Povinné ručení má sjednané každý majitel vozu, bez něj totiž automobil nesmí na silnici. Mnozí řidiči si zřizují i připojištění v podobě havarijní pojistky, na co už ale většina zapomíná je životko. A přitom i toto pojištění vám v případě autonehody může pomoci. Víte, jak? (PR článek)
Smyslem povinného ručení je uhrazení náhrady škody, kterou řidič způsobí druhým, a to ať už na majetku či zdraví. Jelikož se jedná o zákonnou pojistku, je jedno, zda si sjednáte nejdražší či nejlevnější povinné ručení, důležité je ho mít.
Nadstavbou povinného ručení je havarijní pojištění. Zatímco první zmiňované slouží pro úhradu škody druhé osoby, havarijko ochrání majitele vozu, respektive je určeno k ochraně automobilu před škodami vzniklými například v důsledku havárie, odcizení nebo vandalismu.
Prozatím je ale většinou řeč pouze o hmotné újmě, co když ale dojde k výraznému poškození zdraví? Potom je potřeba buď vysoudit vysokou výši odškodného na viníkovi nehody, mít dostatečně velké úspory nebo se spoléhat na pomoc rodiny. Avšak ani všechny tyto tři varianty řešení vám nemusí zajistit životní standard, na který jste zvyklý. Pomoci ale může životní pojištění.
Jak správně nastavit životní pojištění?Správně nastavit životní pojištění je tak trochu alchymie, stačí jedno malé zaškobrtnutí a životko vám může být k ničemu. Pokud chcete, aby vám v případě autonehody bylo co k čemu, je nutné stanovit správná rizika, a to v důsledku autonehody.
Na druhou stranu takto okleštěná verze pojistky vám zas nemusí pomoci v případě smrti a trvalých následků úrazem. Především příčiny úmrtí není radno podceňovat a kvůli nižšímu pojistnému ze smlouvy vylučovat. Vhodné je pamatovat i na invaliditu a dlouhodobou pracovní neschopnost, což také může nepříjemná autonehoda zapříčinit. Navíc invalidita během produktivního věku se týká každého čtvrtého člověka.
Na co pamatovat při sjednání životního pojištění?Při sjednání životního pojištění myslete na to, zda jste právě vy vhodným adeptem, který by měl mít pojistku sjednanou. Jste-li živitelem rodiny, pak určitě ano. Dále se zaměřte na otázku: „Co je vhodné v rámci vaší osoby pojistit?“ V neposlední řadě je důležité nastavit pojistku na správnou částku, tedy optimální výši krytí. Jedná se o finanční částku, která vám připadne v případě pojistné události. Jestliže máte rodinu, splácíte milionovou hypotéku a ještě se staráte o prarodiče, pak 100 000 Kč není optimální výše krytí.
Od ceny a od rizik se samozřejmě odvíjí také cena pojistky, která mnohdy stojí za tím, že lidé si životko nesjednají nebo ho zúží na minimum. Konečná částka je individuální záležitostí a je vhodné ji probrat s finančním poradcem, počítejte ale s tím, že za pojistku zaplatíte od 500 Kč měsíčně a výš.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?