Křídlové dveře se obvykle nacházejí na supersportech, nebo na výtvorech tunerů bez vkusu. Na autonomním vozidle by je nečekal asi nikdo, přesto se ale Renault rozhodl je napasovat na svůj elektrický model Zoe.
Renault spolu s dalšími partnery vytvořil projekt nazvaný The Paris-Saclay Autonomous Lab, který se snaží o uvedení autonomních automobilů do reálného provozu. Testování zatím probíhá ve vyhrazených pruzích na silnicích v kampusu univerzity Paris-Saclay. Studenti se tam mohou setkat se třemi vozy Renault Zoe a autonomní minibus Transdev-Lohr i-Cristal.
Renault Zoe však prošel několika zásadními úpravami, aby posloužil novému účelu. Proto jsou vybaveny novými GPS senzory, Lidarem, kamerami, gyroskopy a speciálním softwarem. Díky tomu Zoe pozná chodce a cyklisty, světla na semaforu a bezpečně se dostane přeš křižovatky. Na své trasy proto pracují v plně autonomním režimu, i když je v kabině přítomen i člověk, připravený vždy zasáhout.
Na pohled největší změnou je ale vstup do vozidla. Běžný pětidvéřový hatchback totiž dostal unikátní křídlové dveře na pravé straně. Ty sestávají z celého boku vozidla, které tak ani nemá standardní B sloupek. Na levé straně pak dveře nejsou vůbec. V interiéru se nacházejí tři sedačky pro pasažéry, sedačka spolujezdce je otočena proti směru jízdy. Řidič, nazývaný zde jen jako bezpečnostní operátor, má kabinu zcela oddělenou od pasažérů, zřejmě z bezpečnostních důvodů.
V autonomním Zoe se může svézt každý, kdo si na kampusu během dne zarezervuje jízdu prostřednictvím mobilní aplikace Marcel. Vozidlo vás poté vyzvedne na určeném místě a doručí na výstupní místo co nejblíže vaší destinaci. Zoe tedy zastavuje jen na určitých "stanicích, které jsou navrženy tak, aby neomezovaly běžný provoz na silnici a zároveň pokrývaly ty nejdůležitější destinace na kampusu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?