Nejhodnotnější automobilovou značkou na světě je letos podle časopisu Forbes opět Toyota. Japonský výrobce se zároveň umístil na 9. místě celkového žebříčku značek „The World's Most Valuable Brands”. Hodnota brandu Toyoty je 44,6 miliardy dolarů.
Toyota je v první desítce žebříčku vedle značek jako je Apple, Google, Facebook nebo Coca-Cola. Další automobilka Mercedes Benz je až na konci druhé desítky.
Devátou příčku Toyota obsadila i loni. V roce 2017 byla dokonce osmá. Toyota patří s roční produkcí přes deset milionů automobilů do trojice největších výrobců aut na světě. Výnosy značky se podle Forbesu pohybují kolem 190 miliard amerických dolarů. Do propagace ročně investuje 4,6 miliardy dolarů.
Přes 15 milionů prodaných hybridů
Japonský výrobce si zakládá na vysoké kvalitě a spolehlivosti svých automobilů, stejně jako na použití nejmodernějších technologií. Toyota je průkopníkem ve vývoji a výrobě hybridních vozů. Společně se značkou Lexus už prodala přes 15 milionů hybridů.
Od uvedení revolučního modelu Prius uplynulo více než 20 let. V současnosti je hybridní verze dostupná k většině modelových řad. Automobilka je zároveň aktivní v rozvoji technologie vodíkových článků, což dokládá její první komerční model Mirai.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?