Přijde vám titulek jako vystřižený z jiného světa? O to více vás pak může zarazit, že pochází ze země, která nám není příliš vzdálená. Autorem nového zákona je Moldavsko, malý stát vklíněný mezi Rumunsko a Ukrajinu, který drží několik nechvalných prvenství. Moldavsko je nejchudší a nejméně navštěvovanější zemí Evropy a jejich kvalitní víno považují místní spíše za potravinu než alkohol. S opilci za volantem se však moldavci rozhodli bojovat po svém.
Nový program omezování alkoholismu a řízení pod vlivem alkoholu schválili v Moldávii v loňském roce. Program nabízí řidičům, kteří byli usvědčení z řízení v opilosti možnost vykoupení. Řidiči, kteří chtějí získat své "zakázané" řidičské oprávnění zpět, mají možnost vstoupit do re-edukačního programu po zaplacení částky přibližně 5 000 korun. Tato částka se nemusí jevit jako příliš vysoká, pokud si však neuvědomíme, že průměrný plat v této zemi činní v přepočtu necelých 8 000 korun.
Po zaplacení vstupního poplatku se ze zájemce o navrácení svého řidičského oprávnění stává dobrovolník pro práci ve zdravotnických zařízeních, a to přibližně po dobu třech měsíců. V rámci toho programu pomáhají odsouzení pacientům léčených po dopravních nehodách, a nebo přímo v márnici podle toho, kde je jejich práce nejvíce potřeba. Podle dostupných informací byl první program zahájen minulý měsíc v moldavském Kišiněvě, programu se zúčastnilo šest mužů. Jejich povinnostmi hned pro první den bylo například pomáhat "koronerům" s mytím mrtvol i samotnou pitvou.
Jak se ukázalo, zdaleka ne všichni účastníci měli na takovou práci "žaludek", a jeden ze zúčastněných musel svůj re-edukační kurz ukončit jen krátce po jeho zahájení. Jak uvedl jeden z účastníků, tento výukový program je sice netradiční, ale dostatečně silný na to, aby odradil odsouzené od další konzumace alkoholu, nebo alespoň té za volantem. "Bude to mít obrovský psychologický dopad, protože zdaleka ne všichni jsou schopni to vydržet. Už jen pohled na tělo a všudypřítomný zápach v těchto prostorách jsou pro odsouzené psychicky náročné," uvedl Valeriu Savciuc, ředitel Centra soudního lékařství v Kišiněvě.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?