Francozská automobilka Citroën byla založena v roce 1919, letos tedy slaví sto let existence, výročí samozřejmě doprovází několik konceptů. Nedávno představený mini elektromobil Ami:One dnes doplňuje větší Citroën 19_19.
Dle Citroënu má nový koncept symbolizovat dvě hlavní oblasti, na které se značka ve své budoucnosti zaměří: odvážný design a komfort pro 21. století. Oboje koncept zavádí do extrému, což poznáte už na první pohled.
Plně prosklená kabina stojí vysoko nad vozovkou, postavena na nejnovější verzi hydraulického odpružení Progressive Hydraulic Cushions, jenž v současné době využívá třeba model C5 Aircross. Tlumiče odpružení s hydraulickými dorazy jsou jednodušší než dříve používané hydropneumatické odpružení, dle Citroënu však nabízí stejnou úroveň komfortu. 30" kola jsou vybavena senzory, které snímají vozovku před vozem a upravují nastavení tak, aby se zvýšil komfort a snížil hluk přenášený od kol do interiéru.
Samotná kabina se designem inspirovala ve světě letadel, na něž odkazuje kromě kapkovitého tvaru i odkrytými motory a vyčnívajícími senzory Lidaru na střeše. Odvážný design doplňují LED světlomety na obou koncích, táhnoucí se přes celou záď i příď. Na modročerné karosérii se také ukazuje původní logo, které Citroën používal od roku 1919.
V interiéru je Citroën podobně odvážný jako v exteriéru, odkazuje ale i na minulost. Fanoušky značky potěší asi zejména volant s jedním ramenem, tak jak bylo zvykem na těch nejlegendárnějších modelech. Sedadlo řidiče je tvarováno pro lepší oporu těla, spolujezdcovo křeslo se pak inspiruje v sedačkách business třídy letadel. Cestující vzadu se usadí do pohodlného gauče s pružným výpletem sloužícím jako opěrka hlavy.
Jako každý moderní koncept je i 19_19 samozřejmě elektrický a nabízí možnost autonomního řízení. Pro pohon využívá dva elektrické motory s kombinovaným výkonem 456 koní, díky čemuž by měl dosáhnout zrychlení z nuly na sto za pět sekund a maximální rychlosti 200 km/h. 100 kWh baterie pak postačuje pro 800 kilometrů dojezdu v cyklu WLTP. Rapidní nabíjení by mělo bých schopno dodat 600 kilometrů dojezdu za pouhých 20 minut, nová technologie induktivního nabíjení pak možnost dobíjet vůz bezdrátově. Tyto informace jsou ale samozřejmě poněkud zbytečné, protože Citroën 19_19 se nikdy nemá dostat do sériové výroby.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.