„Kdy už tam budeme?“ platí za noční můru všech rodičů, kteří cestují autem na delší vzdálenosti s malými i odrostlejšími dětmi. Pro maminky za volantem však cestování s dětmi přináší ještě více stresujících situací. Jasně to ukazují výsledky ankety, kterou společně zorganizovaly český Ford a internetový portál žena-in a v níž odpovídalo více než tisíc řidiček.
A čím tedy ratolesti na zadním sedadle způsobují ženám za volantem největší stres? Otázka „kdy už tam budeme“ překvapivě obsadila až čtvrté místo, zatímco ještě o něco více ničí nervy prázdninových řidiček kopání do sedadla, hádky se sourozenci nebo neutuchající pláč či křik. Předprázdninový průzkum však přinesl i mnoho dalších pozoruhodných zjištění.
Věděli jste například, že se dvě třetiny maminek spoléhají na představu, že se děti během cesty vždy (nebo téměř vždy) zabaví samy – a jen třetina předem ví, že se o cestovní zábavu svých potomků budou muset postarat ony? U dětí, které si nějakou náplň obstarají samy, vede s velkým náskokem využití tabletu, mobilu nebo jiného elektronického zařízení. Tam, kde starost o zábavu převezmou rodiče (tedy častěji maminky), „jedou“ hry spojené s pozorováním okolí; nejčastěji jde o určování značek a barev kolemjedoucích aut nebo slovní fotbal. Ještě účinnější – pokud jde o pohodu při řízení – variantu našlo asi 14 procent maminek. Ty totiž během cesty volí nejtěžší kalibr: hru na bobříka mlčení.
Průzkum oslovil řidičky rovnoměrně z mnoha aglomerací v České republice. Pro více než polovinu maminek trvá cesta dlouho tehdy, když jedou s dětmi ve voze dvě až pět hodin. Také se na ni většinou speciálně připravují. Sedmdesát procent z nich balí více jídla, hraček, převlečení atd.
Nervozita a stres, které vám při cestě přivodí zlobící děti, může mít i velmi nepříjemné následky. Sedm z dotazovaných řidiček už kvůli dítěti někdy způsobilo dopravní nehodu, dalších dvacet šest k ní mělo velmi blízko a šest bylo zase účastníkem nehody, kterou kvůli dítěti způsobil někdo jiný.
Aby k nehodám nedocházelo, je potřeba pro dlouhé cesty s dětmi v autě vytvořit ideální podmínky, počínaje už velikostí vozu. Šedesát tři procent řidiček za dostatečně velké považuje pětimístné auto, 23 procent sedmimístné a cca 5 procent by rádo mělo vůz ještě větší.
Prioritou českých maminek přitom zůstává bezpečnost a dostatečně prostorný interiér. Bonusem jsou funkce, jež jim cesty s dětmi zpříjemní. Matky – řidičky by si přitom nejvíce přály mít v autě hlídání mrtvých úhlů, sluneční clony ve druhé řadě a bezdotykové otevírání vozu. Vysoko v pořadí jejich preferencí se umístily i USB konektor pro nabíjení na zadních sedadlech, obrazovky zabudované v sedadlech nebo držáky pro uchycení tabletu – a také snadno dostupné a výklopné držáky na nápoje ve druhé či třetí řadě sedadel.
Ideálním vozem z portfolia Fordu, zejména pro větší rodiny, se v kontextu těchto požadavků jeví být velkoprostorový Ford Galaxy (event. Ford S-MAX), nabízející většinu zmíněných prvků – a navíc do něho na druhou řadu sedadel bez problémů upevníte tři dětské sedačky vedle sebe. Maminky s o něco menšími nároky na vnitřní prostor často volí elegantní SUV Ford Kuga, jenž je právě teď k dispozici za výrazně snížené akční ceny.
Současné vozy Ford přitom nabízejí i další progresivní systémy, které milují nejen maminky, třeba adaptivní tempomat, který, například v koloně či na semaforech dokáže auto sám zastavit a poté zase bez zásahu řidiče rozjet, systém aktivního nouzového brzdění, který „vidí“ vozy, ale i chodce a cyklisty, nebo i systém udržování vozu v jízdním pruhu, který vás – pokud jste z pruhu omylem vyjeli – zase samočinně vrátí zpět.
„Ženy a zejména maminky vozící v autě děti jsou velmi náročnou klientelou, která preferuje bezpečí, prostor i moderní technologie. Z nich dále velmi oceňují třeba i hlasové ovládání navigace a dalších funkcí v českém jazyce. Avšak pouze v případě, že ji děti nepřekřičí,“ řekl k tomu Martin Linhart, ředitel vnější komunikace FORD MOTOR COMPANY, s. r. o.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?