Vzít karosérii starého auta a napěchovat ji moderní technikou, tak ať vznikne klasicky vypadající automobil s moderními jízdními vlastnostmi, se stalo poslední dobou docela populární. Jeden takový výtvor se nedávno ukázal v Rusku a vznikl typicky ruským způsobem.
GAZ-69 byl legendární sovětský terénní vůz, který vznikal v letech 1953 až 1972, v Rumunsku jako ARO M461 pak ještě o něco déle. Do své výbavy jej zařadily armády téměř všech socialistických zemí, včetně Československa, proto se s tímhle výtvorem docela často setkáte i na českých silnicích a ještě častěji na českých chatách. Benzínový čtyřválec o objemu 2,1 litru podával výkon 55 koní, GAZ-69 se s ním dostal na maximální rychlost 90 km/h, a se silnějším 2,4 litrovým motorem na celých 100 km/h.
Pro každodenní ježdění v moderních podmínkách tedy asi není GAZ-69 úplně nejvhodnější vozidlo a při pohledu do kabiny je jasné, že ani nenabízí zrovna komfortní svezení. Tento problém se však rozhodl vyřešit jeden Rus, kterému se zalíbil vzhled GAZ-69 natolik, že jej chtěl využívat na každodenní cestování, avšak bez zřejmých nedostatků 66 let starého vozu.
Rus si proto jako základ vybral zcela jiný vůz, konkrétně třetí generaci legendárního Nissanu Patrol, ve třídvéřové verzi. Japonský stroj z roku 1989 byl u neznámého úpravce zkrácen o 30 cm a celou přední část nahradily panely ze starého Gazíku. Také zbytek karosérie byl upraven tak, aby připomínal GAZ. Tomu odpovídá také typický zelený lak, i když ne totožný jako na GAZu, příslušenství na karosérii je spíše moderní. Interiér zůstal původní z Patrolu, dočkal se však mírných úprav a hlavně také zelené barvy, ve které byla vyvedena palubní deska Gazíku.
Také technika zůstala pochopitelně z Nissanu, vůz tak má komfortnější odpružení než starý Gazík a také posilovač řízení. Pod starou kapotou je dieselový šestiválec RD28 o výkonu 93 koní a 177 Nm, který vozu určitě dodá lepší dynamiku, než tomu bylo u starého GAZu.
Stavba vznikla asi docela nedávno, prodávající v inzerátu uvádí, že s vozem najel po dokončení jen kolem 700 kilometrů, jak po silnici tak v terénu. Prodávaný vůz navíc stále má záruku na některé díly použité při stavbě. V Rusku navíc vůz nemá problém s legálním přihlášením na silnice a lze jej provozovat jako běžný automobil. Zvláštní kreaci si tedy můžete pořídit na ruském serveru Avito.ru, za 357 tisíc Kč.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?