Tiché, bez emisí, ale velmi výkonné: MINI Electric brzy obohatí svět o zážitky z bezemisní jízdy kombinované s unikátní zábavou za volantem a individuálním stylem, který je pro britskou prémiovou značku tak typický. Nejnovější „testovací program“ pro první čistě elektrické MINI byl velmi nekonvenční: na letištní ploše frankfurtského letiště demonstrovaly prototypy, které jsou již blízké sériové verzi, sílu elektromobilů v typicky nekonvenčním stylu MINI.
MINI Cooper SE se převtělil do role tahače letadel. Nákladní letadlo Boeing 777F s prázdnou hmotností 150 t odtáhl na místo nakládky. Neobvyklý úkol byl zachycen na video. V propagačním klipu s délkou 45 s, který vznikl ve spolupráci BMW Group a Lufthansa Cargo, je představeno MINI Cooper SE jako „muscle car“, který na letištní ploše táhne výrazně větší a těžší dopravní letadlo. Tento klip je zahájením připravované videokampaně na sociálních sítích, jež bude MINI Cooper SE ukazovat vzrušujícím a zábavním stylem.
MINI Cooper SE se začne sériově vyrábět v britské továrně MINI v Oxfordu v listopadu 2019. Jeho výchozím modelem bude třídveřové MINI a spojí lokálně bezemisní jízdu s pro značku typickým jízdním projevem připomínajícím motokáru, prémiovou kvalitou a expresivním designem. MINI Electric poskytne nový druh odpovědné mobility, která je definována potěšením z jízdy a individualistickým stylem, ovšem současně je také nedílnou součástí elektrifikační strategie BMW Group. Po BMW i3 bude druhým čistě elektrickým vozem společnosti vyrábějící prémiové automobily. Značka MINI je synonymem pro vzrušující městskou mobilitu již 60 let a v budoucnu jí bude dosahovat v bezemisní a neméně vzrušující podobě využívající pokrokové technologie.
Ve voze MINI Cooper SE v roli tahače letadel se osvědčil silný elektromotor, vyznačující se spontánní dodávkou výkonu a značným točivým momentem dostupným již při rozjezdu z místa. Připravovaná expanze vozů s elektrifikovaným pohonem napříč různými značkami a segmenty je jednou z klíčovým oblastí k dosažení strategie NUMBER ONE > NEXT, kterou si BMW Group vytýčila pro svoji úspěšnou budoucnost.
Spektakulární show na frankfurtském letišti MINI Cooper SE navázalo na inovativní prezentaci BMW Group z minulého září, kdy se taktéž ve spojitosti s letadlem v rámci projektu BMW Vision iNEXT World Flight během pěti dnů v Mnichově, New Yorku, San Franciscu a Pekingu představil koncepční vůz BMW iNEXT. Při přípravě této inovativní prezentace spojili své síly Lufthansa Cargo, BMW Group a specialisté na stavbu výstavních expozic, kteří ji instalovali do útrob nejúspornějšího nákladního letadla.
Tento koncepční vůz byl navržen jako symbol BMW Group pro ukázku technologií budoucnosti a současně inovativního myšlení celé společnosti. Sériový vůz vycházející ze studie BMW iNEXT se bude v továrně v německém Dingolfingu vyrábět od roku 2021 a bude technologickou vlajkovou lodí sdružující pokroková řešení ukrytá pod zkratkou D-ACES (Design – Automatizovaná jízda, Connectivity – Konektivita, Elektrifikace a Služby).
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.