Tiché, bez emisí, ale velmi výkonné: MINI Electric brzy obohatí svět o zážitky z bezemisní jízdy kombinované s unikátní zábavou za volantem a individuálním stylem, který je pro britskou prémiovou značku tak typický. Nejnovější „testovací program“ pro první čistě elektrické MINI byl velmi nekonvenční: na letištní ploše frankfurtského letiště demonstrovaly prototypy, které jsou již blízké sériové verzi, sílu elektromobilů v typicky nekonvenčním stylu MINI.
MINI Cooper SE se převtělil do role tahače letadel. Nákladní letadlo Boeing 777F s prázdnou hmotností 150 t odtáhl na místo nakládky. Neobvyklý úkol byl zachycen na video. V propagačním klipu s délkou 45 s, který vznikl ve spolupráci BMW Group a Lufthansa Cargo, je představeno MINI Cooper SE jako „muscle car“, který na letištní ploše táhne výrazně větší a těžší dopravní letadlo. Tento klip je zahájením připravované videokampaně na sociálních sítích, jež bude MINI Cooper SE ukazovat vzrušujícím a zábavním stylem.
MINI Cooper SE se začne sériově vyrábět v britské továrně MINI v Oxfordu v listopadu 2019. Jeho výchozím modelem bude třídveřové MINI a spojí lokálně bezemisní jízdu s pro značku typickým jízdním projevem připomínajícím motokáru, prémiovou kvalitou a expresivním designem. MINI Electric poskytne nový druh odpovědné mobility, která je definována potěšením z jízdy a individualistickým stylem, ovšem současně je také nedílnou součástí elektrifikační strategie BMW Group. Po BMW i3 bude druhým čistě elektrickým vozem společnosti vyrábějící prémiové automobily. Značka MINI je synonymem pro vzrušující městskou mobilitu již 60 let a v budoucnu jí bude dosahovat v bezemisní a neméně vzrušující podobě využívající pokrokové technologie.
Ve voze MINI Cooper SE v roli tahače letadel se osvědčil silný elektromotor, vyznačující se spontánní dodávkou výkonu a značným točivým momentem dostupným již při rozjezdu z místa. Připravovaná expanze vozů s elektrifikovaným pohonem napříč různými značkami a segmenty je jednou z klíčovým oblastí k dosažení strategie NUMBER ONE > NEXT, kterou si BMW Group vytýčila pro svoji úspěšnou budoucnost.
Spektakulární show na frankfurtském letišti MINI Cooper SE navázalo na inovativní prezentaci BMW Group z minulého září, kdy se taktéž ve spojitosti s letadlem v rámci projektu BMW Vision iNEXT World Flight během pěti dnů v Mnichově, New Yorku, San Franciscu a Pekingu představil koncepční vůz BMW iNEXT. Při přípravě této inovativní prezentace spojili své síly Lufthansa Cargo, BMW Group a specialisté na stavbu výstavních expozic, kteří ji instalovali do útrob nejúspornějšího nákladního letadla.
Tento koncepční vůz byl navržen jako symbol BMW Group pro ukázku technologií budoucnosti a současně inovativního myšlení celé společnosti. Sériový vůz vycházející ze studie BMW iNEXT se bude v továrně v německém Dingolfingu vyrábět od roku 2021 a bude technologickou vlajkovou lodí sdružující pokroková řešení ukrytá pod zkratkou D-ACES (Design – Automatizovaná jízda, Connectivity – Konektivita, Elektrifikace a Služby).
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?