V dnešní době máme téměř neomezený přístup k informacím díky internetu. V dobách bez něj byly hlavním zdrojem informací noviny. Ty se však musely do novinových stánků dostat nejrychlejším možným způsobem - po silnici. Tisíce kopií putovaly stovky kilometrů za každého počasí.
Nejnovější zprávy o cenách akcií a dalších informacích z burzy, o kterých informovaly londýnské Financial Times, se musely ke čtenářům ze světa velkého byznysu dostat co nejrychleji. V kontinentální Evropě byl totiž o tyto noviny obrovský zájem. Distribuce novin čelila velkému problému kvůli poloze tiskárny ve Frankfurtu. Jak dostat noviny do všech velkých evropských měst přes noc? Například trasa Frankfurt - Řím dlouhá přes 1200 km trvá podle map Google více než 12 hodin. Pokud by tato trasa měla být překonána kamionem, noviny by se na pulty nedostaly včas.
Francouzská karosárna Pierra Tissiera měla velké zkušenosti s úpravou Citroënů DS a CX. Pro přepravu novin mezi evropskými městy byl stvořen speciální Citroën CX. Vůz byl prodloužen a dostal přídavnou nápravu pro zvýšení nosnosti. Vznikl tedy stroj schopný převážet tunu čerstvě vytištěných novin rychlostmi mnohdy přesahujícími legální limity.
Pro tuto práci bylo nutné najít vhodné řidiče. Ne každý by zvládl uřídit zbastlený Citroën plně naložený novinami s ještě schnoucím inkoustem rychlostí až 160 km/h. A to všechno v noci a za každého počasí. Řidiči nizozemské společnosti Hollander cestující na trase Amsterdam - Marseille nakládali noviny v 11 hodin v noci, na pultech v jižní Francii byly v 7 hodin ráno. Bavíme se o průměrné rychlosti asi 150 km/h! Poté přespali v nákladovém prostoru a vyrazili zpět. Toto se opakovalo třikrát týdně.
Dnes už jsou noviny zasílány elektronicky do tiskáren v blízkosti prodejních míst. Pokud si tedy někdy koupíte některé ze zahraničních novin, vzpomeňte si při jejich čtení na hrdiny z minulosti za volantem těchto šestikolových monster.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.