0-400-0 je oblíbená disciplína Koenigseggu a s modelem Agera RS držel rekord v hodnotě 33,29 sekundy. Nyní jej pokořil Koenigsegg Regera. Celou jízdu zvládl pouze na 1 rychlostní stupeň, je totiž vybaven jedinečnou převodovkou Koenigseggu s jediným převodem - tzv. Direct Drive.
Přibližně před dvěma lety dostal Juan Pablo Montoya Bugatti Chiron za 41,96 sekundy na 400 km/h a zpět na 0. Bez pochyby působivý výkon, ale Koenigsegg zvládl stejnou disciplínu s modelem Agera RS jen o několik týdnů později za 36,44 sekund. Aby ponížil Bugatti ještě více, zkrátil švédský výrobce hyperaut tento čas na konečných 33,29 sekundy. Rekordní čas je o to působivější vzhledem k tomu, že jej bylo dosaženo na běžné silnici v americké Nevadě.
Nyní se Koenigsegg ke své oblíbené disciplíně vrací. Na letišti Råda ve Švédsku se vozu Koenigsegg Regera podařilo v rukou továrního jezdce Sonnyho Perssona dokončit sprint 0-400-0 za pouhých 31,49 sekund, čímž zlepšil svůj vlastní rekord téměř o dvě sekundy.
"Byla to skvělá příležitost ukázat skutečnou sílu jedinečné převodovky, protože Regera má pouze jeden rychlostní stupeň. Vůz zrychluje z 0 na maximální rychlost bez řazení. Maximální rychlost 403 km/h je omezena maximálními otáčkami motoru. To odpovídá filozofii Regery: 'Kdo první dosáhne 400 km/h, vyhrává'. Důraz je kladen na rozmezí 0 - 400 km/h - nic víc a nic méně. Regera bude v tomto rozsahu rychlostí zrychlovat rychleji než jakékoli jiné sériové vozidlo, které je nám známé," komentuje rekordní jízdu šéf automobilky Christian von Koenigsegg.
Navzdory obtížným podmínkám na trati potřebovala Regera pouze 22,87 sekundy ke zrychlení na 400 km/h na 1613,2 metrech. Zastavení z této rychlosti trvalo jen 8,62 sekund na vzdálenosti 435,26 metrů. Celková vzdálenost pro 0-400-0 km / h byla 2048,46 metrů. V lepších podmínkách by celková délka klesla pod neuvěřitelné 2 kilometry.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?