Ford představil speciální sadu barevných provedení závodních vozů Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing pro závod 24 hodin Le Mans 2019. Každý ze čtyř továrních Fordů GT ponese specifické zbarvení, které připomíná sportovní úspěchy značky Ford v Le Mans ze současnosti i z šedesátých let.
Letošní ročník závodu 24 hodin Le Mans je pro aktuální tovární program Fordu poslední. Uzavírá se tím další úspěšná kapitola působení továrních Fordů v Le Mans.
„Ford se vrátil do Le Mans v roce 2016, padesát let po našem fantastickém vítězství z roku 1966. Výročí jsme oslavili tím nejlepším možným způsobem: vítězstvím v závodě," říká Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company. „Stát na stupních vítězů ve jménu našich zaměstnanců představoval nejen pro mě okamžik hrdosti a na návrat do Le Mans se těším i letos."
Čtyři tovární Fordy GT bude poprvé možné spatřit v novém zbarvení během dnešního dne, až dorazí na slavný závodní okruh La Sarthe v Le Mans. Připojí se k nim i pátý Ford GT týmu Keating Motorsports, který bude závodit ve třídě GTE Am.
Ford GT se startovním číslem 66 ponese černé zbarvení, odrážející barvy vítězného vozu z roku 1966. Pilotovat ho budou Stefan Mücke z Německa, Olivier Pla z Francie a Billy Johnson z USA.
Vítězný Ford GT40 z Le Mans ročníku 1967 připomene vůz č. 67, za jehož volantem se vystřídají Andy Priaulx, Harry Tincknell (oba z Velké Británie) a Jonathan Bomarito (USA).
Ford GT se startovním číslem 68 je nejaktuálnějším vítězem Le Mans, pod šachovnicovým praporkem projel jako první v roce 2016. Letos ponese stejné zbarvení jako tehdy a jeho posádku tvoří trojice Dirk Müller (Německo), Joey Hand (USA) a Sébastien Bourdais (Francie).
Ford GT č. 69 s posádkou ve složení Scott Dixon (Nový Zéland), Ryan Briscoe (Austrálie) a Richard Westbrook (Velká Británie) je inspirován Fordem GT40, který v roce 1966 dojel na druhém místě. Ford tehdy obsadil všechna tři místa na stupních vítězů.
Ford GT se startovním číslem 85 nasadí soukromý tým Keating Motorsports ve třídě GTE Am. Jeho grafické provedení bude mít stejný design jako čtyři tovární Fordy, ale ve výrazných barvách titulárního sponzora Wynn's. Za jeho volantem se vystřídají Ben Keating z USA, Jeroen Bleekemolen z Nizozemska a Felipe Fraga z Brazílie.
„Ford GT vznikl kvůli návratu značky Ford do vytrvalostních závodů," zdůrazňuje Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „Tovární program Ford GT přinesl naší značce velké úspěchy. Le Mans není úplným koncem továrního programu, protože v roce 2019 nás čeká ještě spousta závodů v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship."
Vozy Ford GT v speciálním zbarvení se na závodní trati představí 2. června během oficiálního testu Le Mans. Samotný závod se jede o víkendu 15. a 16. června a fanoušci ho i letos mohou sledovat mimo jiné prostřednictvím přímého přenosu z kokpitů továrních vozů Ford GT.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.