Přijde vám titulek jako vystřižený z jiného světa? O to více vás pak může zarazit, že pochází ze země, která nám není příliš vzdálená. Autorem nového zákona je Moldavsko, malý stát vklíněný mezi Rumunsko a Ukrajinu, který drží několik nechvalných prvenství. Moldavsko je nejchudší a nejméně navštěvovanější zemí Evropy a jejich kvalitní víno považují místní spíše za potravinu než alkohol. S opilci za volantem se však moldavci rozhodli bojovat po svém.
Nový program omezování alkoholismu a řízení pod vlivem alkoholu schválili v Moldávii v loňském roce. Program nabízí řidičům, kteří byli usvědčení z řízení v opilosti možnost vykoupení. Řidiči, kteří chtějí získat své "zakázané" řidičské oprávnění zpět, mají možnost vstoupit do re-edukačního programu po zaplacení částky přibližně 5 000 korun. Tato částka se nemusí jevit jako příliš vysoká, pokud si však neuvědomíme, že průměrný plat v této zemi činní v přepočtu necelých 8 000 korun.
Po zaplacení vstupního poplatku se ze zájemce o navrácení svého řidičského oprávnění stává dobrovolník pro práci ve zdravotnických zařízeních, a to přibližně po dobu třech měsíců. V rámci toho programu pomáhají odsouzení pacientům léčených po dopravních nehodách, a nebo přímo v márnici podle toho, kde je jejich práce nejvíce potřeba. Podle dostupných informací byl první program zahájen minulý měsíc v moldavském Kišiněvě, programu se zúčastnilo šest mužů. Jejich povinnostmi hned pro první den bylo například pomáhat "koronerům" s mytím mrtvol i samotnou pitvou.
Jak se ukázalo, zdaleka ne všichni účastníci měli na takovou práci "žaludek", a jeden ze zúčastněných musel svůj re-edukační kurz ukončit jen krátce po jeho zahájení. Jak uvedl jeden z účastníků, tento výukový program je sice netradiční, ale dostatečně silný na to, aby odradil odsouzené od další konzumace alkoholu, nebo alespoň té za volantem. "Bude to mít obrovský psychologický dopad, protože zdaleka ne všichni jsou schopni to vydržet. Už jen pohled na tělo a všudypřítomný zápach v těchto prostorách jsou pro odsouzené psychicky náročné," uvedl Valeriu Savciuc, ředitel Centra soudního lékařství v Kišiněvě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.