Problémy dostihly Mercedes? S přípravou vrcholného modelu se něco děje

Mercedes-AMG One
Mercedes-AMG One, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. května 2019 12:04
Sdílej:

Změna postupů při zjišťování emisí a spotřeby ze staršího procesu NEDC na moderních WLTP přinesla evropským automobilkám řadu starostí. Výroba některých motorizací byla částečně omezena, jiné z nabídky úplně vypadly. I ti největší výrobci museli omezovat produkci, některé modely přišly o výkon a jiné modely čeká neodvratný konec. Problémům se však nevyhnuly ani moderní a oslnivé supersporty, do jejichž vývoje automobilky vložily mnoho času, peněz i úsilí.

Dokonalým příkladem je extrémní Mercedes-AMG One, který byl světu představen již v září roku 2017. O rok později, v září roku 2018, se však objevily první spekulace, podle kterých byla produkce vozu odložena. A tyto spekulace nyní v rozhovoru pro Autocar potvrdil i Tobias Moers, šéf divize AMG.

Jádrem problémů se stala právě tolik diskutovaná testovací procedura WLTP, kterou by vůz bez úprav zřejmě neprošel. Pod kapotou umístěný benzínový motor 1.6 litru V6, jehož původ bychom našli ve Formuli 1, tak musel dostat filtr pevných částic.

Tohle nepříliš populární řešení už se sice objevuje u benzínových motorů stále častěji, v případě modelu AMG One šlo ale o poměrně náročný úkon. Nikdo totiž nechtěl připustit, aby se výkon vozu po úpravách propadl pod magickou hranici 1 000 koňských sil.

Podle slov Moerse už se ale technikům povedlo dosáhnout velkého pokroku a nyní se zjišťuje, kdy v příštích týdnech by si první zákazníci mohli vyzvednout své vozy. První nedočkavci se tak zřejmě již brzy dočkají. Jen pro připomínku však uvádíme, že produkce byla omezena pouze na 275 automobilů, přičemž většina z nich už byla v době prezentace zamluvená. Jeden by měl vlastnit třeba David Coulthard, zatímco Lewis Hamilton si údajně objednal hned dva.

Mercedes-AMG One bude skutečně extrémním vozem, od kterého se očekávají velké věci. Pod kapotou totiž kombinuje spalovací motor vycházející z Formule 1, který doplňuje hned čtveřice elektromotorů. Jeho aerodynamické tvary by mu navíc měly zaručit minimální odpor vzduchu a maximální přilnavost.

Tobias Moers už navíc dříve naznačil, že by si One mohl dojet pro titul nejrychlejšího produkčního vozu na slavném Nürburgringu. Ten v současnosti náleží vozu Lamborghini Aventador Superveloce Jota, kterému se v létě minulého roku podařilo zdolat ikonický okruh v čase 6:44,97.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?