UAZ je unikátem mezi současnými výrobci automobilů, srovnatelný asi jen s britskými malosériovkami jako Morgan. Nabízí totiž tři modely a jejich deriváty, přičemž nejmodernější z těchto vozů, UAZ Patriot, byl ve své první verzi představen už v roce 1997.
Zbytek nabídky je ale ještě podstatně starší. UAZ 469, dnes nazývaný Hunter, se prodává bez větších změn od roku 1971 a UAZ 452, přezdívaný Buchanka, dokonce od roku 1965, pokud počítáme i UAZ 450, ze kterého přímo vychází, pak dokonce od roku 1958.
I přesto, nebo možná právě proto, se UAZu docela daří. Jeho jednoduché vozy, schopné poradit si s jakýmkoliv terénem, se prodávají jak v domovském Rusku a jeho sousedních státech, tak dokonce i na území EU, v Japonsku a v zemích na všech kontinentech kromě Austrálie. V posledních letech si ale v UAZu řekli, že by se jim už opět hodil nějaký nový model.
V roce 2014 začal vývoj zcela nového vozu, který podle původních informací měl stát na zcela nové platformě, příbuzné té z projektu Kortěž, neboli Aurus. Novější zprávy ale mluví o výrazné úpravě UAZ Patriot, která by měla zahrnovat zcela nový rám, nové zavěšení a výrazně přepracovanou karosérii. Stále se ale zřejmě počítá s využitím technologií z Aurusu, včetně hybridního pohonu a elektronických bezpečnostních systému. Moderní UAZ by samozřejmě měl dávat mnohem větší důraz na bezpečnost, nová konstrukce rámu umožní mnohem přesvědčivější výsledky při nárazu.
Nový vůz ruská média nazývají téměř výhradně "Ruské Prado", což odkazuje na Toyota Land Cruiser Prado, jemuž se má velikostně nové SUV rovnat. Původně měl být vůz hotový už v roce 2017, vývoj však byl údajně několikrát přerušen, nově se tak počítá s rokem 2020. Na jeho vývoj dostal UAZ grant od ruské vlády, ve výši 270 milionu rublů, podmínkou je ale výroba alespoň 1750 kusů nového modelu v roce 2020.
Ruské Prado ale není jediným modelem, na kterém konstruktéři UAZu v posledních letech pracovali. Už v roce 2016 na veřejnost unikly snímky podaného patentu, který ukazuje moderně vypadající menší crossover. Vůz s kódovým označením UAZ-3170 byl vyvíjen s institutem NAMI, který stojí i za Aurusem a měl dostat samonosnou karosérii. O něco později unikly i fotky prototypu, od té doby se však neobjevily žádné další informace, je tedy možné, že tento projekt byl buď ukončen, nebo pozastaven do dokončení moderního Patriotu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?