Systém Autotracer obsahuje od 1. října výrazně více dat o škodních událostech, a to především k autům dovezeným ze zahraničí. Jedná se o data od pojišťoven zejména ze západní Evropy. Systém Autotracer přitom slouží k prověřování historie ojetých vozidel, kupující má díky ní možnost dozvědět se, zda nemá vůz stočený tachometr, zda nebyl havarovaný a případně jak vysoká byla škoda, jakou má servisní historii, zda není odcizené či zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, zda, jak a za kolik bylo vozidlo v minulosti inzerováno, jaká je jeho aktuální tržní cena a řadu dalších informací.
Průměrná výše zahraniční škody dosahuje 6,5 tisíc eur„Díky novým datům máme mnohem více informací o ojetých autech, která se k nám dovezla z Německa, Francie, Rakouska a dalších zemí převážně západní Evropy, odkud se k nám vozy nejčastěji dováží,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která systém Autotracer provozuje na stránkách www.zkontrolujsiauto.cz. Největším problémem u dovážených vozidel je podle něj zatajování havárií, velmi často totálních škod.
„Kupující nezřídka zaplatí o stovky tisíc korun více, než je hodnota vozu (vraku), a navíc riskuje vlastní bezpečnost i bezpečnost posádky, neboť opravované vozy po totálních škodách často nesplňují požadavky na bezpečnost. Taková auta jsou pro mnohé nekalé prodejce důležitým pilířem pro generaci zisku. Hlavním cílem je tedy auto levně opravit a prodat v zahraničí, aby se ztížila možnost škodu na vozu a její rozsah odhalit. Aby však bylo možné auto levně opravit, nemá řada opravovaných aut například zabudované airbagy, o čemž kupující vůbec nevědí. Při autonehodě může přitom airbag i zachránit život. Problémů s vozy po totální či větší škodě je samozřejmě daleko více,“ vysvětluje Pajer.
Havarované je přitom téměř každé páté dovezené ojeté vozidlo (18 %), 28 % z nich vykazuje dokonce totální škodu. To znamená, že každé dvacáté dovezené ojeté vozidlo je opravené po totální škodě, což se kupující zpravidla od prodávajícího nedozví. Údaje vyplynuly z analýzy, kterou Cebia zpracovala na nových datech o škodních událostech u dovezených ojetých vozů.
V rámci analýzy prověřila 1000 náhodně vybraných dovezených ojetých aut z aktuální inzerce ve stáří od 3 do 11 let s mediánem stáří 7 let. Zjistila, že na jeden vůz se škodní událostí připadá v průměru 1,5 záznamů o haváriích. Průměrná výše zahraniční škody dosahuje 6 459 euro (cca 167 934 Kč). Nejvyšší zaznamenaná škoda činila 41 283 euro (cca 1 073 358 Kč). Celková výše zahraničních škod u 180 vozidel, které vykazovaly škodní událost, se vyšplhala na 1 730 948 euro (cca 45 004 648 Kč).
Dovážejí se kvalitní auta z Německa? Analýza odhalila opakO tom, že se v případě škod u zahraničních vozidel zpravidla nejedná jen o proražený nárazník, svědčí fakt, že nejčastěji škody dosahují více než 8 tisíc euro (cca 208 000 Kč). Škodních událostí do 1 000 eur bylo v analýze 23 %, 1 001 až 2 000 eur 19 %, 2 001 až 4 000 eur 13 %, 4 001 až 8 000 eur 16 % a poškození přesahující 8 000 eur vykazovalo dokonce 29% podíl.
Analýza také naprosto vyvrátila mýtus mezi českými zákazníky, kteří ještě často stále věří, že vozy dovážené z Německa jsou obecně kvalitní a kvalitnější než vozy s českým původem. U 77 % analyzovaných aut se škodní událostí byl prodejcem uveden německý původ.
Výsledky jsou o to více alarmující, neboť analýza se týkala spíše mladších vozů. 51 % dovážených aut jsou starší 10 let, a proto lze očekávat, že u nich budou havárie a poškození ještě častější.
Jak z analýzy vyplynulo, zisky prodejců mohou jít i při relativně malém počtu vozidel do desítek milionů. Jen v loňském roce se přitom do Česka dovezlo 177 117 ojetých osobních vozidel. Za posledních deset let jich bylo už téměř 1,5 milionu (1 437 716 ks). Vozy dovezené do ČR tvoří aktuálně zhruba polovinu ojetých aut nabízených k prodeji. Průměrné stáří všech prodávaných dovezených ojetých vozů bez ohledu na rok dovozu se letos v prvním pololetí pohybovalo na hranici 11 let (11,4). Naopak vozy s českým původem vykazovaly průměrné stáří pouhých 7,5 roku. Průměrné stáří vozového parku v ČR se stále zvyšuje a v letošním prvním pololetí dosáhlo podle dat SDA 14,82 roku.
Průměrná výše zahraniční škody: 6 459 euro (cca 167 934 Kč)
Celková výše zahraničních škod u 180 vozidel se zahraniční škodní událostí: 1 730 948 euro (cca 45 004 648 Kč)
Nejvyšší zaznamenaná zahraniční škoda: 41 283 euro (cca 1 073 358 Kč)
Podíl vozidel s uvedeným německým původem na vozech se zahraniční škodní událostí: 77 %
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.