Dechberoucí záběry zrychlení z 0 na 400 km/h a zpomalení zpět na nulu. (3:07) | video: Koenigsegg

Loading...
 

Přibližně před dvěma lety dostal Juan Pablo Montoya Bugatti Chiron za 41,96 sekundy na 400 km/h a zpět na 0. Bez pochyby působivý výkon, ale Koenigsegg zvládl stejnou disciplínu s modelem Agera RS jen o několik týdnů později za 36,44 sekund. Aby ponížil Bugatti ještě více, zkrátil švédský výrobce hyperaut tento čas na konečných 33,29 sekundy. Rekordní čas je o to působivější vzhledem k tomu, že jej bylo dosaženo na běžné silnici v americké Nevadě.

Nyní se Koenigsegg ke své oblíbené disciplíně vrací. Na letišti Råda ve Švédsku se vozu Koenigsegg Regera podařilo v rukou továrního jezdce Sonnyho Perssona dokončit sprint 0-400-0 za pouhých 31,49 sekund, čímž zlepšil svůj vlastní rekord téměř o dvě sekundy.

img-responsive

Přesto, že se jedná o rekordní vůz, na palubě Regery nebudete o komfort ochuzeni | foto: Koenigsegg

"Byla to skvělá příležitost ukázat skutečnou sílu jedinečné převodovky, protože Regera má pouze jeden rychlostní stupeň. Vůz zrychluje z 0 na maximální rychlost bez řazení. Maximální rychlost 403 km/h je omezena maximálními otáčkami motoru. To odpovídá filozofii Regery: 'Kdo první dosáhne 400 km/h, vyhrává'. Důraz je kladen na rozmezí 0 - 400 km/h - nic víc a nic méně. Regera bude v tomto rozsahu rychlostí zrychlovat rychleji než jakékoli jiné sériové vozidlo, které je nám známé," komentuje rekordní jízdu šéf automobilky Christian von Koenigsegg.

Navzdory obtížným podmínkám na trati potřebovala Regera pouze 22,87 sekundy ke zrychlení na 400 km/h na 1613,2 metrech. Zastavení z této rychlosti trvalo jen 8,62 sekund na vzdálenosti 435,26 metrů. Celková vzdálenost pro 0-400-0 km / h byla 2048,46 metrů. V lepších podmínkách by celková délka klesla pod neuvěřitelné 2 kilometry.

– pet / AutoRoad.cz

reklama