Benzínové motory jsou na provoz mnohem dražší, než si lidé myslí. A nejsou vůbec ekologické

AutoRoad.cz, 5. srpna 2019, 23:55 Google+

Český zájemce o ojetý vůz se čím dál tím více poohlíží po benzínovém motoru. Obrat v poptávce po naftové motorizaci způsobila především mediální hysterie okolo kauzy „Dieselgate“. Klienti autobazarů si tak paradoxně často odvážejí vozy s větší spotřebou a horším vlivem na zdraví a životní prostředí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

„Mnoho zákazníků českých autobazarů se totiž domnívá, že naftový vůz ztratí hodnotu daleko rychleji, že se tak vyhnou možným zákazům jízdy ve městech, nebo že servisy zdraží opravy naftových motorů a proto se poohlíží po benzínových motorech,“ říká Petr Přikryl z Asociace autobazarů APPAA. Podle průzkumu této asociace totiž plných 63% klientů žádá v autobazarech vůz s benzínovým motorem.

Podle analýzy institutu EMPA jsou přitom benzínové motory na provoz mnohem dražší než naftové motory a navíc v běžném silničním provozu produkují prakticky stejné množství částic ultra jemného prachu, jaké produkovaly dieselové motory bez filtru pevných částic již před patnácti lety. V závislosti na jízdních podmínkách pak stokrát až tisíckrát více než dnešní vozy s dieselovými motory odpovídajícími normě Euro 6, které jsou filtry pevných částic vybaveny. Na vysoké množství částic u moderních benzinových motorů ostatně upozorňuje už několik let ve svých testech i německý autoklub ADAC.

„Hovoří-li se o emisích pevných částic, většina lidí v Evropě si je automaticky spojí s dieselovými vozidly. V současnosti však představují mnohem větší problém benzinové motory s přímým vstřikováním,“ říká chemik Norbert Heeb, který se výzkumu motorů s přímým vstřikováním dlouhodobě věnuje ve švýcarském výzkumném institutu EMPA. „Kvůli mediálnímu tlaku ohledně problémů s oxidy dusíku u dieselů tak zažíváme návrat k benzinovým motorům. To však paradoxně vede ke zhoršování životního prostředí,“ varuje vědec.

„Jedno pozitivum ale celá hysterie kolem dieselových motorů má,“ dodává Petr Přikryl. Podle něj jsou totiž aktuální ceny dieselových aut v českých autobazarech extrémně výhodné. „Jedno je jisté, naftové motory čeká ještě dlouhá budoucnost.“ Svoji domněnku dokládá například na novém modelu domácí značky ŠKODA. „Do nového modelu Škoda Scala se aktuálně montuje naftový motor 1,6 TDI se spotřebou necelé 4 litry. Jenom na cestě k moři do Chorvatska tak ušetříte až tisíc pět set korun za pohonné hmoty,“ uzavírá Přikryl.

Vytisknout

Diskuze: Benzínové motory jsou na provoz mnohem dražší, než si lidé myslí. A nejsou vůbec ekologické

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Každý Lexus je pokryt čtyřmi vrstvami

KVALITNÍ LAK AUTA, to je alchymie a balet lidí i robotů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud