Letní vedra mohou mít v některých případech i život ohrožující následky. Na základě výzkumu Stanfordské univerzity profesionálové z jedné mezinárodní sítě autocenter varují před smrtelným nárůstem teploty v autě zaparkovaném na slunci.
Během jedné hodiny se může interiér vozu vyhřát až na 47 stupňů Celsia a stát se tak smrtelnou pastí pro dítě nebo domácího mazlíčka. Vážně při tom ohrožuje i dospělého člověka v dobré tělesné kondici.
„Rychlost, s jakou se automobily mohou ohřívat, je velmi nebezpečná. I při venkovní teplotě okolo 20 stupňů Celsia byste neměli v zaparkovaném autě nechávat dítě nebo zvíře, jinak se jejich tělesná teplota bude postupně zvyšovat. Ani děti, ani zvířata nejsou schopny teplo dostatečně rychle odbourat a tento nárůst teploty může vést k životu nebezpečnému stavu. Rychlost ohřívání závisí i na typu vozidla. Malé městské automobily se ohřívají rychleji než kombíky nebo minivany,“ vysvětluje Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings. Při venkovní teplotě 35 stupňů Celsia se během jedné hodiny může interiér vozu zaparkovaného na slunci vyhřát až na 47 stupňů. Některé prvky interiéru mohou dosáhnout i daleko vyšších teplot – například sedadla až 51 stupňů, volant 53 a palubní deska až 69 stupňů. Na druhé straně, v případě automobilu zaparkovaném ve stínu při stejné venkovní teplotě dosahuje interiér 38 stupňů, palubní deska 48, volant 42 a sedadla 41 stupňů.
Tipy na udržení co nejnižší teploty v zaparkovaném automobilu:
parkujte ve stínu nechejte okna otevřená alespoň na dva centimetry na co největší množství oken použijte sluneční clonu ideální je použití solárního ventilátoru nejlépe odpuzují sluneční paprsky světlé vozy a okna s certifikovanou ochrannou fóliíAni dodržení všech těchto pravidel ale neopravňuje majitele, aby v autě nechal dítě nebo domácího mazlíčka. Situace, která znamená smrtelné riziko, může navzdory všem opatřením nastat velmi rychle.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?