Jízda v autě se může kvůli ostatním řidičům stát extrémně nebezpečnou záležitostí během zlomku vteřiny. I ti nejopatrnější řidiči částečně vkládají svůj život a majetek do rukou na volantu ostatních účastníků provozu. Jak s takovým rizikem umět počítat? (PR článek)
Ještě před jízdou byste měli pamatovat na to, že se vám může ledacos přihodit. Buďte připraveni. Existuje k tomu mnoho nástrojů a ne každý řidič jich dokáže využívat naplno. Od toho, aby jste to uměli i vy, jsou tady naše rady. Hned prvním tipem je povinného ručení. Bez něj na silnici nemůžete, ale neznamená to, že ze sebe musíte nechat pojišťovnou sedřít kůži.
Problémy s příliš vysokými částkami za povinné ručení mají především mladí začínající řidiči. Zkušení řidiči získávají za každý rok bez problémů od pojišťovny bonus v podobě slevy na pojistném, která se pohybuje mezi 5 až 10 %. Mladým řidičům tedy radíme, aby si povinné ručení sjednali na zkušeného příbuzného, který těchto bonusů může využívat na více vozidel.
Dalším trikem je sjednání povinného ručení online. Šetříte tím čas a zdroje pojišťovně, která vás odmění slevou. Když si pak ještě určíte méně častou četnost splácení, získáte další slevu.
Výhodnější je splácet jednou ročněBonusy získáte i tehdy, pokud si k základnímu povinnému ručení pořídíte i další pojištění. Nabídka je opravdu široká. Připojistit si můžete skla, sedačky, vaše zavazadla nebo dokonce potenciální pokuty (tady ale pamatujte na to, že problémy s policií zmanenají ztrátu bonusu za bezúhonnost). I vhodné životko u stejné pojišťovny může z povinného ručení nějakou částku ukrojit. Opatrnosti není nikdy dost.
Jak na havarijní pojištění?Na rozdíl od povinného ručení je havarijní pojištění zcela dobrovolné. Hodí se zejména u novějších automobilů, kde by případná oprava mohla stát velkou sumu, a tam, kde s plechovým miláčkem jezdí více lidí. Cena havarijního pojištění odráží mnoho faktorů od ceny auta, způsobu jeho využívání až po bezproblémovost řidiče. Při hledání toho pravého havarijního pojištění pro vás se zaměřte na komplexnost služeb, limity a asistenční služby, které pojišťovna poskytuje.
Důležité jsou i případné výluky, tedy situace, kdy přijdete o krytí havarijním pojištěním. Podmínky smlouvy tyto situace přesně specifikují. Stejně jako u povinného ručení lze připojistit havarijním pojištěním jednotlivé části auta nebo se pojistit proti úrazu osob ve voze.
Leasing, nebo úvěr?Opatrný řidič myslí také na náklady spojené s provozem a amortizací vozidla. Leasing je snadným způsobem, jak dosáhnout na kýžený vůz, nicméně ne každý si může sjednat úvěr na auto. Navíc je třeba dávat pozor! Při leasingu auto nevlastníte, pouze si jej do splacení pronajímáte. Nemůžete jej tedy prodat a jezdit s ním může pouze malý okruh nejbližších osob. Při splácení pojistného jdou peníze v první řadě leasingové firmě. Před leasingem a úvěrem si tak pořádně vše spočítejte a skutečně dobře si rozmyslete, zdali se nevyplatí nějaký ten čas šetřit a až pak si vůz pořídit. Vždyť obezřetnost patří nejen za volant, ale i do vašeho rozpočtu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.