UAZ je unikátem mezi současnými výrobci automobilů, srovnatelný asi jen s britskými malosériovkami jako Morgan. Nabízí totiž tři modely a jejich deriváty, přičemž nejmodernější z těchto vozů, UAZ Patriot, byl ve své první verzi představen už v roce 1997.
Zbytek nabídky je ale ještě podstatně starší. UAZ 469, dnes nazývaný Hunter, se prodává bez větších změn od roku 1971 a UAZ 452, přezdívaný Buchanka, dokonce od roku 1965, pokud počítáme i UAZ 450, ze kterého přímo vychází, pak dokonce od roku 1958.
I přesto, nebo možná právě proto, se UAZu docela daří. Jeho jednoduché vozy, schopné poradit si s jakýmkoliv terénem, se prodávají jak v domovském Rusku a jeho sousedních státech, tak dokonce i na území EU, v Japonsku a v zemích na všech kontinentech kromě Austrálie. V posledních letech si ale v UAZu řekli, že by se jim už opět hodil nějaký nový model.
V roce 2014 začal vývoj zcela nového vozu, který podle původních informací měl stát na zcela nové platformě, příbuzné té z projektu Kortěž, neboli Aurus. Novější zprávy ale mluví o výrazné úpravě UAZ Patriot, která by měla zahrnovat zcela nový rám, nové zavěšení a výrazně přepracovanou karosérii. Stále se ale zřejmě počítá s využitím technologií z Aurusu, včetně hybridního pohonu a elektronických bezpečnostních systému. Moderní UAZ by samozřejmě měl dávat mnohem větší důraz na bezpečnost, nová konstrukce rámu umožní mnohem přesvědčivější výsledky při nárazu.
Nový vůz ruská média nazývají téměř výhradně "Ruské Prado", což odkazuje na Toyota Land Cruiser Prado, jemuž se má velikostně nové SUV rovnat. Původně měl být vůz hotový už v roce 2017, vývoj však byl údajně několikrát přerušen, nově se tak počítá s rokem 2020. Na jeho vývoj dostal UAZ grant od ruské vlády, ve výši 270 milionu rublů, podmínkou je ale výroba alespoň 1750 kusů nového modelu v roce 2020.
Ruské Prado ale není jediným modelem, na kterém konstruktéři UAZu v posledních letech pracovali. Už v roce 2016 na veřejnost unikly snímky podaného patentu, který ukazuje moderně vypadající menší crossover. Vůz s kódovým označením UAZ-3170 byl vyvíjen s institutem NAMI, který stojí i za Aurusem a měl dostat samonosnou karosérii. O něco později unikly i fotky prototypu, od té doby se však neobjevily žádné další informace, je tedy možné, že tento projekt byl buď ukončen, nebo pozastaven do dokončení moderního Patriotu.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.