Vzít karosérii starého auta a napěchovat ji moderní technikou, tak ať vznikne klasicky vypadající automobil s moderními jízdními vlastnostmi, se stalo poslední dobou docela populární. Jeden takový výtvor se nedávno ukázal v Rusku a vznikl typicky ruským způsobem.
GAZ-69 byl legendární sovětský terénní vůz, který vznikal v letech 1953 až 1972, v Rumunsku jako ARO M461 pak ještě o něco déle. Do své výbavy jej zařadily armády téměř všech socialistických zemí, včetně Československa, proto se s tímhle výtvorem docela často setkáte i na českých silnicích a ještě častěji na českých chatách. Benzínový čtyřválec o objemu 2,1 litru podával výkon 55 koní, GAZ-69 se s ním dostal na maximální rychlost 90 km/h, a se silnějším 2,4 litrovým motorem na celých 100 km/h.
Pro každodenní ježdění v moderních podmínkách tedy asi není GAZ-69 úplně nejvhodnější vozidlo a při pohledu do kabiny je jasné, že ani nenabízí zrovna komfortní svezení. Tento problém se však rozhodl vyřešit jeden Rus, kterému se zalíbil vzhled GAZ-69 natolik, že jej chtěl využívat na každodenní cestování, avšak bez zřejmých nedostatků 66 let starého vozu.
Rus si proto jako základ vybral zcela jiný vůz, konkrétně třetí generaci legendárního Nissanu Patrol, ve třídvéřové verzi. Japonský stroj z roku 1989 byl u neznámého úpravce zkrácen o 30 cm a celou přední část nahradily panely ze starého Gazíku. Také zbytek karosérie byl upraven tak, aby připomínal GAZ. Tomu odpovídá také typický zelený lak, i když ne totožný jako na GAZu, příslušenství na karosérii je spíše moderní. Interiér zůstal původní z Patrolu, dočkal se však mírných úprav a hlavně také zelené barvy, ve které byla vyvedena palubní deska Gazíku.
Také technika zůstala pochopitelně z Nissanu, vůz tak má komfortnější odpružení než starý Gazík a také posilovač řízení. Pod starou kapotou je dieselový šestiválec RD28 o výkonu 93 koní a 177 Nm, který vozu určitě dodá lepší dynamiku, než tomu bylo u starého GAZu.
Stavba vznikla asi docela nedávno, prodávající v inzerátu uvádí, že s vozem najel po dokončení jen kolem 700 kilometrů, jak po silnici tak v terénu. Prodávaný vůz navíc stále má záruku na některé díly použité při stavbě. V Rusku navíc vůz nemá problém s legálním přihlášením na silnice a lze jej provozovat jako běžný automobil. Zvláštní kreaci si tedy můžete pořídit na ruském serveru Avito.ru, za 357 tisíc Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.