Rusko určitě není země, ve které by člověk očekával produkci supersportoních vozů. I tam ale samozřejmě takové projekty vznikly a nejznámější z nich se nazýval Marussia. Ten však skončil bankrotem, i když to vypadá, že se Marussia ještě nakonec vrátí. Mezitím se ale objevil nový vyzývatel a také si adoptoval ženské jméno.
Sportovní vozy v Rusku mají samozřejmě mnohem delší tradici. Už v roce 1939 vzniklo v Zavode Imeni Stalina krásné kupé ZIS-101A Sport a ve stejnou dobu se ukázal stroj, který se ve své době mohl nazývat supersportem. GAZ GL-1 byl ostatně navržen za účelem překonání rychlostního rekordu, i když pouze toho sovětského. I v později se Sověti snažili a v 60. letech tak vznikl třeba pohledný ZIL-112 Sports.
V moderní ruské historii však vyčnívá pouze jedno jméno, Marussia. Během sedmileté existence tam vzniklo několik stovek exotických supersportů a pár odvážných konceptů. V roce 2014 automobilka bohužel zkrachovala, podle posledních zpráv se ale momentálně pracuje na nějaké formě návratu mezi aktivní výrobce,
Dnes vám ale ukážeme jiný ruský produkt, který se může bez přehánění nazvat supersportem. Jmenuje se Laura a už na první pohled dokáže zaujmout. Zejména dnes už nepříliš častým zpracováním kabiny, jde totiž o speedster bez čelního okna. Pokud se tedy chcete projet, bez helmy se neobejdete. Povedená a originální je také přední část, s rozdělenými světlomety. Protáhlé svítilny po stranách malé masky totiž dopňují také malé kulaté svítilny v kapotě. Záď s mohutným difuzorem zase potěší detaily jako jsou kulaté výfuky po stranách SPZ a uchycením přítlačného křídla. Interiér oproti exteriéru svým zpracováním lehce zaostává, zejména volič automatické převodovky, který očividně pochází z Audi A8 druhé generace, tedy 17 let starého vozu. To je však jen drobná kritika jinak velmi povedeného vozu.
Zejména pokud vemete na potaz, že jde v podstatě o podomácku postavený automobil. Za jeho vznikem stojí ruský konstruktér Dmitry Parfenov, o kterém jste už možná něco četli. V 80. letech si totiž doma postavil vlastní sportovní vůz, který se také nazýval Laura. Jeho tehdejší výtvor se stal jedním z nejslavnějších zástupců doma vyráběných sovětských vozů a zaujal i samotného Gorbačova. Parfenov však nezůstal u jednoho prototypu, v následujících letech stavěl nové generace Laury a dnešní článek je o její nejnovější verzi. O předchozích Laurách si můžete přečíst zde ve článku kolegy Antonína Marka:
V 90. letech Parfenov založil firmu Laura Group, která se věnuje produkci automobilů, avšak s podstatně jiným zameřením. Jejím nejznámějším produktem je masivní obrněné SUV T98 Kombat, o kterém se často píše i v českých médiích. Zejména o jeho nejšílenjěší verzi, vyráběné v litevském Dartz.
Novou Lauru si však Parfenov postavil ve volném čase, stavba sporťáku je pro něj jen koníčkem. Pracoval na ní přes pět let a jen díly a materiál jej vyšel na téměř 400 tisíc Kč. Laura dostala prostorový rám, pokrytý laminátovými panely karosérie, mnohé díly, včetně rámu sedaček jsou z karbonu. Vůz pohání 4,2 litrový osmiválec z Audi A8 druhé generace. Ten původně dodával 350 koní, po úpravách z něj však Parfenov dostal rovných 400 koní. Ze stejného vozu pochází i převodovka, zavěšení a další. 400 koní sice nezní jako příliš vysoký výkon na supersport, vzhledem k lehké konstrukci se ale dá počítat s velmi slušnými jízdními vlastnostmi. Ostatně už původní téměř dvoutunová A8 s 350 koni dokázala jet 250 km/h a rozjet se z 0 na 100 za 6,1 sekundy.
Pokud se vám moderní Laura líbí, máte šanci si ji pořídit. Parfenov ji totiž právě nabízí k prodeji, za 5 milionů rublů, tedy asi 1,8 milionu Kč. Pokud si však tenhle originální ruský sporŤák dovezete do Česka, jinde než po okruhu se s ním legálně neprojedete.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.