ROZHODNUTO! Ford představil GT v nových závodních barvách

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. května 2019, 08:57 Google+

Ford představil speciální sadu barevných provedení závodních vozů Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing pro závod 24 hodin Le Mans 2019. Každý ze čtyř továrních Fordů GT ponese specifické zbarvení, které připomíná sportovní úspěchy značky Ford v Le Mans ze současnosti i z šedesátých let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans | foto: Ford

Sdílejte článek

Letošní ročník závodu 24 hodin Le Mans je pro aktuální tovární program Fordu poslední. Uzavírá se tím další úspěšná kapitola působení továrních Fordů v Le Mans.

„Ford se vrátil do Le Mans v roce 2016, padesát let po našem fantastickém vítězství z roku 1966. Výročí jsme oslavili tím nejlepším možným způsobem: vítězstvím v závodě," říká Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company. „Stát na stupních vítězů ve jménu našich zaměstnanců představoval nejen pro mě okamžik hrdosti a na návrat do Le Mans se těším i letos."

Čtyři tovární Fordy GT bude poprvé možné spatřit v novém zbarvení během dnešního dne, až dorazí na slavný závodní okruh La Sarthe v Le Mans. Připojí se k nim i pátý Ford GT týmu Keating Motorsports, který bude závodit ve třídě GTE Am.

Ford GT se startovním číslem 66 ponese černé zbarvení, odrážející barvy vítězného vozu z roku 1966. Pilotovat ho budou Stefan Mücke z Německa, Olivier Pla z Francie a Billy Johnson z USA.

Vítězný Ford GT40 z Le Mans ročníku 1967 připomene vůz č. 67, za jehož volantem se vystřídají Andy Priaulx, Harry Tincknell (oba z Velké Británie) a Jonathan Bomarito (USA).

Ford GT se startovním číslem 68 je nejaktuálnějším vítězem Le Mans, pod šachovnicovým praporkem projel jako první v roce 2016. Letos ponese stejné zbarvení jako tehdy a jeho posádku tvoří trojice Dirk Müller (Německo), Joey Hand (USA) a Sébastien Bourdais (Francie).

Ford GT č. 69 s posádkou ve složení Scott Dixon (Nový Zéland), Ryan Briscoe (Austrálie) a Richard Westbrook (Velká Británie) je inspirován Fordem GT40, který v roce 1966 dojel na druhém místě. Ford tehdy obsadil všechna tři místa na stupních vítězů.

Ford GT se startovním číslem 85 nasadí soukromý tým Keating Motorsports ve třídě GTE Am. Jeho grafické provedení bude mít stejný design jako čtyři tovární Fordy, ale ve výrazných barvách titulárního sponzora Wynn's. Za jeho volantem se vystřídají Ben Keating z USA, Jeroen Bleekemolen z Nizozemska a Felipe Fraga z Brazílie.

„Ford GT vznikl kvůli návratu značky Ford do vytrvalostních závodů," zdůrazňuje Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „Tovární program Ford GT přinesl naší značce velké úspěchy. Le Mans není úplným koncem továrního programu, protože v roce 2019 nás čeká ještě spousta závodů v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship."

Vozy Ford GT v speciálním zbarvení se na závodní trati představí 2. června během oficiálního testu Le Mans. Samotný závod se jede o víkendu 15. a 16. června a fanoušci ho i letos mohou sledovat mimo jiné prostřednictvím přímého přenosu z kokpitů továrních vozů Ford GT.

Vytisknout

Diskuze: ROZHODNUTO! Ford představil GT v nových závodních barvách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Neolix

Dodávka bez řidiče jde do výroby! Sledujte VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud