Vzor transformace na elektromobilitu? Volkswagen se pochlubil závodem ve Cvikově

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 14. května 2019, 16:49 Google+

Rekonstrukce závodu Cvikov na největší výrobní centrum pro elektromobilitu v Evropě probíhá v souladu s časovým harmonogramem. O tom se v závěru minulého týdne přesvědčili členové představenstev koncernu a značky Volkswagen, jakož i koncernové podnikové rady na společném symposiu všech tří saských výrobních závodů v Cvikově. Středem pozornosti byly přípravy na zahájení výroby nového modelu ID.3 a související získávání a rozšiřování nezbytných kompetencí. V Cvikově již bylo úspěšně vyrobeno více než 200 předsériových vozidel ID.3. První sériově vyráběná vozidla ID. mají sjet z montážní linky na konci roku 2019. Od konce roku 2020 budou v Cvikově vyráběny výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Transformace výrobního závodu Cvikov na výrobu výhradně elektromobilů probíhá podle časového harmonogramu

Transformace výrobního závodu Cvikov na výrobu výhradně elektromobilů probíhá podle časového harmonogramu | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, řekl: „Jsem pevně přesvědčen o tom, že Německo, jako významné centrum automobilového průmyslu, musí převzít průkopnickou roli také v oblasti elektrické mobility. Proto cíleně rekonstruujeme závod Cvikov, aby se stal největším a nejvýkonnějším centrem pro výrobu elektromobilů v Evropě. Je úžasné sledovat, jak se cvikovský tým na této proměně aktivně podílí. Cvikov může být vzorem transformace našeho odvětví.“

V Cvikově je v současnosti budován největší a nejvýkonnější závod pro výrobu elektromobilů v Evropě. Jedná se o celosvětově první kompletní transformaci velkého výrobního závodu v automobilovém průmyslu. Cvikovský závod bude vyrábět výhradně elektromobily na základě modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem. Kapacita výroby bude 330 000 vozidel ročně.

Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen pro oblast „e-mobility“ a generální ředitel společnosti Volkswagen Sachsen, zdůraznil rostoucí význam výrobních závodů: „Přechod na elektrickou mobilitu je pro Volkswagen, Volkswagen Sachsen a jejich zaměstnance obrovským výkonem. První fáze rekonstrukce byla úspěšně dokončena. Přibližně polovina z 1500 nových robotů v karosárně je již v provozu. V současnosti rozšiřujeme lakovnu a v létě podle časového harmonogramu zahájíme rekonstrukci první montážní linky v hale finální montáže vozidel.“

Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady společnosti Volkswagen Sachsen, chválil široce koncipovanou ofenzivu v oblasti školení zaměstnanců na cestě k elektrické mobilitě. „Intenzivně připravujeme naše zaměstnance na nová témata. Školení absolvovalo již 2800 z 8000 zaměstnanců. I zde jsme na dobré cestě.“ Rothe vyzval především politiky a obce, aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury. „Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority.“ Samotný Volkswagen rozšíří během nadcházejících 18 měsíců nabíjecí infrastrukturu v Cvikově z nynějších 36 na 180 nabíjecích stanic v areálu výrobního závodu a jeho blízkém okolí.

Ulbrich s ohledem na více než 135 000 návštěvníků (2018) a četné technické inovace ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech zdůraznil: „Specifickou úlohu Skleněné manufaktury jako výkladní skříně e-mobility a digitalizace budeme dále rozšiřovat. I tam budou sjíždět z montážní linky vozidla na platformě MEB.“

Motorárna v Saské Kamenici je dlouhodobě maximálně vytížena. V dohodě o budoucnosti závodu se počítá s výrobou více než 900 000 motorů ročně. Kapacita závodu se postupně rozšiřuje, aby bylo dosaženo vytčeného cíle. Thomas Ulbrich k tomu říká: „Kompaktními motory TSI ze Saské Kamenice vyděláme prostředky pro transformaci na elektrickou mobilitu.“

Vytisknout

Diskuze: Vzor transformace na elektromobilitu? Volkswagen se pochlubil závodem ve Cvikově

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Smart Final Collector’s Edition

Smart se loučí se spalovacími motory, Final Collector's edition se ponese ve…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud