Německá organizace ADAC jejímž cílem je "chránit zájmy motoristů, podporovat motoristický sport a turistiku", se podívala na zoubek plánované změně rychlostních limitů. Ve městech měl být snížen na 30 km/h. Tímto krokem však ke snížení emisí nedojde.
Na západ od našich hranic se rozprostírá Mekka všech milovníků rychlosti - Německo. Na tamních dálnicích můžete legálně jezdit neomezenou rychlostí a to dokonce zdarma (pokud zanedbáme náklady na palivo). Tomu se však s největší pravděpodobností blíží konec. Iniciativa německého ekvivalentu strany zelených má za cíl zavést na dálnicích limit 130 km/h a v obcích 30 km/h. Hlavní motivací pro zavedení těchto limitů je snížení emisí a zvýšení bezpečnosti na silnicích.
Těmto hodnotám se nyní podívala na zoubek německá organizace ADAC. Ta dostála svému jménu a snaží se motoristy chránit. Omezením budou trpět všichni motoristé a především ti, kteří dojíždějí za prací. Zelení mají také v plánu od roku 2025 omezit rozpočet na opravu komunikací. Všechna rozhodnutí prospějí obyvatelům měst, naopak lidé závislí na silniční síti, kteří bydlí na venkově a dojíždějí za prací, budou znevýhodněni.
Největším nesmyslem je snížení rychlosti ve městech na 30 km/h. Testy ADACu ukázaly, že takové snížení nepřinese žádné snížení emisí. Moderní vozy dosahují nejnižší spotřeby při rychlosti kolem 60 km/h. V této rychlosti jsou i plně funkční všechny emisní systémy. Neklesají tedy pouze emise CO2, ale i ostatní škodliviny obsažené ve výfukových plynech. Rozhodujícím faktorem je spíše plynulost provozu, časté rozjezdy jsou emisně horší, než jízda konstantní rychlostí.
Rychlostní limit 130 km/h na dálnici také postrádá smysl. Německo na tom z hlediska bezpečnosti statisticky není vůbec špatně. Na 1 miliardu ujetých kilometrů připadá 1,6 úmrtí. Ve Francii je to 1,7, ve Španělsku 2,6, v Itálii 3,1 a v Polsku dokonce 4,8 úmrtí na miliardu ujetých kilometrů. Také hustota provozu téměř nedovoluje jezdit výrazně rychleji. Vyššími rychlostmi jezdí Němci pouze na volnějších úsecích či v noci. Také velká intenzita kamionové dopravy nedovoluje trhat rychlostní rekordy. Nesmyslné zavedení limitu prokázala i studie spolkového úřadu pro výzkum dálnic, která zjistila, že by tento limit měl téměř nulový efekt na emise CO2. Jsme tedy zvědaví, jak se situace v Německu vyvine.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.