Lada Niva, dnes už nazývaná Lada 4x4, je i po více než 40 letech na trhu stále oblíbeným a dokonce konkurence schopným teréňákem. Nikdo však o něm nemůže říci, že by byl rychlým a výkoným vozem. To se ale rozhodla změnit parta Ukrajinců.
Ve spolupráci s polskou tunerskou firmou VTG tak vznikla neskutečná bestie. Levné ruské SUV se momentálně v Rusku a na Ukrajině nabízí pouze s jedinou motorizací, benzínovým čtyřválcem ruského původu, o objemu 1,7 litru a výkonu 83 koní. S touto jednotkou je třídveřová 4x4 schopna jet nanejvýš 142 km/h a zrychlení z nuly na sto je nekonečných 17 sekund.
U VTG se ale do třídveřové Lady nastěhoval mnohem mohutnější motor, původem z Chevroletu Corvette C6. Osmiválec LS o objemu 6,2 litru, který původně produkoval kolem 500 koní se ale dočkal ještě podstatných úprav. Zejména mohutného turba LS Series PT7675, ale i nových pístů, sacího potrubí atd. Ve výsledku tak americký osmiválec produkuje 850 koní, přenášených na všechny čtyři kola. Původní převodovka byla nahrazena automatickou třístupňovou, zadní náprava je pevná, všechny jsou pak vyrobeny na zakázku. Odpružení pochází z Mitsubishi Lancer Evo vepředu a zakázkově vyrobeného vzadu.
Na první pohled přitom není supervýkoná Lada nějak extra nápadná. Na druhý si už ale určitě všimnete podezřele širokých pneumatik a možná i otvoru v kapotě, který ukrývá netradičně řešený výfuk. Naprosto jistí unikátností stroje si ale můžete být po nastartování, kdy se kolem vás rozvibruje silnice a okolí se zaplní agresivním zvukem přeplňovaného osmiválce.
Upravená Lada 4x4 se nedávno poprvé ukzala v akci na Grand Prix Poland, kde se uktkala s tradičnějšími vozy ve sprintu na čtvrt míle. Tuto vzdálenost zvládla nejrychlejší Niva na světě za 9,480 sekundy a dosáhla rychlosti 231,31 km/h. Pro srovnání, Dodge Challenger SRT Demon, postavený právě pro nejlepší výkony na závodech ve sprintu, tuto vzdálenost zvládá za 9,650 sekundy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.