Vzor transformace na elektromobilitu? Volkswagen se pochlubil závodem ve Cvikově

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 14. května 2019, 16:49 Google+

Rekonstrukce závodu Cvikov na největší výrobní centrum pro elektromobilitu v Evropě probíhá v souladu s časovým harmonogramem. O tom se v závěru minulého týdne přesvědčili členové představenstev koncernu a značky Volkswagen, jakož i koncernové podnikové rady na společném symposiu všech tří saských výrobních závodů v Cvikově. Středem pozornosti byly přípravy na zahájení výroby nového modelu ID.3 a související získávání a rozšiřování nezbytných kompetencí. V Cvikově již bylo úspěšně vyrobeno více než 200 předsériových vozidel ID.3. První sériově vyráběná vozidla ID. mají sjet z montážní linky na konci roku 2019. Od konce roku 2020 budou v Cvikově vyráběny výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Transformace výrobního závodu Cvikov na výrobu výhradně elektromobilů probíhá podle časového harmonogramu

Transformace výrobního závodu Cvikov na výrobu výhradně elektromobilů probíhá podle časového harmonogramu | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, řekl: „Jsem pevně přesvědčen o tom, že Německo, jako významné centrum automobilového průmyslu, musí převzít průkopnickou roli také v oblasti elektrické mobility. Proto cíleně rekonstruujeme závod Cvikov, aby se stal největším a nejvýkonnějším centrem pro výrobu elektromobilů v Evropě. Je úžasné sledovat, jak se cvikovský tým na této proměně aktivně podílí. Cvikov může být vzorem transformace našeho odvětví.“

V Cvikově je v současnosti budován největší a nejvýkonnější závod pro výrobu elektromobilů v Evropě. Jedná se o celosvětově první kompletní transformaci velkého výrobního závodu v automobilovém průmyslu. Cvikovský závod bude vyrábět výhradně elektromobily na základě modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem. Kapacita výroby bude 330 000 vozidel ročně.

Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen pro oblast „e-mobility“ a generální ředitel společnosti Volkswagen Sachsen, zdůraznil rostoucí význam výrobních závodů: „Přechod na elektrickou mobilitu je pro Volkswagen, Volkswagen Sachsen a jejich zaměstnance obrovským výkonem. První fáze rekonstrukce byla úspěšně dokončena. Přibližně polovina z 1500 nových robotů v karosárně je již v provozu. V současnosti rozšiřujeme lakovnu a v létě podle časového harmonogramu zahájíme rekonstrukci první montážní linky v hale finální montáže vozidel.“

Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady společnosti Volkswagen Sachsen, chválil široce koncipovanou ofenzivu v oblasti školení zaměstnanců na cestě k elektrické mobilitě. „Intenzivně připravujeme naše zaměstnance na nová témata. Školení absolvovalo již 2800 z 8000 zaměstnanců. I zde jsme na dobré cestě.“ Rothe vyzval především politiky a obce, aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury. „Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority.“ Samotný Volkswagen rozšíří během nadcházejících 18 měsíců nabíjecí infrastrukturu v Cvikově z nynějších 36 na 180 nabíjecích stanic v areálu výrobního závodu a jeho blízkém okolí.

Ulbrich s ohledem na více než 135 000 návštěvníků (2018) a četné technické inovace ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech zdůraznil: „Specifickou úlohu Skleněné manufaktury jako výkladní skříně e-mobility a digitalizace budeme dále rozšiřovat. I tam budou sjíždět z montážní linky vozidla na platformě MEB.“

Motorárna v Saské Kamenici je dlouhodobě maximálně vytížena. V dohodě o budoucnosti závodu se počítá s výrobou více než 900 000 motorů ročně. Kapacita závodu se postupně rozšiřuje, aby bylo dosaženo vytčeného cíle. Thomas Ulbrich k tomu říká: „Kompaktními motory TSI ze Saské Kamenice vyděláme prostředky pro transformaci na elektrickou mobilitu.“

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Vzor transformace na elektromobilitu? Volkswagen se pochlubil závodem ve Cvikově

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin

RADIKÁLNÍ ZMĚNA. Ford ukázal nový Mustang Mach-E. Základní cena je překvapivě nízká

BMW už testuje čistě elektrickým modelem prémiového segmentu střední třídy i4

BMW už testuje připravovaný model i4 + FOTO

Dacia Sandero na LPG nabízí moderní techniku za rozumné peníze

Dacia nabízí nejmodernější motor na LPG

Autobazary

EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

Motor Volkswagenu ID.3 má 200 koní a vejde se do sportovní tašky

Motor s 200 koňmi, který se vejde do sportovní tašky?

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

PŘEKVAPÍ Zažitá představa o pneumatikách na elektromobilech je mylná

Ilustrační foto

BESIP prozradil, který přestupek má v ČR nejhorší následky. Neděláte ho také?

Volkswagen T-Roc jde v ČR do prodeje s cenou od 1 042 900 Kč

Ostré SUV T-Roc R jde v ČR do prodeje. 300 koní, 100 km/h pod 5 vteřin. Cena je atraktivní

Nové elektrické SUV značky Ford ponese označení Mustang Mach-E

Ford prozradil termín prezentace a jméno svého nového SUV

Audi RS6 Avant

Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

reklama

Doporučujeme

Smart Final Collector’s Edition

Smart se loučí se spalovacími motory, Final Collector's edition se ponese ve…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Má VÝKON a jezdí za HUBIČKU. Plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV ZA 959 900 Kč

  2. EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

  3. Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

  4. KDE KONČÍ? Co se děje s auty, která bazary nevykoupí?

  5. Racing Expo, stovky výjimečných vozů v obří fotogalerie

  6. BESIP prozradil, který přestupek má v ČR nejhorší následky. Neděláte ho také?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud