Při výměně oleje většinou jeho recyklaci neřešíte. Skončí ve velkém barelu v nejbližším autoservise. Tím však jeho cesta nekončí. Jako velká většina odpadů se i motorový olej musí recyklovat. Co se z něj vyrábí?
Starý motorový olej musí být vyměněn, jelikož ztrácí své vlastnosti. Především dochází k jeho zanesení různými nečistotami, karbonovými úsadami, palivem či nemrznoucí směsí z netěsného chladicího okruhu. Takový olej pak způsobuje nadměrné opotřebení motoru.
Takto znečištěný olej má široké využití. Nejméně ekologickým způsobem je jeho spalování po důkladném vyčištění několikanásobnou filtrací. Upravený olej může být přimíchán k naftě a spalován v lodích či nákladních vozidlech. Toto zatím v praxi není příliš rozšířené, vyčištěný olej je spíše používán ve speciálních kotlech jako palivo.
Další možností je jeho re-rafinace. Tímto způsobem získáme z jednoho litru vyjetého motorového oleje 0,7 litru rerafinového základového oleje. Ten může být po přidání aditiv znovu použit jako motorový olej. Tento způsob je výrazně jednodušší než výroba oleje z ropy. Dále je z oleje separována voda, zbytky paliva a také asfalt. Tímto způsobem se tedy starý olej vrací přímo na silnici. Při této rerafinaci také vzniká kontroverzní REOB - kal složený ze zbytků aditiv prachu a dalších částic vznikajících např. opotřebením motoru. Tato složka údajně zhoršuje kvalitu asfaltu.
Vyjetý motorový olej z jednoho vozidla může kontaminovat až 4 miliony litrů vody. Pokud tedy provádíte výměnu oleje svépomocí, odevzdejte jej na nejbližším sběrném dvoře. S největší pravděpodobností se dostane znovu do motoru či na silnici ve formě asfaltu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?