Problémy dostihly Mercedes? S přípravou vrcholného modelu se něco děje

Mercedes-AMG One
Mercedes-AMG One, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. května 2019 12:04
Sdílej:

Změna postupů při zjišťování emisí a spotřeby ze staršího procesu NEDC na moderních WLTP přinesla evropským automobilkám řadu starostí. Výroba některých motorizací byla částečně omezena, jiné z nabídky úplně vypadly. I ti největší výrobci museli omezovat produkci, některé modely přišly o výkon a jiné modely čeká neodvratný konec. Problémům se však nevyhnuly ani moderní a oslnivé supersporty, do jejichž vývoje automobilky vložily mnoho času, peněz i úsilí.

Dokonalým příkladem je extrémní Mercedes-AMG One, který byl světu představen již v září roku 2017. O rok později, v září roku 2018, se však objevily první spekulace, podle kterých byla produkce vozu odložena. A tyto spekulace nyní v rozhovoru pro Autocar potvrdil i Tobias Moers, šéf divize AMG.

Jádrem problémů se stala právě tolik diskutovaná testovací procedura WLTP, kterou by vůz bez úprav zřejmě neprošel. Pod kapotou umístěný benzínový motor 1.6 litru V6, jehož původ bychom našli ve Formuli 1, tak musel dostat filtr pevných částic.

Tohle nepříliš populární řešení už se sice objevuje u benzínových motorů stále častěji, v případě modelu AMG One šlo ale o poměrně náročný úkon. Nikdo totiž nechtěl připustit, aby se výkon vozu po úpravách propadl pod magickou hranici 1 000 koňských sil.

Podle slov Moerse už se ale technikům povedlo dosáhnout velkého pokroku a nyní se zjišťuje, kdy v příštích týdnech by si první zákazníci mohli vyzvednout své vozy. První nedočkavci se tak zřejmě již brzy dočkají. Jen pro připomínku však uvádíme, že produkce byla omezena pouze na 275 automobilů, přičemž většina z nich už byla v době prezentace zamluvená. Jeden by měl vlastnit třeba David Coulthard, zatímco Lewis Hamilton si údajně objednal hned dva.

Mercedes-AMG One bude skutečně extrémním vozem, od kterého se očekávají velké věci. Pod kapotou totiž kombinuje spalovací motor vycházející z Formule 1, který doplňuje hned čtveřice elektromotorů. Jeho aerodynamické tvary by mu navíc měly zaručit minimální odpor vzduchu a maximální přilnavost.

Tobias Moers už navíc dříve naznačil, že by si One mohl dojet pro titul nejrychlejšího produkčního vozu na slavném Nürburgringu. Ten v současnosti náleží vozu Lamborghini Aventador Superveloce Jota, kterému se v létě minulého roku podařilo zdolat ikonický okruh v čase 6:44,97.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?