Věděli jste, že 30. duben je pro milovníky automobilů Land Rover výjimečným dnem? Právě 30. dubna 1948 byl totiž na autosalonu v Amsterdamu představen Land Rover Series I, což si milovníci těchto strojů připomínají „Celosvětovým dnem Land Roveru". A při této zvláštní příležitosti se automobilka rozhodla ukázat, jak probíhá testování dlouho očekávané nové generace Defenderu.
Land Rover Defender je ikonou mezi terénními vozy, takže není divu, že automobilka svou flotilu testovacích prototypů ani v nejmenším nešetří. Během vývoje měly vozy prodělat na 45 000 individuálních testů, během kterých musely prokázat odolnost i v těch nejextrémnějších podmínkách.
Některé vozy tak zdolávaly nadmořskou výšku přes 3 000 metrů, za kterou se Land Rover vypravil do Rocky Mountains v americkém Coloradu. Došlo také na testování odolnosti za extrémních teplot. Zatímco část prototypů musela odolávat teplotám okolo +50 °C v pouštích, jiné se vypravily za polární kruh, kde panují teploty okolo -40 °C.
Dohromady měla testovací flotila urazit okolo 1.2 milionu kilometrů, z nichž většina byla nejspíš pořádně náročná. Podle webu Motor1, který na nové fotografie upozornil, však nejnáročnější test na nové Defendery teprve čeká. A to v Keňské republice.
Zde totiž působí britská nezisková organizace Tusk Trust, která se již od svého založení v roce 1990 pokouší o ochranu africké divočiny. Prototyp nového Defenderu tak čeká pravidelný souboj s terénem, který jednoduše nejde nasimulovat. Navíc bude muset převážet těžké a objemné náklady, brodit řeky a být užitečný při celé škále různorodých úkolů.
Land Rover si zkrátka při vývoji nového Defenderu neklade nízké cíle a svému stroji evidentně věří. To ostatně potvrzují i nápisy „BEST 4x4 FAR" na bocích zamaskovaných prototypů. A i když toho maskovací folie mnoho neukazuje, již nyní víme, že Defender dorazí v třídveřovém a pětidveřovém provedení. Tedy s krátkým a dlouhým rozvorem. Časem by se navíc mohlo objevit i provedení pick-up s dvoumístnou kabinou.
Na více informací si však budeme muset počkat až do premiéry, která by se mohla uskutečnit již v září tohoto roku. Zatím však zůstává otázkou, zda Land Rover využije příležitosti autosalonu ve Frankfurtu, nebo uspořádá vlastní soukromé představení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?