Změna postupů při zjišťování emisí a spotřeby ze staršího procesu NEDC na moderních WLTP přinesla evropským automobilkám řadu starostí. Výroba některých motorizací byla částečně omezena, jiné z nabídky úplně vypadly. I ti největší výrobci museli omezovat produkci, některé modely přišly o výkon a jiné modely čeká neodvratný konec. Problémům se však nevyhnuly ani moderní a oslnivé supersporty, do jejichž vývoje automobilky vložily mnoho času, peněz i úsilí.
Dokonalým příkladem je extrémní Mercedes-AMG One, který byl světu představen již v září roku 2017. O rok později, v září roku 2018, se však objevily první spekulace, podle kterých byla produkce vozu odložena. A tyto spekulace nyní v rozhovoru pro Autocar potvrdil i Tobias Moers, šéf divize AMG.
Jádrem problémů se stala právě tolik diskutovaná testovací procedura WLTP, kterou by vůz bez úprav zřejmě neprošel. Pod kapotou umístěný benzínový motor 1.6 litru V6, jehož původ bychom našli ve Formuli 1, tak musel dostat filtr pevných částic.
Tohle nepříliš populární řešení už se sice objevuje u benzínových motorů stále častěji, v případě modelu AMG One šlo ale o poměrně náročný úkon. Nikdo totiž nechtěl připustit, aby se výkon vozu po úpravách propadl pod magickou hranici 1 000 koňských sil.
Podle slov Moerse už se ale technikům povedlo dosáhnout velkého pokroku a nyní se zjišťuje, kdy v příštích týdnech by si první zákazníci mohli vyzvednout své vozy. První nedočkavci se tak zřejmě již brzy dočkají. Jen pro připomínku však uvádíme, že produkce byla omezena pouze na 275 automobilů, přičemž většina z nich už byla v době prezentace zamluvená. Jeden by měl vlastnit třeba David Coulthard, zatímco Lewis Hamilton si údajně objednal hned dva.
Mercedes-AMG One bude skutečně extrémním vozem, od kterého se očekávají velké věci. Pod kapotou totiž kombinuje spalovací motor vycházející z Formule 1, který doplňuje hned čtveřice elektromotorů. Jeho aerodynamické tvary by mu navíc měly zaručit minimální odpor vzduchu a maximální přilnavost.
Tobias Moers už navíc dříve naznačil, že by si One mohl dojet pro titul nejrychlejšího produkčního vozu na slavném Nürburgringu. Ten v současnosti náleží vozu Lamborghini Aventador Superveloce Jota, kterému se v létě minulého roku podařilo zdolat ikonický okruh v čase 6:44,97.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!