Vzít karosérii starého auta a napěchovat ji moderní technikou, tak ať vznikne klasicky vypadající automobil s moderními jízdními vlastnostmi, se stalo poslední dobou docela populární. Jeden takový výtvor se nedávno ukázal v Rusku a vznikl typicky ruským způsobem.
GAZ-69 byl legendární sovětský terénní vůz, který vznikal v letech 1953 až 1972, v Rumunsku jako ARO M461 pak ještě o něco déle. Do své výbavy jej zařadily armády téměř všech socialistických zemí, včetně Československa, proto se s tímhle výtvorem docela často setkáte i na českých silnicích a ještě častěji na českých chatách. Benzínový čtyřválec o objemu 2,1 litru podával výkon 55 koní, GAZ-69 se s ním dostal na maximální rychlost 90 km/h, a se silnějším 2,4 litrovým motorem na celých 100 km/h.
Pro každodenní ježdění v moderních podmínkách tedy asi není GAZ-69 úplně nejvhodnější vozidlo a při pohledu do kabiny je jasné, že ani nenabízí zrovna komfortní svezení. Tento problém se však rozhodl vyřešit jeden Rus, kterému se zalíbil vzhled GAZ-69 natolik, že jej chtěl využívat na každodenní cestování, avšak bez zřejmých nedostatků 66 let starého vozu.
Rus si proto jako základ vybral zcela jiný vůz, konkrétně třetí generaci legendárního Nissanu Patrol, ve třídvéřové verzi. Japonský stroj z roku 1989 byl u neznámého úpravce zkrácen o 30 cm a celou přední část nahradily panely ze starého Gazíku. Také zbytek karosérie byl upraven tak, aby připomínal GAZ. Tomu odpovídá také typický zelený lak, i když ne totožný jako na GAZu, příslušenství na karosérii je spíše moderní. Interiér zůstal původní z Patrolu, dočkal se však mírných úprav a hlavně také zelené barvy, ve které byla vyvedena palubní deska Gazíku.
Také technika zůstala pochopitelně z Nissanu, vůz tak má komfortnější odpružení než starý Gazík a také posilovač řízení. Pod starou kapotou je dieselový šestiválec RD28 o výkonu 93 koní a 177 Nm, který vozu určitě dodá lepší dynamiku, než tomu bylo u starého GAZu.
Stavba vznikla asi docela nedávno, prodávající v inzerátu uvádí, že s vozem najel po dokončení jen kolem 700 kilometrů, jak po silnici tak v terénu. Prodávaný vůz navíc stále má záruku na některé díly použité při stavbě. V Rusku navíc vůz nemá problém s legálním přihlášením na silnice a lze jej provozovat jako běžný automobil. Zvláštní kreaci si tedy můžete pořídit na ruském serveru Avito.ru, za 357 tisíc Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?