Věděli jste, že 30. duben je pro milovníky automobilů Land Rover výjimečným dnem? Právě 30. dubna 1948 byl totiž na autosalonu v Amsterdamu představen Land Rover Series I, což si milovníci těchto strojů připomínají „Celosvětovým dnem Land Roveru". A při této zvláštní příležitosti se automobilka rozhodla ukázat, jak probíhá testování dlouho očekávané nové generace Defenderu.
Land Rover Defender je ikonou mezi terénními vozy, takže není divu, že automobilka svou flotilu testovacích prototypů ani v nejmenším nešetří. Během vývoje měly vozy prodělat na 45 000 individuálních testů, během kterých musely prokázat odolnost i v těch nejextrémnějších podmínkách.
Některé vozy tak zdolávaly nadmořskou výšku přes 3 000 metrů, za kterou se Land Rover vypravil do Rocky Mountains v americkém Coloradu. Došlo také na testování odolnosti za extrémních teplot. Zatímco část prototypů musela odolávat teplotám okolo +50 °C v pouštích, jiné se vypravily za polární kruh, kde panují teploty okolo -40 °C.
Dohromady měla testovací flotila urazit okolo 1.2 milionu kilometrů, z nichž většina byla nejspíš pořádně náročná. Podle webu Motor1, který na nové fotografie upozornil, však nejnáročnější test na nové Defendery teprve čeká. A to v Keňské republice.
Zde totiž působí britská nezisková organizace Tusk Trust, která se již od svého založení v roce 1990 pokouší o ochranu africké divočiny. Prototyp nového Defenderu tak čeká pravidelný souboj s terénem, který jednoduše nejde nasimulovat. Navíc bude muset převážet těžké a objemné náklady, brodit řeky a být užitečný při celé škále různorodých úkolů.
Land Rover si zkrátka při vývoji nového Defenderu neklade nízké cíle a svému stroji evidentně věří. To ostatně potvrzují i nápisy „BEST 4x4 FAR" na bocích zamaskovaných prototypů. A i když toho maskovací folie mnoho neukazuje, již nyní víme, že Defender dorazí v třídveřovém a pětidveřovém provedení. Tedy s krátkým a dlouhým rozvorem. Časem by se navíc mohlo objevit i provedení pick-up s dvoumístnou kabinou.
Na více informací si však budeme muset počkat až do premiéry, která by se mohla uskutečnit již v září tohoto roku. Zatím však zůstává otázkou, zda Land Rover využije příležitosti autosalonu ve Frankfurtu, nebo uspořádá vlastní soukromé představení.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?