Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) právě oslavila 10 let od uvedení městského elektromobilu i-MiEV, který pomáhal celému automobilovému průmyslu prošlapávat cestu při zásadní změně směřování k sériově vyráběným elektromobilům (EV). Model i-MiEV získal v soutěži Auto roku Japonska 2009-2010 speciální ocenění v kategorii nejvyspělejších technologií.
i-MiEV si postupně získal pověst modelu schopného nabídnout ekologický provoz, tichý chod, dobré jízdní schopnosti a nízké dopady na životní prostředí. Modelu i-MiEV se dostalo uznání nejen pro jeho ekologické přednosti, ale i spolehlivé služby ve státní správě mnoha zemí, stejně tak jako ve vozových parcích taxislužeb, autopůjčoven apod. Kromě toho se i-MiEV ukázal jako důležitý pomocník při přírodních katastrofách, kdy nedostatek benzínu brání v používání vozů se spalovacími motory.
Pohonné ústrojí i-MiEVu se rovněž dobře uplatnilo v užitkovém modelu Minicab MiEV, uvedeném na trh v roce 2011. Například Mitsubishi letos v září dodá japonské poště 1 200 těchto vozů. Minicab MiEV je i přes své malé rozměry dostatečně prostorný k nasazení doručovacími službami ve městech.
Celosvětové prodeje modelů i-MiEV a Minicab MiEV za 10 let od uvedení již přesáhly 31 tisíc vozů (údaj ke konci dubna 2019).
Zásadní je též skutečnost, že i-MiEV urychlil výzkum a vývoj Mitsubishi na poli hnacích ústrojí pro elektromobily, což se v roce 2013 přímo odrazilo v uvedení modelu Outlander PHEV s pokrokovým hybridním pohonem, jenž kombinuje elektromotory a benzínový motor. Outlander PHEV též poslední čtyři roky za sebou (2015-2018) reprezentuje nejprodávanější plug-in hybridní vůz na evropských trzích.
Baterie modelu i-MiEV o kapacitě 16 kWh společně s kompaktním elektromotorem na zadní nápravě poskytuje vozu vynikající jízdní vlastnosti a dojezd 160 km (NEDC), resp. 105 km (WLTP). Vůz je díky svým kompaktním rozměrům skvěle využitelný ve městě, nicméně díky chytře obestavěnému prostoru nabízí dost místa pro čtveřici cestujících.
V souladu s rostoucí poptávkou po elektromobilech pracuje Mitsubishi na komerčním využití technologií V2H a V2G (Vehicle to Grid, vozidlo vs. elektrická síť) s cílem dále rozvíjet a prosazovat elektromobily a plug-in hybridy (PHEV). Výrobce toto vnímá jako další krok na cestě do nové epochy definované těsnými vazbami mezi automobilem a člověkem, resp. společností a životním prostředím.
Historie elektromobilů Mitsubishi
Model i-MiEV byl též průkopníkem technologie V2H (Vehicle-to-Home). Po velkém zemětřesení na východě Japonska v roce 2011 urychlilo Mitsubishi vývoj zařízení MiEV Power Box (síťový zdroj MiEV), které se tak k zákazníkům dostalo rok před plánovaným termínem. i-MiEV coby průkopník dobíjení V2H dokáže v případě výpadku elektřiny zajistit napájení domácích spotřebičů.
Mitsubishi se věnuje výzkumu a vývoji elektromobilů již od roku 1966. Dnes stále prodávaný model i-MiEV je výsledkem více než 50 let vývoje elektromobilů Mitsubishi. Přinesl na trh hned několik inovací, včetně využívání vyspělých lithium-iontových bateriových modulů a dobíjení pomocí elektrického rozhraní CHAdeMO a Type1. Uvedené inovace již 10 let pomáhají prodlužovat dojezd na elektřinu i zvyšovat počet dobíjecích zařízení. To se následně odráží ve stále lepší praktické využitelnosti elektromobilů v každodenním životě.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?