Tiché, bez emisí, ale velmi výkonné: MINI Electric brzy obohatí svět o zážitky z bezemisní jízdy kombinované s unikátní zábavou za volantem a individuálním stylem, který je pro britskou prémiovou značku tak typický. Nejnovější „testovací program“ pro první čistě elektrické MINI byl velmi nekonvenční: na letištní ploše frankfurtského letiště demonstrovaly prototypy, které jsou již blízké sériové verzi, sílu elektromobilů v typicky nekonvenčním stylu MINI.
MINI Cooper SE se převtělil do role tahače letadel. Nákladní letadlo Boeing 777F s prázdnou hmotností 150 t odtáhl na místo nakládky. Neobvyklý úkol byl zachycen na video. V propagačním klipu s délkou 45 s, který vznikl ve spolupráci BMW Group a Lufthansa Cargo, je představeno MINI Cooper SE jako „muscle car“, který na letištní ploše táhne výrazně větší a těžší dopravní letadlo. Tento klip je zahájením připravované videokampaně na sociálních sítích, jež bude MINI Cooper SE ukazovat vzrušujícím a zábavním stylem.
MINI Cooper SE se začne sériově vyrábět v britské továrně MINI v Oxfordu v listopadu 2019. Jeho výchozím modelem bude třídveřové MINI a spojí lokálně bezemisní jízdu s pro značku typickým jízdním projevem připomínajícím motokáru, prémiovou kvalitou a expresivním designem. MINI Electric poskytne nový druh odpovědné mobility, která je definována potěšením z jízdy a individualistickým stylem, ovšem současně je také nedílnou součástí elektrifikační strategie BMW Group. Po BMW i3 bude druhým čistě elektrickým vozem společnosti vyrábějící prémiové automobily. Značka MINI je synonymem pro vzrušující městskou mobilitu již 60 let a v budoucnu jí bude dosahovat v bezemisní a neméně vzrušující podobě využívající pokrokové technologie.
Ve voze MINI Cooper SE v roli tahače letadel se osvědčil silný elektromotor, vyznačující se spontánní dodávkou výkonu a značným točivým momentem dostupným již při rozjezdu z místa. Připravovaná expanze vozů s elektrifikovaným pohonem napříč různými značkami a segmenty je jednou z klíčovým oblastí k dosažení strategie NUMBER ONE > NEXT, kterou si BMW Group vytýčila pro svoji úspěšnou budoucnost.
Spektakulární show na frankfurtském letišti MINI Cooper SE navázalo na inovativní prezentaci BMW Group z minulého září, kdy se taktéž ve spojitosti s letadlem v rámci projektu BMW Vision iNEXT World Flight během pěti dnů v Mnichově, New Yorku, San Franciscu a Pekingu představil koncepční vůz BMW iNEXT. Při přípravě této inovativní prezentace spojili své síly Lufthansa Cargo, BMW Group a specialisté na stavbu výstavních expozic, kteří ji instalovali do útrob nejúspornějšího nákladního letadla.
Tento koncepční vůz byl navržen jako symbol BMW Group pro ukázku technologií budoucnosti a současně inovativního myšlení celé společnosti. Sériový vůz vycházející ze studie BMW iNEXT se bude v továrně v německém Dingolfingu vyrábět od roku 2021 a bude technologickou vlajkovou lodí sdružující pokroková řešení ukrytá pod zkratkou D-ACES (Design – Automatizovaná jízda, Connectivity – Konektivita, Elektrifikace a Služby).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?