Povinné ručení má sjednané každý majitel vozu, bez něj totiž automobil nesmí na silnici. Mnozí řidiči si zřizují i připojištění v podobě havarijní pojistky, na co už ale většina zapomíná je životko. A přitom i toto pojištění vám v případě autonehody může pomoci. Víte, jak? (PR článek)
Smyslem povinného ručení je uhrazení náhrady škody, kterou řidič způsobí druhým, a to ať už na majetku či zdraví. Jelikož se jedná o zákonnou pojistku, je jedno, zda si sjednáte nejdražší či nejlevnější povinné ručení, důležité je ho mít.
Nadstavbou povinného ručení je havarijní pojištění. Zatímco první zmiňované slouží pro úhradu škody druhé osoby, havarijko ochrání majitele vozu, respektive je určeno k ochraně automobilu před škodami vzniklými například v důsledku havárie, odcizení nebo vandalismu.
Prozatím je ale většinou řeč pouze o hmotné újmě, co když ale dojde k výraznému poškození zdraví? Potom je potřeba buď vysoudit vysokou výši odškodného na viníkovi nehody, mít dostatečně velké úspory nebo se spoléhat na pomoc rodiny. Avšak ani všechny tyto tři varianty řešení vám nemusí zajistit životní standard, na který jste zvyklý. Pomoci ale může životní pojištění.
Jak správně nastavit životní pojištění?Správně nastavit životní pojištění je tak trochu alchymie, stačí jedno malé zaškobrtnutí a životko vám může být k ničemu. Pokud chcete, aby vám v případě autonehody bylo co k čemu, je nutné stanovit správná rizika, a to v důsledku autonehody.
Na druhou stranu takto okleštěná verze pojistky vám zas nemusí pomoci v případě smrti a trvalých následků úrazem. Především příčiny úmrtí není radno podceňovat a kvůli nižšímu pojistnému ze smlouvy vylučovat. Vhodné je pamatovat i na invaliditu a dlouhodobou pracovní neschopnost, což také může nepříjemná autonehoda zapříčinit. Navíc invalidita během produktivního věku se týká každého čtvrtého člověka.
Na co pamatovat při sjednání životního pojištění?Při sjednání životního pojištění myslete na to, zda jste právě vy vhodným adeptem, který by měl mít pojistku sjednanou. Jste-li živitelem rodiny, pak určitě ano. Dále se zaměřte na otázku: „Co je vhodné v rámci vaší osoby pojistit?“ V neposlední řadě je důležité nastavit pojistku na správnou částku, tedy optimální výši krytí. Jedná se o finanční částku, která vám připadne v případě pojistné události. Jestliže máte rodinu, splácíte milionovou hypotéku a ještě se staráte o prarodiče, pak 100 000 Kč není optimální výše krytí.
Od ceny a od rizik se samozřejmě odvíjí také cena pojistky, která mnohdy stojí za tím, že lidé si životko nesjednají nebo ho zúží na minimum. Konečná částka je individuální záležitostí a je vhodné ji probrat s finančním poradcem, počítejte ale s tím, že za pojistku zaplatíte od 500 Kč měsíčně a výš.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.