Máte krásný motocykl? 4 zásady, jak o něj nepřijít

AutoRoad.cz, 29. srpna 2019, 23:28 Google+

Motoristická sezona je v plném proudu, a i letos se bohužel neobejde bez krádeží motorek. V loňském roce napáchali zloději motorek škody ve výši 18 milionů, přičemž dopadnout se podaří pouze každého čtvrtého pachatele. Majitelé silných strojů navíc zbytečně zvyšují riziko krádeže nedostatečným zabezpečením. Jak vaši motorku co nejlépe ochránit během sezóny i mimo ni?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sekundární zabezpečení je cenným pomocníkem

Sekundární zabezpečení je cenným pomocníkem | foto: FYI, s.r.o.

Sdílejte článek

Slabinou jsou garáže
Nejslabším místem v oblasti zabezpečení motorek bývají garáže a obecně prostory, kde motorky parkují. „Češi už se naučili věnovat pozornost zabezpečení domů a bytů, avšak garáže jsou stále chráněné hůře. Do zabezpečení bychom měli vložit přibližně 3-5 % z hodnoty majetku, který chceme ochránit. Pokud v garáži parkujeme stroj za několik set tisíc, mělo by tomu odpovídat i její zabezpečení,“ doplňuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel společnosti Tokoz. Kromě kvalitního certifikovaného zámku nebo cylindrické vložky by dveře garáže měla chránit i bezpečnostní petlice, která zabezpečení ještě zvýší. U elektrických a sekčních vrat to je vždy na konzultaci s výrobcem, ale i zde je třeba kvalitního mechanického zabezpečení. Platí to především pro případy, kdy je garáž v odlehlé části města. Pokud má garáž okna, umístíme na ně bezpečnostní folii, abychom ztížili případné pokusy o rozbití.

img-responsive

Zajištění garáže často proti zlodějům nestačí | foto: FYI, s.r.o.

Sekundární zabezpečení
Ve chvíli, kdy se zloděj dostane dovnitř k motorce, neměl by mít ještě vyhráno. Samotnou motorku je třeba uzamknout i uvnitř garáže a využít tak možnosti tzv. sekundárního zabezpečení. Sáhnout můžeme po kotvících systémech typu X Safety box, kdy se k pevné části mechanismu připevní k podlaze, nebo zdi, a motocykl, sekačka, kolo či jiné zařízení se „přikotví“ pomocí odolného řetězu či lanka. Pro běžného amatérského zloděje tak vytvoříme překážku, přes kterou se nedostane. Zabezpečení lze doplnit kotoučovým zámkem, jehož výrazný alarm nás upozorní na jakoukoliv manipulaci se strojem.

img-responsive

Sekundární zabezpečení je cenným pomocníkem | foto: FYI, s.r.o.

S motorkou na cestách
Zapomínat bychom neměli ani na zabezpečení motorky v terénu. Základním pravidlem je nenechávat stroj ani na malou chvíli bez uzamknutí – profesionální organizovaní zloději víc než onu krátkou chvilku nepotřebují. K uzamčení si vybíráme ideálně pevnou oporu – sloup, ukotvenou lavici apod. Kromě pevného kvalitního motořetězu se i zde vyplatí kotoučový zámek s alarmem a pohybovým čidlem, který umí zloděje vylekat. Na cestách zároveň volíme takové zámky, které zvládnou působení extrémních teplot a nebude jim vadit vystavení ostrému slunci či dešti.

Pozor na zbytečné upozorňování
Máte silný stroj, kterým se rádi pochlubíte? Zamyslete se nad tím, kolik informací a jakými kanály posíláte do světa. Pozor si dejte především na virtuální svět sociálních sítí a nespoléhejte na to, že jste v prověřené skupině plné známých. Profesionální zloději „loví“ právě na internetu, kde si vytipovávají vhodné stroje a z fotek a statusů zjišťují další informace. Mohou se snadno dozvědět, kde majitel motorky bydlí, jak stroj parkuje a třeba i to, kdy se chystá na dovolenou. Pokud si nechcete zkazit zbytek sezony, snažte se nepříjemným překvapením spíše předcházet.

Vytisknout

Diskuze: Máte krásný motocykl? 4 zásady, jak o něj nepřijít

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

Toyota Mirai

Německo s Norskem vybudují potrubí na přepravu vodíku

Toyota Yaris GR

Toyota znovu nejvyhledávanější automobilovou značkou

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Netýká se vás to také? Volvo svolává 107 000 aut

Hyundai

Nejprodávanější nové auto na Slovensku? Po letech zásadní změna

Jozef Kabaň

Šéfdesignera Kabaně se zřejmě vedení Volkswagenu chystá vyměnit

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf 2020

Nový VOLKSWAGEN GOLF přijíždí...! Přitahuje vás?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

  2. TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

  3. Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

  4. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  5. Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

  6. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud