Tiché, bez emisí, ale velmi výkonné: MINI Electric brzy obohatí svět o zážitky z bezemisní jízdy kombinované s unikátní zábavou za volantem a individuálním stylem, který je pro britskou prémiovou značku tak typický. Nejnovější „testovací program“ pro první čistě elektrické MINI byl velmi nekonvenční: na letištní ploše frankfurtského letiště demonstrovaly prototypy, které jsou již blízké sériové verzi, sílu elektromobilů v typicky nekonvenčním stylu MINI.
MINI Cooper SE se převtělil do role tahače letadel. Nákladní letadlo Boeing 777F s prázdnou hmotností 150 t odtáhl na místo nakládky. Neobvyklý úkol byl zachycen na video. V propagačním klipu s délkou 45 s, který vznikl ve spolupráci BMW Group a Lufthansa Cargo, je představeno MINI Cooper SE jako „muscle car“, který na letištní ploše táhne výrazně větší a těžší dopravní letadlo. Tento klip je zahájením připravované videokampaně na sociálních sítích, jež bude MINI Cooper SE ukazovat vzrušujícím a zábavním stylem.
MINI Cooper SE se začne sériově vyrábět v britské továrně MINI v Oxfordu v listopadu 2019. Jeho výchozím modelem bude třídveřové MINI a spojí lokálně bezemisní jízdu s pro značku typickým jízdním projevem připomínajícím motokáru, prémiovou kvalitou a expresivním designem. MINI Electric poskytne nový druh odpovědné mobility, která je definována potěšením z jízdy a individualistickým stylem, ovšem současně je také nedílnou součástí elektrifikační strategie BMW Group. Po BMW i3 bude druhým čistě elektrickým vozem společnosti vyrábějící prémiové automobily. Značka MINI je synonymem pro vzrušující městskou mobilitu již 60 let a v budoucnu jí bude dosahovat v bezemisní a neméně vzrušující podobě využívající pokrokové technologie.
Ve voze MINI Cooper SE v roli tahače letadel se osvědčil silný elektromotor, vyznačující se spontánní dodávkou výkonu a značným točivým momentem dostupným již při rozjezdu z místa. Připravovaná expanze vozů s elektrifikovaným pohonem napříč různými značkami a segmenty je jednou z klíčovým oblastí k dosažení strategie NUMBER ONE > NEXT, kterou si BMW Group vytýčila pro svoji úspěšnou budoucnost.
Spektakulární show na frankfurtském letišti MINI Cooper SE navázalo na inovativní prezentaci BMW Group z minulého září, kdy se taktéž ve spojitosti s letadlem v rámci projektu BMW Vision iNEXT World Flight během pěti dnů v Mnichově, New Yorku, San Franciscu a Pekingu představil koncepční vůz BMW iNEXT. Při přípravě této inovativní prezentace spojili své síly Lufthansa Cargo, BMW Group a specialisté na stavbu výstavních expozic, kteří ji instalovali do útrob nejúspornějšího nákladního letadla.
Tento koncepční vůz byl navržen jako symbol BMW Group pro ukázku technologií budoucnosti a současně inovativního myšlení celé společnosti. Sériový vůz vycházející ze studie BMW iNEXT se bude v továrně v německém Dingolfingu vyrábět od roku 2021 a bude technologickou vlajkovou lodí sdružující pokroková řešení ukrytá pod zkratkou D-ACES (Design – Automatizovaná jízda, Connectivity – Konektivita, Elektrifikace a Služby).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.