Ruský supersport? Zapomeňte na Marušu, přijíždí Laura

-mdo / AutoRoad.cz, 25. června 2019, 11:58 Aktualizováno 28.6.2019, 17:56 Google+

Rusko určitě není země, ve které by člověk očekával produkci supersportoních vozů. I tam ale samozřejmě takové projekty vznikly a nejznámější z nich se nazýval Marussia. Ten však skončil bankrotem, i když to vypadá, že se Marussia ještě nakonec vrátí. Mezitím se ale objevil nový vyzývatel a také si adoptoval ženské jméno.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Laura

Laura | foto: So Many Horses

Sdílejte článek

Sportovní vozy v Rusku mají samozřejmě mnohem delší tradici. Už v roce 1939 vzniklo v Zavode Imeni Stalina krásné kupé ZIS-101A Sport a ve stejnou dobu se ukázal stroj, který se ve své době mohl nazývat supersportem. GAZ GL-1 byl ostatně navržen za účelem překonání rychlostního rekordu, i když pouze toho sovětského. I v později se Sověti snažili a v 60. letech tak vznikl třeba pohledný ZIL-112 Sports.

img-responsive

Laura | foto: So Many Horses

V moderní ruské historii však vyčnívá pouze jedno jméno, Marussia. Během sedmileté existence tam vzniklo několik stovek exotických supersportů a pár odvážných konceptů. V roce 2014 automobilka bohužel zkrachovala, podle posledních zpráv se ale momentálně pracuje na nějaké formě návratu mezi aktivní výrobce,

Dnes vám ale ukážeme jiný ruský produkt, který se může bez přehánění nazvat supersportem. Jmenuje se Laura a už na první pohled dokáže zaujmout. Zejména dnes už nepříliš častým zpracováním kabiny, jde totiž o speedster bez čelního okna. Pokud se tedy chcete projet, bez helmy se neobejdete. Povedená a originální je také přední část, s rozdělenými světlomety. Protáhlé svítilny po stranách malé masky totiž dopňují také malé kulaté svítilny v kapotě. Záď s mohutným difuzorem zase potěší detaily jako jsou kulaté výfuky po stranách SPZ a uchycením přítlačného křídla. Interiér oproti exteriéru svým zpracováním lehce zaostává, zejména volič automatické převodovky, který očividně pochází z Audi A8 druhé generace, tedy 17 let starého vozu. To je však jen drobná kritika jinak velmi povedeného vozu. 

img-responsive

Laura | foto: So Many Horses

Zejména pokud vemete na potaz, že jde v podstatě o podomácku postavený automobil. Za jeho vznikem stojí ruský konstruktér Dmitry Parfenov, o kterém jste už možná něco četli. V 80. letech si totiž doma postavil vlastní sportovní vůz, který se také nazýval Laura. Jeho tehdejší výtvor se stal jedním z nejslavnějších zástupců doma vyráběných sovětských vozů a zaujal i samotného Gorbačova. Parfenov však nezůstal u jednoho prototypu, v následujících letech stavěl nové generace Laury a dnešní článek je o její nejnovější verzi. O předchozích Laurách si můžete přečíst zde ve článku kolegy Antonína Marka:

V 90. letech Parfenov založil firmu Laura Group, která se věnuje produkci automobilů, avšak s podstatně jiným zameřením. Jejím nejznámějším produktem je masivní obrněné SUV T98 Kombat, o kterém se často píše i v českých médiích. Zejména o jeho nejšílenjěší verzi, vyráběné v litevském Dartz.

img-responsive

Laura | foto: So Many Horses

Novou Lauru si však Parfenov postavil ve volném čase, stavba sporťáku je pro něj jen koníčkem. Pracoval na ní přes pět let a jen díly a materiál jej vyšel na téměř 400 tisíc Kč. Laura dostala prostorový rám, pokrytý laminátovými panely karosérie, mnohé díly, včetně rámu sedaček jsou z karbonu. Vůz pohání 4,2 litrový osmiválec z Audi A8 druhé generace. Ten původně dodával 350 koní, po úpravách z něj však Parfenov dostal rovných 400 koní. Ze stejného vozu pochází i převodovka, zavěšení a další. 400 koní sice nezní jako příliš vysoký výkon na supersport, vzhledem k lehké konstrukci se ale dá počítat s velmi slušnými jízdními vlastnostmi. Ostatně už původní téměř dvoutunová A8 s 350 koni dokázala jet 250 km/h a rozjet se z 0 na 100 za 6,1 sekundy. 

Pokud se vám moderní Laura líbí, máte šanci si ji pořídit. Parfenov ji totiž právě nabízí k prodeji, za 5 milionů rublů, tedy asi 1,8 milionu Kč. Pokud si však tenhle originální ruský sporŤák dovezete do Česka, jinde než po okruhu se s ním legálně neprojedete. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ruský supersport? Zapomeňte na Marušu, přijíždí Laura

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen vyvinul novou přímo řazenou převodovkau

Volkswagen vyvinul novou převodovku. Prozradil proč a které modely ji dostanou

Toyota 2000 GT a James Bond

James Bond a cosi BĚSNÍCÍHO a NADUPANÉHO! Neuvěřitelná Toyota 2000GT

Transformace výrobního závodu Cvikov na výrobu výhradně elektromobilů probíhá podle časového harmonogramu

Volkswagen požaduje vrátit PRÉMIE od zaměstnanců! Co se stalo?

Omlazený Volkswagen Passat

Turecká ŠKODA a český VW Passat? NOVÉ PLÁNY Volkswagenu!

BMW M135i xDrive

Konkurence pro A45 AMG z Mnichova nepřijde, 306 koní bude vrcholem

Ilustrační foto

Proletěli jste dírou v silnici? Tohle musíte okamžitě udělat

Ilustrační foto

Jak vybrat a koupit správné pneumatiky?

Ilustrační foto

Jak zvládnout provoz v cizích velkoměstech? Poradíme vám pár triků

řidiči důchodci

Důchodci za volantem? Rady, jak zvládnout i delší a namáhavé cesty

Autem na dovolenou

V létě byste měli mít v autě jednu důležitou věc. Bez ní nevyjíždět

reklama

Doporučujeme

Převodovka DSG

Dvouspojková převodovka, ano či ne?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VIDEO: Čtyřletá dívka řídila osmnáctitunové Volvo FMX, jak to dopadlo?

  2. Máte špinavá sedadla? Budou jako nová, snadno a levně

  3. ŠOK ve VW v Bratislavě: Práce až do důchodu? Vysoká zátěž a pracovní tempo, pak PADÁK!

  4. Turecká ŠKODA a český VW Passat? NOVÉ PLÁNY Volkswagenu!

  5. Dovolená: Kudy autem k Jaderskému moři? Chorvatsko, Slovinsko, Itálie. AKTUÁLNÍ DOPRAVNÍ INFORMACE!

  6. Jak převážet jízdní kola? Vyvarujte se těmto chybám

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud