Koenigsegg pokořil vlastní rekord, 0-400-0 na pouhých dvou kilometrech

Koenigsegg Regera při rekordní jízdě
Koenigsegg Regera při rekordní jízdě, foto: Koenigsegg
Petar Kovač , AutoRoad.cz 27. září 2019 13:29
Sdílej:

0-400-0 je oblíbená disciplína Koenigseggu a s modelem Agera RS držel rekord v hodnotě 33,29 sekundy. Nyní jej pokořil Koenigsegg Regera. Celou jízdu zvládl pouze na 1 rychlostní stupeň, je totiž vybaven jedinečnou převodovkou Koenigseggu s jediným převodem - tzv. Direct Drive.

Přibližně před dvěma lety dostal Juan Pablo Montoya Bugatti Chiron za 41,96 sekundy na 400 km/h a zpět na 0. Bez pochyby působivý výkon, ale Koenigsegg zvládl stejnou disciplínu s modelem Agera RS jen o několik týdnů později za 36,44 sekund. Aby ponížil Bugatti ještě více, zkrátil švédský výrobce hyperaut tento čas na konečných 33,29 sekundy. Rekordní čas je o to působivější vzhledem k tomu, že jej bylo dosaženo na běžné silnici v americké Nevadě.

Nyní se Koenigsegg ke své oblíbené disciplíně vrací. Na letišti Råda ve Švédsku se vozu Koenigsegg Regera podařilo v rukou továrního jezdce Sonnyho Perssona dokončit sprint 0-400-0 za pouhých 31,49 sekund, čímž zlepšil svůj vlastní rekord téměř o dvě sekundy.

"Byla to skvělá příležitost ukázat skutečnou sílu jedinečné převodovky, protože Regera má pouze jeden rychlostní stupeň. Vůz zrychluje z 0 na maximální rychlost bez řazení. Maximální rychlost 403 km/h je omezena maximálními otáčkami motoru. To odpovídá filozofii Regery: 'Kdo první dosáhne 400 km/h, vyhrává'. Důraz je kladen na rozmezí 0 - 400 km/h - nic víc a nic méně. Regera bude v tomto rozsahu rychlostí zrychlovat rychleji než jakékoli jiné sériové vozidlo, které je nám známé," komentuje rekordní jízdu šéf automobilky Christian von Koenigsegg.

Navzdory obtížným podmínkám na trati potřebovala Regera pouze 22,87 sekundy ke zrychlení na 400 km/h na 1613,2 metrech. Zastavení z této rychlosti trvalo jen 8,62 sekund na vzdálenosti 435,26 metrů. Celková vzdálenost pro 0-400-0 km / h byla 2048,46 metrů. V lepších podmínkách by celková délka klesla pod neuvěřitelné 2 kilometry.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.