UAZ chystá první nový model po více než 20 letech. Využije techniku Aurusu

UAZ Patriot
UAZ Patriot, foto: wheelsage.org
-mdo , AutoRoad.cz 15. června 2019 10:03
Sdílej:

UAZ je unikátem mezi současnými výrobci automobilů, srovnatelný asi jen s britskými malosériovkami jako Morgan. Nabízí totiž tři modely a jejich deriváty, přičemž nejmodernější z těchto vozů, UAZ Patriot, byl ve své první verzi představen už v roce 1997.

Zbytek nabídky je ale ještě podstatně starší. UAZ 469, dnes nazývaný Hunter, se prodává bez větších změn od roku 1971 a UAZ 452, přezdívaný Buchanka, dokonce od roku 1965, pokud počítáme i UAZ 450, ze kterého přímo vychází, pak dokonce od roku 1958. 

I přesto, nebo možná právě proto, se UAZu docela daří. Jeho jednoduché vozy, schopné poradit si s jakýmkoliv terénem, se prodávají jak v domovském Rusku a jeho sousedních státech, tak dokonce i na území EU, v Japonsku a v zemích na všech kontinentech kromě Austrálie. V posledních letech si ale v UAZu řekli, že by se jim už opět hodil nějaký nový model. 

V roce 2014 začal vývoj zcela nového vozu, který podle původních informací měl stát na zcela nové platformě, příbuzné té z projektu Kortěž, neboli Aurus. Novější zprávy ale mluví o výrazné úpravě UAZ Patriot, která by měla zahrnovat zcela nový rám, nové zavěšení a výrazně přepracovanou karosérii. Stále se ale zřejmě počítá s využitím technologií z Aurusu, včetně hybridního pohonu a elektronických bezpečnostních systému. Moderní UAZ by samozřejmě měl dávat mnohem větší důraz na bezpečnost, nová konstrukce rámu umožní mnohem přesvědčivější výsledky při nárazu.

Nový vůz ruská média nazývají téměř výhradně "Ruské Prado", což odkazuje na Toyota Land Cruiser Prado, jemuž se má velikostně nové SUV rovnat. Původně měl být vůz hotový už v roce 2017, vývoj však byl údajně několikrát přerušen, nově se tak počítá s rokem 2020. Na jeho vývoj dostal UAZ grant od ruské vlády, ve výši 270 milionu rublů, podmínkou je ale výroba alespoň 1750 kusů nového modelu v roce 2020.

Ruské Prado ale není jediným modelem, na kterém konstruktéři UAZu v posledních letech pracovali. Už v roce 2016 na veřejnost unikly snímky podaného patentu, který ukazuje moderně vypadající menší crossover. Vůz s kódovým označením UAZ-3170 byl vyvíjen s institutem NAMI, který stojí i za Aurusem a měl dostat samonosnou karosérii. O něco později unikly i fotky prototypu, od té doby se však neobjevily žádné další informace, je tedy možné, že tento projekt byl buď ukončen, nebo pozastaven do dokončení moderního Patriotu. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.