Koenigsegg pokořil vlastní rekord, 0-400-0 na pouhých dvou kilometrech

Koenigsegg Regera při rekordní jízdě
Koenigsegg Regera při rekordní jízdě, foto: Koenigsegg
Petar Kovač , AutoRoad.cz 27. září 2019 13:29
Sdílej:

0-400-0 je oblíbená disciplína Koenigseggu a s modelem Agera RS držel rekord v hodnotě 33,29 sekundy. Nyní jej pokořil Koenigsegg Regera. Celou jízdu zvládl pouze na 1 rychlostní stupeň, je totiž vybaven jedinečnou převodovkou Koenigseggu s jediným převodem - tzv. Direct Drive.

Přibližně před dvěma lety dostal Juan Pablo Montoya Bugatti Chiron za 41,96 sekundy na 400 km/h a zpět na 0. Bez pochyby působivý výkon, ale Koenigsegg zvládl stejnou disciplínu s modelem Agera RS jen o několik týdnů později za 36,44 sekund. Aby ponížil Bugatti ještě více, zkrátil švédský výrobce hyperaut tento čas na konečných 33,29 sekundy. Rekordní čas je o to působivější vzhledem k tomu, že jej bylo dosaženo na běžné silnici v americké Nevadě.

Nyní se Koenigsegg ke své oblíbené disciplíně vrací. Na letišti Råda ve Švédsku se vozu Koenigsegg Regera podařilo v rukou továrního jezdce Sonnyho Perssona dokončit sprint 0-400-0 za pouhých 31,49 sekund, čímž zlepšil svůj vlastní rekord téměř o dvě sekundy.

"Byla to skvělá příležitost ukázat skutečnou sílu jedinečné převodovky, protože Regera má pouze jeden rychlostní stupeň. Vůz zrychluje z 0 na maximální rychlost bez řazení. Maximální rychlost 403 km/h je omezena maximálními otáčkami motoru. To odpovídá filozofii Regery: 'Kdo první dosáhne 400 km/h, vyhrává'. Důraz je kladen na rozmezí 0 - 400 km/h - nic víc a nic méně. Regera bude v tomto rozsahu rychlostí zrychlovat rychleji než jakékoli jiné sériové vozidlo, které je nám známé," komentuje rekordní jízdu šéf automobilky Christian von Koenigsegg.

Navzdory obtížným podmínkám na trati potřebovala Regera pouze 22,87 sekundy ke zrychlení na 400 km/h na 1613,2 metrech. Zastavení z této rychlosti trvalo jen 8,62 sekund na vzdálenosti 435,26 metrů. Celková vzdálenost pro 0-400-0 km / h byla 2048,46 metrů. V lepších podmínkách by celková délka klesla pod neuvěřitelné 2 kilometry.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?