0-400-0 je oblíbená disciplína Koenigseggu a s modelem Agera RS držel rekord v hodnotě 33,29 sekundy. Nyní jej pokořil Koenigsegg Regera. Celou jízdu zvládl pouze na 1 rychlostní stupeň, je totiž vybaven jedinečnou převodovkou Koenigseggu s jediným převodem - tzv. Direct Drive.
Přibližně před dvěma lety dostal Juan Pablo Montoya Bugatti Chiron za 41,96 sekundy na 400 km/h a zpět na 0. Bez pochyby působivý výkon, ale Koenigsegg zvládl stejnou disciplínu s modelem Agera RS jen o několik týdnů později za 36,44 sekund. Aby ponížil Bugatti ještě více, zkrátil švédský výrobce hyperaut tento čas na konečných 33,29 sekundy. Rekordní čas je o to působivější vzhledem k tomu, že jej bylo dosaženo na běžné silnici v americké Nevadě.
Nyní se Koenigsegg ke své oblíbené disciplíně vrací. Na letišti Råda ve Švédsku se vozu Koenigsegg Regera podařilo v rukou továrního jezdce Sonnyho Perssona dokončit sprint 0-400-0 za pouhých 31,49 sekund, čímž zlepšil svůj vlastní rekord téměř o dvě sekundy.
"Byla to skvělá příležitost ukázat skutečnou sílu jedinečné převodovky, protože Regera má pouze jeden rychlostní stupeň. Vůz zrychluje z 0 na maximální rychlost bez řazení. Maximální rychlost 403 km/h je omezena maximálními otáčkami motoru. To odpovídá filozofii Regery: 'Kdo první dosáhne 400 km/h, vyhrává'. Důraz je kladen na rozmezí 0 - 400 km/h - nic víc a nic méně. Regera bude v tomto rozsahu rychlostí zrychlovat rychleji než jakékoli jiné sériové vozidlo, které je nám známé," komentuje rekordní jízdu šéf automobilky Christian von Koenigsegg.
Navzdory obtížným podmínkám na trati potřebovala Regera pouze 22,87 sekundy ke zrychlení na 400 km/h na 1613,2 metrech. Zastavení z této rychlosti trvalo jen 8,62 sekund na vzdálenosti 435,26 metrů. Celková vzdálenost pro 0-400-0 km / h byla 2048,46 metrů. V lepších podmínkách by celková délka klesla pod neuvěřitelné 2 kilometry.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.