V dnešní době máme téměř neomezený přístup k informacím díky internetu. V dobách bez něj byly hlavním zdrojem informací noviny. Ty se však musely do novinových stánků dostat nejrychlejším možným způsobem - po silnici. Tisíce kopií putovaly stovky kilometrů za každého počasí.
Nejnovější zprávy o cenách akcií a dalších informacích z burzy, o kterých informovaly londýnské Financial Times, se musely ke čtenářům ze světa velkého byznysu dostat co nejrychleji. V kontinentální Evropě byl totiž o tyto noviny obrovský zájem. Distribuce novin čelila velkému problému kvůli poloze tiskárny ve Frankfurtu. Jak dostat noviny do všech velkých evropských měst přes noc? Například trasa Frankfurt - Řím dlouhá přes 1200 km trvá podle map Google více než 12 hodin. Pokud by tato trasa měla být překonána kamionem, noviny by se na pulty nedostaly včas.
Francouzská karosárna Pierra Tissiera měla velké zkušenosti s úpravou Citroënů DS a CX. Pro přepravu novin mezi evropskými městy byl stvořen speciální Citroën CX. Vůz byl prodloužen a dostal přídavnou nápravu pro zvýšení nosnosti. Vznikl tedy stroj schopný převážet tunu čerstvě vytištěných novin rychlostmi mnohdy přesahujícími legální limity.
Pro tuto práci bylo nutné najít vhodné řidiče. Ne každý by zvládl uřídit zbastlený Citroën plně naložený novinami s ještě schnoucím inkoustem rychlostí až 160 km/h. A to všechno v noci a za každého počasí. Řidiči nizozemské společnosti Hollander cestující na trase Amsterdam - Marseille nakládali noviny v 11 hodin v noci, na pultech v jižní Francii byly v 7 hodin ráno. Bavíme se o průměrné rychlosti asi 150 km/h! Poté přespali v nákladovém prostoru a vyrazili zpět. Toto se opakovalo třikrát týdně.
Dnes už jsou noviny zasílány elektronicky do tiskáren v blízkosti prodejních míst. Pokud si tedy někdy koupíte některé ze zahraničních novin, vzpomeňte si při jejich čtení na hrdiny z minulosti za volantem těchto šestikolových monster.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.