ŠOKUJÍCÍ zprávy o dovážených autech ze západu! Nemáte ho v garáži?

AutoRoad.cz, 8. října 2019, 00:15 Google+

Systém Autotracer obsahuje od 1. října výrazně více dat o škodních událostech, a to především k autům dovezeným ze zahraničí. Jedná se o data od pojišťoven zejména ze západní Evropy. Systém Autotracer přitom slouží k prověřování historie ojetých vozidel, kupující má díky ní možnost dozvědět se, zda nemá vůz stočený tachometr, zda nebyl havarovaný a případně jak vysoká byla škoda, jakou má servisní historii, zda není odcizené či zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, zda, jak a za kolik bylo vozidlo v minulosti inzerováno, jaká je jeho aktuální tržní cena a řadu dalších informací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Průměrná výše zahraniční škody dosahuje 6,5 tisíc eur
„Díky novým datům máme mnohem více informací o ojetých autech, která se k nám dovezla z Německa, Francie, Rakouska a dalších zemí převážně západní Evropy, odkud se k nám vozy nejčastěji dováží,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která systém Autotracer provozuje na stránkách www.zkontrolujsiauto.cz. Největším problémem u dovážených vozidel je podle něj zatajování havárií, velmi často totálních škod.

„Kupující nezřídka zaplatí o stovky tisíc korun více, než je hodnota vozu (vraku), a navíc riskuje vlastní bezpečnost i bezpečnost posádky, neboť opravované vozy po totálních škodách často nesplňují požadavky na bezpečnost. Taková auta jsou pro mnohé nekalé prodejce důležitým pilířem pro generaci zisku. Hlavním cílem je tedy auto levně opravit a prodat v zahraničí, aby se ztížila možnost škodu na vozu a její rozsah odhalit. Aby však bylo možné auto levně opravit, nemá řada opravovaných aut například zabudované airbagy, o čemž kupující vůbec nevědí. Při autonehodě může přitom airbag i zachránit život. Problémů s vozy po totální či větší škodě je samozřejmě daleko více,“ vysvětluje Pajer.

Havarované je přitom téměř každé páté dovezené ojeté vozidlo (18 %), 28 % z nich vykazuje dokonce totální škodu. To znamená, že každé dvacáté dovezené ojeté vozidlo je opravené po totální škodě, což se kupující zpravidla od prodávajícího nedozví. Údaje vyplynuly z analýzy, kterou Cebia zpracovala na nových datech o škodních událostech u dovezených ojetých vozů.

V rámci analýzy prověřila 1000 náhodně vybraných dovezených ojetých aut z aktuální inzerce ve stáří od 3 do 11 let s mediánem stáří 7 let. Zjistila, že na jeden vůz se škodní událostí připadá v průměru 1,5 záznamů o haváriích. Průměrná výše zahraniční škody dosahuje 6 459 euro (cca 167 934 Kč). Nejvyšší zaznamenaná škoda činila 41 283 euro (cca 1 073 358 Kč). Celková výše zahraničních škod u 180 vozidel, které vykazovaly škodní událost, se vyšplhala na 1 730 948 euro (cca 45 004 648 Kč).

Dovážejí se kvalitní auta z Německa? Analýza odhalila opak
O tom, že se v případě škod u zahraničních vozidel zpravidla nejedná jen o proražený nárazník, svědčí fakt, že nejčastěji škody dosahují více než 8 tisíc euro (cca 208 000 Kč). Škodních událostí do 1 000 eur bylo v analýze 23 %, 1 001 až 2 000 eur 19 %, 2 001 až 4 000 eur 13 %, 4 001 až 8 000 eur 16 % a poškození přesahující 8 000 eur vykazovalo dokonce 29% podíl.

Analýza také naprosto vyvrátila mýtus mezi českými zákazníky, kteří ještě často stále věří, že vozy dovážené z Německa jsou obecně kvalitní a kvalitnější než vozy s českým původem. U 77 % analyzovaných aut se škodní událostí byl prodejcem uveden německý původ.

Výsledky jsou o to více alarmující, neboť analýza se týkala spíše mladších vozů. 51 % dovážených aut jsou starší 10 let, a proto lze očekávat, že u nich budou havárie a poškození ještě častější.

Jak z analýzy vyplynulo, zisky prodejců mohou jít i při relativně malém počtu vozidel do desítek milionů. Jen v loňském roce se přitom do Česka dovezlo 177 117 ojetých osobních vozidel. Za posledních deset let jich bylo už téměř 1,5 milionu (1 437 716 ks). Vozy dovezené do ČR tvoří aktuálně zhruba polovinu ojetých aut nabízených k prodeji. Průměrné stáří všech prodávaných dovezených ojetých vozů bez ohledu na rok dovozu se letos v prvním pololetí pohybovalo na hranici 11 let (11,4). Naopak vozy s českým původem vykazovaly průměrné stáří pouhých 7,5 roku. Průměrné stáří vozového parku v ČR se stále zvyšuje a v letošním prvním pololetí dosáhlo podle dat SDA 14,82 roku.

Průměrná výše zahraniční škody: 6 459 euro (cca 167 934 Kč)

Celková výše zahraničních škod u 180 vozidel se zahraniční škodní událostí: 1 730 948 euro (cca 45 004 648 Kč)

Nejvyšší zaznamenaná zahraniční škoda: 41 283 euro (cca 1 073 358 Kč)

Podíl vozidel s uvedeným německým původem na vozech se zahraniční škodní událostí: 77 %

Vytisknout

Diskuze: ŠOKUJÍCÍ zprávy o dovážených autech ze západu! Nemáte ho v garáži?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota C-HR

Nejlepší nové i ojeté auto? Britský Which? Car má jasno

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud