosti vzniklé spojením uvedeno, že program věrnostního hlasování nedává akcionáři na valné hromadě hlasovací práva přesahující 30 % z celkového počtu odevzdaných hlasů. Očekává se rovněž, že nedojde k převodu stávajících dvojitých hlasovacích práv, ale že nová dvojitá hlasovací práva bude možné získat po tříleté době držení počítané od dokončení fúze.
Po dobu 7 let od dokončení fúze by se mělo uplatňovat pravidlo standstill, pokud jde o podíly společností EXOR N. V., Bpifrance Participations SA, DFG a rodiny Peugeot. Podíly EXOR, Bpifrance a rodiny Peugeot by měly být po tři roky nepřevoditelné, výjimkou by měla být možnost rodiny Peugeot zvýšit svůj podíl během prvních 3 let po dokončení fúze až o 2,5 %, nákupem akcií od společností Bpifrance Participations a DFG.
Před dokončením transakce by FCA měla vyplatit svým akcionářům mimořádné dividendy ve výši 5,5 miliard EUR, jakož i svůj podíl v Comau. Kromě toho by společnost Peugeot S.A. měla před dokončením fúze vyplatit svým akcionářům 46% podíl ve společnosti Faurecia. Díky tomu by měli mít akcionáři obou skupin možnost rovnoměrně využívat synergie a výhody plynoucí z fúze, i když se současně plně uznává vysoká hodnota plynoucí z přítomnosti FCA v Severní Americe a její silné postavení v Latinské Americe, včetně marží, jež jsou na trzích v těchto regionech nejlepší. Rovněž by se měla odrazit i přidaná hodnota spojená s potenciálem rozvoje značek Alfa Romeo a Maserati společnosti FCA.
Rozšířené portfolio obou podniků by mělo pokrývat všechny segmenty trhu, mělo by zahrnovat legendární značky a silné produkty postavené na racionalizovaných platformách a využívat optimalizace investic.
Celý projekt má podléhat obvyklému procesu informování orgánů zastupujících zaměstnance a měl by s nimi být projednán. Měly by se na něj vztahovat obvyklé prováděcí podmínky, včetně závěrečného schválení závazného memoranda o porozumění a dohody o konečné dokumentaci ze strany představenstev.
FCA Fiat Chrysler Automobiles (FCA) je nadnárodní automobilka, která navrhuje, vyrábí a prodává vozy tvořící její portfolio: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep®, Lancia, Ram a Maserati. Rovněž prodává díly a služby pod značkou Mopar a působí v oblasti komponentů a výrobních systémů pod značkami Comau a Teksid. FCA zaměstnává po celém světě téměř 200 000 osob. Další informace o FCA najdete na www.fcagroup.com.
PSA Skupina PSA má jedinečné zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu a poskytuje inovativní mobilní řešení, která dokážou splnit očekávání všech zákazníků. Skupina PSA zahrnuje pět automobilových značek – Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall – a prostřednictvím značky Free2Move poskytuje různorodou nabídku služeb konektivity a mobility. Její strategický plán „Push to Pass“ představuje první etapu naplnění vize „Být špičkovým výrobcem automobilů a preferovaným celoživotním poskytovatelem služeb mobility zákazníkům“. Je jedním z průkopníků poskytování vozů se samočinným řízením a vysokou úrovní konektivity. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.