Při nehodě jen povinné ručení a havarijní pojištění stačit nemusí. Proč je dobré mít i životko?

AutoRoad.cz, 23. října 2019, 04:17 Google+

Povinné ručení má sjednané každý majitel vozu, bez něj totiž automobil nesmí na silnici. Mnozí řidiči si zřizují i připojištění v podobě havarijní pojistky, na co už ale většina zapomíná je životko. A přitom i toto pojištění vám v případě autonehody může pomoci. Víte, jak? (PR článek)

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Při nehodě jen povinné ručení a havarijní pojištění stačit nemusí. Proč je dobré mít i životko?

Při nehodě jen povinné ručení a havarijní pojištění stačit nemusí. Proč je dobré mít i životko? | foto: stockphotosecrets.com

Sdílejte článek

Smyslem povinného ručení je uhrazení náhrady škody, kterou řidič způsobí druhým, a to ať už na majetku či zdraví. Jelikož se jedná o zákonnou pojistku, je jedno, zda si sjednáte nejdražší či nejlevnější povinné ručení, důležité je ho mít.

Nadstavbou povinného ručení je havarijní pojištění. Zatímco první zmiňované slouží pro úhradu škody druhé osoby, havarijko ochrání majitele vozu, respektive je určeno k ochraně automobilu před škodami vzniklými například v důsledku havárie, odcizení nebo vandalismu.

Prozatím je ale většinou řeč pouze o hmotné újmě, co když ale dojde k výraznému poškození zdraví? Potom je potřeba buď vysoudit vysokou výši odškodného na viníkovi nehody, mít dostatečně velké úspory nebo se spoléhat na pomoc rodiny. Avšak ani všechny tyto tři varianty řešení vám nemusí zajistit životní standard, na který jste zvyklý. Pomoci ale může životní pojištění.

Jak správně nastavit životní pojištění?

Správně nastavit životní pojištění je tak trochu alchymie, stačí jedno malé zaškobrtnutí a životko vám může být k ničemu. Pokud chcete, aby vám v případě autonehody bylo co k čemu, je nutné stanovit správná rizika, a to v důsledku autonehody.

Na druhou stranu takto okleštěná verze pojistky vám zas nemusí pomoci v případě smrti a trvalých následků úrazem. Především příčiny úmrtí není radno podceňovat a kvůli nižšímu pojistnému ze smlouvy vylučovat. Vhodné je pamatovat i na invaliditu a dlouhodobou pracovní neschopnost, což také může nepříjemná autonehoda zapříčinit. Navíc invalidita během produktivního věku se týká každého čtvrtého člověka.

Na co pamatovat při sjednání životního pojištění?

Při sjednání životního pojištění myslete na to, zda jste právě vy vhodným adeptem, který by měl mít pojistku sjednanou. Jste-li živitelem rodiny, pak určitě ano. Dále se zaměřte na otázku: „Co je vhodné v rámci vaší osoby pojistit?“ V neposlední řadě je důležité nastavit pojistku na správnou částku, tedy optimální výši krytí. Jedná se o finanční částku, která vám připadne v případě pojistné události. Jestliže máte rodinu, splácíte milionovou hypotéku a ještě se staráte o prarodiče, pak 100 000 Kč není optimální výše krytí.

Od ceny a od rizik se samozřejmě odvíjí také cena pojistky, která mnohdy stojí za tím, že lidé si životko nesjednají nebo ho zúží na minimum. Konečná částka je individuální záležitostí a je vhodné ji probrat s finančním poradcem, počítejte ale s tím, že za pojistku zaplatíte od 500 Kč měsíčně a výš.

Vytisknout

Diskuze: Při nehodě jen povinné ručení a havarijní pojištění stačit nemusí. Proč je dobré mít i životko?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

reklama

Doporučujeme

MTX Tatra V8

MTX Tatra V8, požár zhatil plány na český supersport

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  2. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  3. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  4. Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

  5. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

  6. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud