Ruský supersport? Zapomeňte na Marušu, přijíždí Laura

-mdo / AutoRoad.cz, 25. června 2019, 11:58 Aktualizováno 28.6.2019, 17:56 Google+

Rusko určitě není země, ve které by člověk očekával produkci supersportoních vozů. I tam ale samozřejmě takové projekty vznikly a nejznámější z nich se nazýval Marussia. Ten však skončil bankrotem, i když to vypadá, že se Marussia ještě nakonec vrátí. Mezitím se ale objevil nový vyzývatel a také si adoptoval ženské jméno.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Laura

Laura | foto: So Many Horses

Sdílejte článek

Sportovní vozy v Rusku mají samozřejmě mnohem delší tradici. Už v roce 1939 vzniklo v Zavode Imeni Stalina krásné kupé ZIS-101A Sport a ve stejnou dobu se ukázal stroj, který se ve své době mohl nazývat supersportem. GAZ GL-1 byl ostatně navržen za účelem překonání rychlostního rekordu, i když pouze toho sovětského. I v později se Sověti snažili a v 60. letech tak vznikl třeba pohledný ZIL-112 Sports.

img-responsive

Laura | foto: So Many Horses

V moderní ruské historii však vyčnívá pouze jedno jméno, Marussia. Během sedmileté existence tam vzniklo několik stovek exotických supersportů a pár odvážných konceptů. V roce 2014 automobilka bohužel zkrachovala, podle posledních zpráv se ale momentálně pracuje na nějaké formě návratu mezi aktivní výrobce,

Dnes vám ale ukážeme jiný ruský produkt, který se může bez přehánění nazvat supersportem. Jmenuje se Laura a už na první pohled dokáže zaujmout. Zejména dnes už nepříliš častým zpracováním kabiny, jde totiž o speedster bez čelního okna. Pokud se tedy chcete projet, bez helmy se neobejdete. Povedená a originální je také přední část, s rozdělenými světlomety. Protáhlé svítilny po stranách malé masky totiž dopňují také malé kulaté svítilny v kapotě. Záď s mohutným difuzorem zase potěší detaily jako jsou kulaté výfuky po stranách SPZ a uchycením přítlačného křídla. Interiér oproti exteriéru svým zpracováním lehce zaostává, zejména volič automatické převodovky, který očividně pochází z Audi A8 druhé generace, tedy 17 let starého vozu. To je však jen drobná kritika jinak velmi povedeného vozu. 

img-responsive

Laura | foto: So Many Horses

Zejména pokud vemete na potaz, že jde v podstatě o podomácku postavený automobil. Za jeho vznikem stojí ruský konstruktér Dmitry Parfenov, o kterém jste už možná něco četli. V 80. letech si totiž doma postavil vlastní sportovní vůz, který se také nazýval Laura. Jeho tehdejší výtvor se stal jedním z nejslavnějších zástupců doma vyráběných sovětských vozů a zaujal i samotného Gorbačova. Parfenov však nezůstal u jednoho prototypu, v následujících letech stavěl nové generace Laury a dnešní článek je o její nejnovější verzi. O předchozích Laurách si můžete přečíst zde ve článku kolegy Antonína Marka:

V 90. letech Parfenov založil firmu Laura Group, která se věnuje produkci automobilů, avšak s podstatně jiným zameřením. Jejím nejznámějším produktem je masivní obrněné SUV T98 Kombat, o kterém se často píše i v českých médiích. Zejména o jeho nejšílenjěší verzi, vyráběné v litevském Dartz.

img-responsive

Laura | foto: So Many Horses

Novou Lauru si však Parfenov postavil ve volném čase, stavba sporťáku je pro něj jen koníčkem. Pracoval na ní přes pět let a jen díly a materiál jej vyšel na téměř 400 tisíc Kč. Laura dostala prostorový rám, pokrytý laminátovými panely karosérie, mnohé díly, včetně rámu sedaček jsou z karbonu. Vůz pohání 4,2 litrový osmiválec z Audi A8 druhé generace. Ten původně dodával 350 koní, po úpravách z něj však Parfenov dostal rovných 400 koní. Ze stejného vozu pochází i převodovka, zavěšení a další. 400 koní sice nezní jako příliš vysoký výkon na supersport, vzhledem k lehké konstrukci se ale dá počítat s velmi slušnými jízdními vlastnostmi. Ostatně už původní téměř dvoutunová A8 s 350 koni dokázala jet 250 km/h a rozjet se z 0 na 100 za 6,1 sekundy. 

Pokud se vám moderní Laura líbí, máte šanci si ji pořídit. Parfenov ji totiž právě nabízí k prodeji, za 5 milionů rublů, tedy asi 1,8 milionu Kč. Pokud si však tenhle originální ruský sporŤák dovezete do Česka, jinde než po okruhu se s ním legálně neprojedete. 

Vytisknout

Diskuze: Ruský supersport? Zapomeňte na Marušu, přijíždí Laura

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Převodovka DSG

Dvouspojková převodovka, ano či ne?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud