Trávit v letních měsících jízdu v autě bez klimatizace je dnes téměř nepředstavitelné. Kouzelné tlačítko A/C dokáže během několika minut vychladit interiér na příjemnou teplotu. Tento luxus však není zdarma. Jak velký vír v nádrži spuštění klimatizace způsobí?
Německý autoklub ADAC už provedl nespočet testů spotřeby se spuštěnou klimatizací. Mezi motoristy totiž koluje spousta mýtů, jak moc ovlivňuje spuštěná klimatizace spotřebu a výkon vozu. Pokud bychom se však chtěli zchladit bez klimatizace např. otevřením bočních oken, zvyšujeme tím odpor vzduchu a spotřeba znovu stoupá. Jak tedy klimatizaci používat, aby spotřeba narostla co nejméně?
Ano, správně, spotřeba se spuštěnou klimatizací stoupá vždy. Fyzikální zákony není možné ošálit. Velký rozdíl je mezi manuální a automatickou klimatizací. Automatická klimatizace při běhu na volnoběh zvýší spotřebu přibližně o 0,2 litru za hodinu. U manuální klimatizace stoupá spotřeba o 0,4 litru za hodinu. Pokud tedy udržíte rychlostní průměr 100 km/h (dálniční jízda), může spotřeba stoupnout o pouhých 0,2 litru na 100 km (automatická klimatizace). Problém nastává při jízdě ve městě, kde jsou rychlostní průměry podstatně nižší. Při rychlostním průměru 20 km/h se u manuální klimatizace dostáváme z 0,4 litru za hodinu na celé 2 litry na 100 km.
Spotřebu je však možné správným používáním minimalizovat. U automatické klimatizace je výhodné ponechat práci na ní a nechat systém v automatickém režimu. Zároveň není moudré nastavovat cílovou teplotu na méně než 21 stupňů Celsia. Tím omezíte i zdravotní rizika. Také před spuštěním klimatizace jí můžete ulehčit práci důsledným vyvětráním rozpáleného interiéru. Také nezapomínejte klimatizaci zapínat i v chladnějších obdobích. Zabráníte tím zpórovatění těsnění a následným únikům chladiva.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.