Lada Niva, dnes už nazývaná Lada 4x4, je i po více než 40 letech na trhu stále oblíbeným a dokonce konkurence schopným teréňákem. Nikdo však o něm nemůže říci, že by byl rychlým a výkoným vozem. To se ale rozhodla změnit parta Ukrajinců.
Ve spolupráci s polskou tunerskou firmou VTG tak vznikla neskutečná bestie. Levné ruské SUV se momentálně v Rusku a na Ukrajině nabízí pouze s jedinou motorizací, benzínovým čtyřválcem ruského původu, o objemu 1,7 litru a výkonu 83 koní. S touto jednotkou je třídveřová 4x4 schopna jet nanejvýš 142 km/h a zrychlení z nuly na sto je nekonečných 17 sekund.
U VTG se ale do třídveřové Lady nastěhoval mnohem mohutnější motor, původem z Chevroletu Corvette C6. Osmiválec LS o objemu 6,2 litru, který původně produkoval kolem 500 koní se ale dočkal ještě podstatných úprav. Zejména mohutného turba LS Series PT7675, ale i nových pístů, sacího potrubí atd. Ve výsledku tak americký osmiválec produkuje 850 koní, přenášených na všechny čtyři kola. Původní převodovka byla nahrazena automatickou třístupňovou, zadní náprava je pevná, všechny jsou pak vyrobeny na zakázku. Odpružení pochází z Mitsubishi Lancer Evo vepředu a zakázkově vyrobeného vzadu.
Na první pohled přitom není supervýkoná Lada nějak extra nápadná. Na druhý si už ale určitě všimnete podezřele širokých pneumatik a možná i otvoru v kapotě, který ukrývá netradičně řešený výfuk. Naprosto jistí unikátností stroje si ale můžete být po nastartování, kdy se kolem vás rozvibruje silnice a okolí se zaplní agresivním zvukem přeplňovaného osmiválce.
Upravená Lada 4x4 se nedávno poprvé ukzala v akci na Grand Prix Poland, kde se uktkala s tradičnějšími vozy ve sprintu na čtvrt míle. Tuto vzdálenost zvládla nejrychlejší Niva na světě za 9,480 sekundy a dosáhla rychlosti 231,31 km/h. Pro srovnání, Dodge Challenger SRT Demon, postavený právě pro nejlepší výkony na závodech ve sprintu, tuto vzdálenost zvládá za 9,650 sekundy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.