Letní vedra mohou mít v některých případech i život ohrožující následky. Na základě výzkumu Stanfordské univerzity profesionálové z jedné mezinárodní sítě autocenter varují před smrtelným nárůstem teploty v autě zaparkovaném na slunci.
Během jedné hodiny se může interiér vozu vyhřát až na 47 stupňů Celsia a stát se tak smrtelnou pastí pro dítě nebo domácího mazlíčka. Vážně při tom ohrožuje i dospělého člověka v dobré tělesné kondici.
„Rychlost, s jakou se automobily mohou ohřívat, je velmi nebezpečná. I při venkovní teplotě okolo 20 stupňů Celsia byste neměli v zaparkovaném autě nechávat dítě nebo zvíře, jinak se jejich tělesná teplota bude postupně zvyšovat. Ani děti, ani zvířata nejsou schopny teplo dostatečně rychle odbourat a tento nárůst teploty může vést k životu nebezpečnému stavu. Rychlost ohřívání závisí i na typu vozidla. Malé městské automobily se ohřívají rychleji než kombíky nebo minivany,“ vysvětluje Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings. Při venkovní teplotě 35 stupňů Celsia se během jedné hodiny může interiér vozu zaparkovaného na slunci vyhřát až na 47 stupňů. Některé prvky interiéru mohou dosáhnout i daleko vyšších teplot – například sedadla až 51 stupňů, volant 53 a palubní deska až 69 stupňů. Na druhé straně, v případě automobilu zaparkovaném ve stínu při stejné venkovní teplotě dosahuje interiér 38 stupňů, palubní deska 48, volant 42 a sedadla 41 stupňů.
Tipy na udržení co nejnižší teploty v zaparkovaném automobilu:
parkujte ve stínu nechejte okna otevřená alespoň na dva centimetry na co největší množství oken použijte sluneční clonu ideální je použití solárního ventilátoru nejlépe odpuzují sluneční paprsky světlé vozy a okna s certifikovanou ochrannou fóliíAni dodržení všech těchto pravidel ale neopravňuje majitele, aby v autě nechal dítě nebo domácího mazlíčka. Situace, která znamená smrtelné riziko, může navzdory všem opatřením nastat velmi rychle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.