Změna postupů při zjišťování emisí a spotřeby ze staršího procesu NEDC na moderních WLTP přinesla evropským automobilkám řadu starostí. Výroba některých motorizací byla částečně omezena, jiné z nabídky úplně vypadly. I ti největší výrobci museli omezovat produkci, některé modely přišly o výkon a jiné modely čeká neodvratný konec. Problémům se však nevyhnuly ani moderní a oslnivé supersporty, do jejichž vývoje automobilky vložily mnoho času, peněz i úsilí.
Dokonalým příkladem je extrémní Mercedes-AMG One, který byl světu představen již v září roku 2017. O rok později, v září roku 2018, se však objevily první spekulace, podle kterých byla produkce vozu odložena. A tyto spekulace nyní v rozhovoru pro Autocar potvrdil i Tobias Moers, šéf divize AMG.
Jádrem problémů se stala právě tolik diskutovaná testovací procedura WLTP, kterou by vůz bez úprav zřejmě neprošel. Pod kapotou umístěný benzínový motor 1.6 litru V6, jehož původ bychom našli ve Formuli 1, tak musel dostat filtr pevných částic.
Tohle nepříliš populární řešení už se sice objevuje u benzínových motorů stále častěji, v případě modelu AMG One šlo ale o poměrně náročný úkon. Nikdo totiž nechtěl připustit, aby se výkon vozu po úpravách propadl pod magickou hranici 1 000 koňských sil.
Podle slov Moerse už se ale technikům povedlo dosáhnout velkého pokroku a nyní se zjišťuje, kdy v příštích týdnech by si první zákazníci mohli vyzvednout své vozy. První nedočkavci se tak zřejmě již brzy dočkají. Jen pro připomínku však uvádíme, že produkce byla omezena pouze na 275 automobilů, přičemž většina z nich už byla v době prezentace zamluvená. Jeden by měl vlastnit třeba David Coulthard, zatímco Lewis Hamilton si údajně objednal hned dva.
Mercedes-AMG One bude skutečně extrémním vozem, od kterého se očekávají velké věci. Pod kapotou totiž kombinuje spalovací motor vycházející z Formule 1, který doplňuje hned čtveřice elektromotorů. Jeho aerodynamické tvary by mu navíc měly zaručit minimální odpor vzduchu a maximální přilnavost.
Tobias Moers už navíc dříve naznačil, že by si One mohl dojet pro titul nejrychlejšího produkčního vozu na slavném Nürburgringu. Ten v současnosti náleží vozu Lamborghini Aventador Superveloce Jota, kterému se v létě minulého roku podařilo zdolat ikonický okruh v čase 6:44,97.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.