Jízda v autě se může kvůli ostatním řidičům stát extrémně nebezpečnou záležitostí během zlomku vteřiny. I ti nejopatrnější řidiči částečně vkládají svůj život a majetek do rukou na volantu ostatních účastníků provozu. Jak s takovým rizikem umět počítat? (PR článek)
Ještě před jízdou byste měli pamatovat na to, že se vám může ledacos přihodit. Buďte připraveni. Existuje k tomu mnoho nástrojů a ne každý řidič jich dokáže využívat naplno. Od toho, aby jste to uměli i vy, jsou tady naše rady. Hned prvním tipem je povinného ručení. Bez něj na silnici nemůžete, ale neznamená to, že ze sebe musíte nechat pojišťovnou sedřít kůži.
Problémy s příliš vysokými částkami za povinné ručení mají především mladí začínající řidiči. Zkušení řidiči získávají za každý rok bez problémů od pojišťovny bonus v podobě slevy na pojistném, která se pohybuje mezi 5 až 10 %. Mladým řidičům tedy radíme, aby si povinné ručení sjednali na zkušeného příbuzného, který těchto bonusů může využívat na více vozidel.
Dalším trikem je sjednání povinného ručení online. Šetříte tím čas a zdroje pojišťovně, která vás odmění slevou. Když si pak ještě určíte méně častou četnost splácení, získáte další slevu.
Výhodnější je splácet jednou ročněBonusy získáte i tehdy, pokud si k základnímu povinnému ručení pořídíte i další pojištění. Nabídka je opravdu široká. Připojistit si můžete skla, sedačky, vaše zavazadla nebo dokonce potenciální pokuty (tady ale pamatujte na to, že problémy s policií zmanenají ztrátu bonusu za bezúhonnost). I vhodné životko u stejné pojišťovny může z povinného ručení nějakou částku ukrojit. Opatrnosti není nikdy dost.
Jak na havarijní pojištění?Na rozdíl od povinného ručení je havarijní pojištění zcela dobrovolné. Hodí se zejména u novějších automobilů, kde by případná oprava mohla stát velkou sumu, a tam, kde s plechovým miláčkem jezdí více lidí. Cena havarijního pojištění odráží mnoho faktorů od ceny auta, způsobu jeho využívání až po bezproblémovost řidiče. Při hledání toho pravého havarijního pojištění pro vás se zaměřte na komplexnost služeb, limity a asistenční služby, které pojišťovna poskytuje.
Důležité jsou i případné výluky, tedy situace, kdy přijdete o krytí havarijním pojištěním. Podmínky smlouvy tyto situace přesně specifikují. Stejně jako u povinného ručení lze připojistit havarijním pojištěním jednotlivé části auta nebo se pojistit proti úrazu osob ve voze.
Leasing, nebo úvěr?Opatrný řidič myslí také na náklady spojené s provozem a amortizací vozidla. Leasing je snadným způsobem, jak dosáhnout na kýžený vůz, nicméně ne každý si může sjednat úvěr na auto. Navíc je třeba dávat pozor! Při leasingu auto nevlastníte, pouze si jej do splacení pronajímáte. Nemůžete jej tedy prodat a jezdit s ním může pouze malý okruh nejbližších osob. Při splácení pojistného jdou peníze v první řadě leasingové firmě. Před leasingem a úvěrem si tak pořádně vše spočítejte a skutečně dobře si rozmyslete, zdali se nevyplatí nějaký ten čas šetřit a až pak si vůz pořídit. Vždyť obezřetnost patří nejen za volant, ale i do vašeho rozpočtu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.