ROZHODNUTO! Ford představil GT v nových závodních barvách

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. května 2019, 08:57 Google+

Ford představil speciální sadu barevných provedení závodních vozů Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing pro závod 24 hodin Le Mans 2019. Každý ze čtyř továrních Fordů GT ponese specifické zbarvení, které připomíná sportovní úspěchy značky Ford v Le Mans ze současnosti i z šedesátých let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans | foto: Ford

Sdílejte článek

Letošní ročník závodu 24 hodin Le Mans je pro aktuální tovární program Fordu poslední. Uzavírá se tím další úspěšná kapitola působení továrních Fordů v Le Mans.

„Ford se vrátil do Le Mans v roce 2016, padesát let po našem fantastickém vítězství z roku 1966. Výročí jsme oslavili tím nejlepším možným způsobem: vítězstvím v závodě," říká Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company. „Stát na stupních vítězů ve jménu našich zaměstnanců představoval nejen pro mě okamžik hrdosti a na návrat do Le Mans se těším i letos."

Čtyři tovární Fordy GT bude poprvé možné spatřit v novém zbarvení během dnešního dne, až dorazí na slavný závodní okruh La Sarthe v Le Mans. Připojí se k nim i pátý Ford GT týmu Keating Motorsports, který bude závodit ve třídě GTE Am.

Ford GT se startovním číslem 66 ponese černé zbarvení, odrážející barvy vítězného vozu z roku 1966. Pilotovat ho budou Stefan Mücke z Německa, Olivier Pla z Francie a Billy Johnson z USA.

Vítězný Ford GT40 z Le Mans ročníku 1967 připomene vůz č. 67, za jehož volantem se vystřídají Andy Priaulx, Harry Tincknell (oba z Velké Británie) a Jonathan Bomarito (USA).

Ford GT se startovním číslem 68 je nejaktuálnějším vítězem Le Mans, pod šachovnicovým praporkem projel jako první v roce 2016. Letos ponese stejné zbarvení jako tehdy a jeho posádku tvoří trojice Dirk Müller (Německo), Joey Hand (USA) a Sébastien Bourdais (Francie).

Ford GT č. 69 s posádkou ve složení Scott Dixon (Nový Zéland), Ryan Briscoe (Austrálie) a Richard Westbrook (Velká Británie) je inspirován Fordem GT40, který v roce 1966 dojel na druhém místě. Ford tehdy obsadil všechna tři místa na stupních vítězů.

Ford GT se startovním číslem 85 nasadí soukromý tým Keating Motorsports ve třídě GTE Am. Jeho grafické provedení bude mít stejný design jako čtyři tovární Fordy, ale ve výrazných barvách titulárního sponzora Wynn's. Za jeho volantem se vystřídají Ben Keating z USA, Jeroen Bleekemolen z Nizozemska a Felipe Fraga z Brazílie.

„Ford GT vznikl kvůli návratu značky Ford do vytrvalostních závodů," zdůrazňuje Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „Tovární program Ford GT přinesl naší značce velké úspěchy. Le Mans není úplným koncem továrního programu, protože v roce 2019 nás čeká ještě spousta závodů v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship."

Vozy Ford GT v speciálním zbarvení se na závodní trati představí 2. června během oficiálního testu Le Mans. Samotný závod se jede o víkendu 15. a 16. června a fanoušci ho i letos mohou sledovat mimo jiné prostřednictvím přímého přenosu z kokpitů továrních vozů Ford GT.

Vytisknout

Diskuze: ROZHODNUTO! Ford představil GT v nových závodních barvách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

Obytný GAZ Sadko Next

Cool obytňák z Ruska, projede všude a má i kamínka na dřevo

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen Caddy Maxi - 7 místný praktik - "užitkáč", který ovšem působí jako osobák

toyota mirai

Toyota Mirai se zapsala do Guinnessovy knihy. Ujela 1360 km na jednu nádrž

Škoda Slavia

Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

ŠKODA SPIDER R5

ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky

Co všechno lze hacknout v automobilu?

Gumbalkan

Gumbalkan: jaké auto zvolit?

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

Kia Proceed

Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

Škoda

Potvrzený nový sedan automobilky Škoda Auto. Letenští z jejího jména nadšeni nebudou

Toyota Yaris GR

Test: Brutální Toyota Yaris GR - budoucí legenda, která se zapíše do historie + VIDEO

Škoda Enyaq iV

Tohle si u Škodovky za rámeček nedají, Škoda Enyaq pohořela v losím testu

Gumbalkan

Gumbalkan: Registrace byla neskutečný boj, ale jedeme!!

Honda X-ADV

Test Hondy X-ADV, napříč třídami

reklama

Doporučujeme

Neolix

Dodávka bez řidiče jde do výroby! Sledujte VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Gumbalkan: jaké auto zvolit?

  2. Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

  3. Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

  4. ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

  5. Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

  6. Co všechno lze hacknout v automobilu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud