V dnešní době máme téměř neomezený přístup k informacím díky internetu. V dobách bez něj byly hlavním zdrojem informací noviny. Ty se však musely do novinových stánků dostat nejrychlejším možným způsobem - po silnici. Tisíce kopií putovaly stovky kilometrů za každého počasí.
Nejnovější zprávy o cenách akcií a dalších informacích z burzy, o kterých informovaly londýnské Financial Times, se musely ke čtenářům ze světa velkého byznysu dostat co nejrychleji. V kontinentální Evropě byl totiž o tyto noviny obrovský zájem. Distribuce novin čelila velkému problému kvůli poloze tiskárny ve Frankfurtu. Jak dostat noviny do všech velkých evropských měst přes noc? Například trasa Frankfurt - Řím dlouhá přes 1200 km trvá podle map Google více než 12 hodin. Pokud by tato trasa měla být překonána kamionem, noviny by se na pulty nedostaly včas.
Francouzská karosárna Pierra Tissiera měla velké zkušenosti s úpravou Citroënů DS a CX. Pro přepravu novin mezi evropskými městy byl stvořen speciální Citroën CX. Vůz byl prodloužen a dostal přídavnou nápravu pro zvýšení nosnosti. Vznikl tedy stroj schopný převážet tunu čerstvě vytištěných novin rychlostmi mnohdy přesahujícími legální limity.
Pro tuto práci bylo nutné najít vhodné řidiče. Ne každý by zvládl uřídit zbastlený Citroën plně naložený novinami s ještě schnoucím inkoustem rychlostí až 160 km/h. A to všechno v noci a za každého počasí. Řidiči nizozemské společnosti Hollander cestující na trase Amsterdam - Marseille nakládali noviny v 11 hodin v noci, na pultech v jižní Francii byly v 7 hodin ráno. Bavíme se o průměrné rychlosti asi 150 km/h! Poté přespali v nákladovém prostoru a vyrazili zpět. Toto se opakovalo třikrát týdně.
Dnes už jsou noviny zasílány elektronicky do tiskáren v blízkosti prodejních míst. Pokud si tedy někdy koupíte některé ze zahraničních novin, vzpomeňte si při jejich čtení na hrdiny z minulosti za volantem těchto šestikolových monster.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?