Land Rover Defender je ikonou mezi terénními vozy, takže není divu, že automobilka svou flotilu testovacích prototypů ani v nejmenším nešetří. Během vývoje měly vozy prodělat na 45 000 individuálních testů, během kterých musely prokázat odolnost i v těch nejextrémnějších podmínkách.
Některé vozy tak zdolávaly nadmořskou výšku přes 3 000 metrů, za kterou se Land Rover vypravil do Rocky Mountains v americkém Coloradu. Došlo také na testování odolnosti za extrémních teplot. Zatímco část prototypů musela odolávat teplotám okolo +50 °C v pouštích, jiné se vypravily za polární kruh, kde panují teploty okolo -40 °C.
Dohromady měla testovací flotila urazit okolo 1.2 milionu kilometrů, z nichž většina byla nejspíš pořádně náročná. Podle webu Motor1, který na nové fotografie upozornil, však nejnáročnější test na nové Defendery teprve čeká. A to v Keňské republice.
Zde totiž působí britská nezisková organizace Tusk Trust, která se již od svého založení v roce 1990 pokouší o ochranu africké divočiny. Prototyp nového Defenderu tak čeká pravidelný souboj s terénem, který jednoduše nejde nasimulovat. Navíc bude muset převážet těžké a objemné náklady, brodit řeky a být užitečný při celé škále různorodých úkolů.
Land Rover si zkrátka při vývoji nového Defenderu neklade nízké cíle a svému stroji evidentně věří. To ostatně potvrzují i nápisy „BEST 4x4 FAR" na bocích zamaskovaných prototypů. A i když toho maskovací folie mnoho neukazuje, již nyní víme, že Defender dorazí v třídveřovém a pětidveřovém provedení. Tedy s krátkým a dlouhým rozvorem. Časem by se navíc mohlo objevit i provedení pick-up s dvoumístnou kabinou.
Na více informací si však budeme muset počkat až do premiéry, která by se mohla uskutečnit již v září tohoto roku. Zatím však zůstává otázkou, zda Land Rover využije příležitosti autosalonu ve Frankfurtu, nebo uspořádá vlastní soukromé představení.