UAZ-452 je legendární ruská terénní dodávka, kterou můžete docela často spatřit i na českých silnicích. I po 50 letech výroby se jí stále daří nacházet si nové zákazníky, kteří oceňují její jednoduchost a terénní schopnosti. Dnes vám ale ukážeme Buchanku, která se pokouší o zcela odlišnou kariéru.
Když se někde píše o ruské úpravě legendární Buchanky, většinou jde o nějakou formu extrémní terénní modifikace, která UAZu poskytne lepší průjezdnost. To ostatně dává smysl, stará dodávka s pohonem všech kol byla pro tento účel stvořena a Rusové jsou obzvláště proslulí pro své výtvory schopné projet místy, kam si netroufne ani průměrný tank. Mladí Rusové z Moskvy se však rozhodli pro zcela jiný přístup k úpravě nesmrtelného modelu a vytvořili něco, co má problém překonat i běžnou moskevskou cestu.
Tuningový styl Stance je asi znám každému, kdo se trochu zajímá o americkou automobilovou kulturu. Extrémně snížená auta všech možných typů sedí tak nízko nad vozovkou jak je jen možné, s velkými koly zaraženými hluboko do blatníků. Postupem času si tento styl našel příznivce po celém světě, populární je i v Evropě či Japonsku. Co by ale asi málokdo čekal, je legendární UAZ-452 Buchanka upravený v tomto stylu, přesně toto se ale rozhodli vytvořit mladí Rusové.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Dostat se k výslednému bizarnímu automobilu však nebylo vůbec snadné. Mladíci se nejprve rozhodli využít původní rám Buchanky, ke kterému byly přimontovány nápravy i celá zadní část podvozku z Toyoty Crown. Motor měl být umístěn zhruba uprostřed rámu a na tuto konstrukci měla být posazena karosérie ze staré rezavé Buchanky. Po stavbě podvozku se ale tento přístup ukázal být ne úplně vhodný a rozhodlo se o změně.
Rusové si tedy koupili nabouranou Toyotu Crown deváté generace, která posloužila jako nový základ. Na podvozek s motorem byla posazena zelená karosérie. I přes absenci předchozího měření obou odlišných vozů se ale Crown pod rezavou karosérii vešel téměř bez problémů. Vznikly však dva unikátní problémy, které napadnou asi každého, kdo tento výtvor uvidí. Na místě, kde v původní Buchance seděl řidič, je teď motor a přední kola nemají dostatek místa pro vytočení, překáží jim totiž dveře. Oba problémy ale mají řešení, vyřezání vnitřní části dveří umožnilo alespoň částečný rejd kol a řidič se posadí tam, kde bylo jeho místo v Toyotě. Což samozřejmě znamená velmi omezený výhled, sedí totiž nekdě v místech druhé řady sedadel Buchanky.
I přesto všechny problémy se podařilo zběsilou kombinaci rozpohybovat, řidič teď ale dovnitř nastupuje druhými bočními dveřmi. Extrémně snížená Buchanka díky japonskému 2,5 litrovému šestiválci 1JZ-GTE vydává mnohem burácivější zvuk než kdy předtím a díky výkonu 280 koní a pohonu zadní nápravy je nový stroj schopný driftovat tak, jak se na Japonce sluší.
Ani tím ale divoké úpravy neskončily, automobil pojmenovaný The Baton se dočkal dalších zásadních změn. Nejprve byla snížena střecha, také po vzoru amerických úpravců, zadní část zmizela úplně a UAZ teď připomíná spíše pick-up, s mohutným tuningovým spoilerem na zádi. Zpět se vrátily blatníky, které vozu umožňují docela zásadní schopnost, zatáčet. Zatemněná okna a dvoubarevný lak pak jen doplňují vzhled nejextrémnější Buchanky na světě.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.