Povinné ručení má sjednané každý majitel vozu, bez něj totiž automobil nesmí na silnici. Mnozí řidiči si zřizují i připojištění v podobě havarijní pojistky, na co už ale většina zapomíná je životko. A přitom i toto pojištění vám v případě autonehody může pomoci. Víte, jak? (PR článek)
Smyslem povinného ručení je uhrazení náhrady škody, kterou řidič způsobí druhým, a to ať už na majetku či zdraví. Jelikož se jedná o zákonnou pojistku, je jedno, zda si sjednáte nejdražší či nejlevnější povinné ručení, důležité je ho mít.
Nadstavbou povinného ručení je havarijní pojištění. Zatímco první zmiňované slouží pro úhradu škody druhé osoby, havarijko ochrání majitele vozu, respektive je určeno k ochraně automobilu před škodami vzniklými například v důsledku havárie, odcizení nebo vandalismu.
Prozatím je ale většinou řeč pouze o hmotné újmě, co když ale dojde k výraznému poškození zdraví? Potom je potřeba buď vysoudit vysokou výši odškodného na viníkovi nehody, mít dostatečně velké úspory nebo se spoléhat na pomoc rodiny. Avšak ani všechny tyto tři varianty řešení vám nemusí zajistit životní standard, na který jste zvyklý. Pomoci ale může životní pojištění.
Jak správně nastavit životní pojištění?Správně nastavit životní pojištění je tak trochu alchymie, stačí jedno malé zaškobrtnutí a životko vám může být k ničemu. Pokud chcete, aby vám v případě autonehody bylo co k čemu, je nutné stanovit správná rizika, a to v důsledku autonehody.
Na druhou stranu takto okleštěná verze pojistky vám zas nemusí pomoci v případě smrti a trvalých následků úrazem. Především příčiny úmrtí není radno podceňovat a kvůli nižšímu pojistnému ze smlouvy vylučovat. Vhodné je pamatovat i na invaliditu a dlouhodobou pracovní neschopnost, což také může nepříjemná autonehoda zapříčinit. Navíc invalidita během produktivního věku se týká každého čtvrtého člověka.
Na co pamatovat při sjednání životního pojištění?Při sjednání životního pojištění myslete na to, zda jste právě vy vhodným adeptem, který by měl mít pojistku sjednanou. Jste-li živitelem rodiny, pak určitě ano. Dále se zaměřte na otázku: „Co je vhodné v rámci vaší osoby pojistit?“ V neposlední řadě je důležité nastavit pojistku na správnou částku, tedy optimální výši krytí. Jedná se o finanční částku, která vám připadne v případě pojistné události. Jestliže máte rodinu, splácíte milionovou hypotéku a ještě se staráte o prarodiče, pak 100 000 Kč není optimální výše krytí.
Od ceny a od rizik se samozřejmě odvíjí také cena pojistky, která mnohdy stojí za tím, že lidé si životko nesjednají nebo ho zúží na minimum. Konečná částka je individuální záležitostí a je vhodné ji probrat s finančním poradcem, počítejte ale s tím, že za pojistku zaplatíte od 500 Kč měsíčně a výš.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?