Nejhodnotnější automobilovou značkou na světě je letos podle časopisu Forbes opět Toyota. Japonský výrobce se zároveň umístil na 9. místě celkového žebříčku značek „The World's Most Valuable Brands”. Hodnota brandu Toyoty je 44,6 miliardy dolarů.
Toyota je v první desítce žebříčku vedle značek jako je Apple, Google, Facebook nebo Coca-Cola. Další automobilka Mercedes Benz je až na konci druhé desítky.
Devátou příčku Toyota obsadila i loni. V roce 2017 byla dokonce osmá. Toyota patří s roční produkcí přes deset milionů automobilů do trojice největších výrobců aut na světě. Výnosy značky se podle Forbesu pohybují kolem 190 miliard amerických dolarů. Do propagace ročně investuje 4,6 miliardy dolarů.
Přes 15 milionů prodaných hybridů
Japonský výrobce si zakládá na vysoké kvalitě a spolehlivosti svých automobilů, stejně jako na použití nejmodernějších technologií. Toyota je průkopníkem ve vývoji a výrobě hybridních vozů. Společně se značkou Lexus už prodala přes 15 milionů hybridů.
Od uvedení revolučního modelu Prius uplynulo více než 20 let. V současnosti je hybridní verze dostupná k většině modelových řad. Automobilka je zároveň aktivní v rozvoji technologie vodíkových článků, což dokládá její první komerční model Mirai.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.