Lada Niva, dnes už nazývaná Lada 4x4, je i po více než 40 letech na trhu stále oblíbeným a dokonce konkurence schopným teréňákem. Nikdo však o něm nemůže říci, že by byl rychlým a výkoným vozem. To se ale rozhodla změnit parta Ukrajinců.
Ve spolupráci s polskou tunerskou firmou VTG tak vznikla neskutečná bestie. Levné ruské SUV se momentálně v Rusku a na Ukrajině nabízí pouze s jedinou motorizací, benzínovým čtyřválcem ruského původu, o objemu 1,7 litru a výkonu 83 koní. S touto jednotkou je třídveřová 4x4 schopna jet nanejvýš 142 km/h a zrychlení z nuly na sto je nekonečných 17 sekund.
U VTG se ale do třídveřové Lady nastěhoval mnohem mohutnější motor, původem z Chevroletu Corvette C6. Osmiválec LS o objemu 6,2 litru, který původně produkoval kolem 500 koní se ale dočkal ještě podstatných úprav. Zejména mohutného turba LS Series PT7675, ale i nových pístů, sacího potrubí atd. Ve výsledku tak americký osmiválec produkuje 850 koní, přenášených na všechny čtyři kola. Původní převodovka byla nahrazena automatickou třístupňovou, zadní náprava je pevná, všechny jsou pak vyrobeny na zakázku. Odpružení pochází z Mitsubishi Lancer Evo vepředu a zakázkově vyrobeného vzadu.
Na první pohled přitom není supervýkoná Lada nějak extra nápadná. Na druhý si už ale určitě všimnete podezřele širokých pneumatik a možná i otvoru v kapotě, který ukrývá netradičně řešený výfuk. Naprosto jistí unikátností stroje si ale můžete být po nastartování, kdy se kolem vás rozvibruje silnice a okolí se zaplní agresivním zvukem přeplňovaného osmiválce.
Upravená Lada 4x4 se nedávno poprvé ukzala v akci na Grand Prix Poland, kde se uktkala s tradičnějšími vozy ve sprintu na čtvrt míle. Tuto vzdálenost zvládla nejrychlejší Niva na světě za 9,480 sekundy a dosáhla rychlosti 231,31 km/h. Pro srovnání, Dodge Challenger SRT Demon, postavený právě pro nejlepší výkony na závodech ve sprintu, tuto vzdálenost zvládá za 9,650 sekundy.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.