Vzít karosérii starého auta a napěchovat ji moderní technikou, tak ať vznikne klasicky vypadající automobil s moderními jízdními vlastnostmi, se stalo poslední dobou docela populární. Jeden takový výtvor se nedávno ukázal v Rusku a vznikl typicky ruským způsobem.
GAZ-69 byl legendární sovětský terénní vůz, který vznikal v letech 1953 až 1972, v Rumunsku jako ARO M461 pak ještě o něco déle. Do své výbavy jej zařadily armády téměř všech socialistických zemí, včetně Československa, proto se s tímhle výtvorem docela často setkáte i na českých silnicích a ještě častěji na českých chatách. Benzínový čtyřválec o objemu 2,1 litru podával výkon 55 koní, GAZ-69 se s ním dostal na maximální rychlost 90 km/h, a se silnějším 2,4 litrovým motorem na celých 100 km/h.
Pro každodenní ježdění v moderních podmínkách tedy asi není GAZ-69 úplně nejvhodnější vozidlo a při pohledu do kabiny je jasné, že ani nenabízí zrovna komfortní svezení. Tento problém se však rozhodl vyřešit jeden Rus, kterému se zalíbil vzhled GAZ-69 natolik, že jej chtěl využívat na každodenní cestování, avšak bez zřejmých nedostatků 66 let starého vozu.
Rus si proto jako základ vybral zcela jiný vůz, konkrétně třetí generaci legendárního Nissanu Patrol, ve třídvéřové verzi. Japonský stroj z roku 1989 byl u neznámého úpravce zkrácen o 30 cm a celou přední část nahradily panely ze starého Gazíku. Také zbytek karosérie byl upraven tak, aby připomínal GAZ. Tomu odpovídá také typický zelený lak, i když ne totožný jako na GAZu, příslušenství na karosérii je spíše moderní. Interiér zůstal původní z Patrolu, dočkal se však mírných úprav a hlavně také zelené barvy, ve které byla vyvedena palubní deska Gazíku.
Také technika zůstala pochopitelně z Nissanu, vůz tak má komfortnější odpružení než starý Gazík a také posilovač řízení. Pod starou kapotou je dieselový šestiválec RD28 o výkonu 93 koní a 177 Nm, který vozu určitě dodá lepší dynamiku, než tomu bylo u starého GAZu.
Stavba vznikla asi docela nedávno, prodávající v inzerátu uvádí, že s vozem najel po dokončení jen kolem 700 kilometrů, jak po silnici tak v terénu. Prodávaný vůz navíc stále má záruku na některé díly použité při stavbě. V Rusku navíc vůz nemá problém s legálním přihlášením na silnice a lze jej provozovat jako běžný automobil. Zvláštní kreaci si tedy můžete pořídit na ruském serveru Avito.ru, za 357 tisíc Kč.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?