Nejzběsilejší Buchanka na světě? U ruské extrémní přestavby je už koncepce obráceně

-mdo / AutoRoad.cz, 28. dubna 2019, 12:05 Google+

UAZ-452 je legendární ruská terénní dodávka, kterou můžete docela často spatřit i na českých silnicích. I po 50 letech výroby se jí stále daří nacházet si nové zákazníky, kteří oceňují její jednoduchost a terénní schopnosti. Dnes vám ale ukážeme Buchanku, která se pokouší o zcela odlišnou kariéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
UAZ 452

UAZ 452 | foto: Youtube.com/iling show

Sdílejte článek

Když se někde píše o ruské úpravě legendární Buchanky, většinou jde o nějakou formu extrémní terénní modifikace, která UAZu poskytne lepší průjezdnost. To ostatně dává smysl, stará dodávka s pohonem všech kol byla pro tento účel stvořena a Rusové jsou obzvláště proslulí pro své výtvory schopné projet místy, kam si netroufne ani průměrný tank. Mladí Rusové z Moskvy se však rozhodli pro zcela jiný přístup k úpravě nesmrtelného modelu a vytvořili něco, co má problém překonat i běžnou moskevskou cestu.

img-responsive

UAZ 452 | foto: Youtube.com/iling show

Tuningový styl Stance je asi znám každému, kdo se trochu zajímá o americkou automobilovou kulturu. Extrémně snížená auta všech možných typů sedí tak nízko nad vozovkou jak je jen možné, s velkými koly zaraženými hluboko do blatníků. Postupem času si tento styl našel příznivce po celém světě, populární je i v Evropě či Japonsku. Co by ale asi málokdo čekal, je legendární UAZ-452 Buchanka upravený v tomto stylu, přesně toto se ale rozhodli vytvořit mladí Rusové. 

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Dostat se k výslednému bizarnímu automobilu však nebylo vůbec snadné. Mladíci se nejprve rozhodli využít původní rám Buchanky, ke kterému byly přimontovány nápravy i celá zadní část podvozku z Toyoty Crown. Motor měl být umístěn zhruba uprostřed rámu a na tuto konstrukci měla být posazena karosérie ze staré rezavé Buchanky. Po stavbě podvozku se ale tento přístup ukázal být ne úplně vhodný a rozhodlo se o změně.

img-responsive

UAZ 452 | foto: Youtube.com/iling show

Rusové si tedy koupili nabouranou Toyotu Crown deváté generace, která posloužila jako nový základ. Na podvozek s motorem byla posazena zelená karosérie. I přes absenci předchozího měření obou odlišných vozů se ale Crown pod rezavou karosérii vešel téměř bez problémů. Vznikly však dva unikátní problémy, které napadnou asi každého, kdo tento výtvor uvidí. Na místě, kde v původní Buchance seděl řidič, je teď motor a přední kola nemají dostatek místa pro vytočení, překáží jim totiž dveře. Oba problémy ale mají řešení, vyřezání vnitřní části dveří umožnilo alespoň částečný rejd kol a řidič se posadí tam, kde bylo jeho místo v Toyotě. Což samozřejmě znamená velmi omezený výhled, sedí totiž nekdě v místech druhé řady sedadel Buchanky.

I přesto všechny problémy se podařilo zběsilou kombinaci rozpohybovat, řidič teď ale dovnitř nastupuje druhými bočními dveřmi. Extrémně snížená Buchanka díky japonskému 2,5 litrovému šestiválci 1JZ-GTE vydává mnohem burácivější zvuk než kdy předtím a díky výkonu 280 koní a pohonu zadní nápravy je nový stroj schopný driftovat tak, jak se na Japonce sluší. 

zdroj: Youtube.com/iling show

Ani tím ale divoké úpravy neskončily, automobil pojmenovaný The Baton se dočkal dalších zásadních změn. Nejprve byla snížena střecha, také po vzoru amerických úpravců, zadní část zmizela úplně a UAZ teď připomíná spíše pick-up, s mohutným tuningovým spoilerem na zádi. Zpět se vrátily blatníky, které vozu umožňují docela zásadní schopnost, zatáčet. Zatemněná okna a dvoubarevný lak pak jen doplňují vzhled nejextrémnější Buchanky na světě.

Vytisknout

Diskuze: Nejzběsilejší Buchanka na světě? U ruské extrémní přestavby je už koncepce obráceně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Maruti 800

Jak si vede stará levná indická ojetina v Evropě? Maruti se předvedlo na brzdě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud