Nejzběsilejší Buchanka na světě? U ruské extrémní přestavby je už koncepce obráceně

-mdo / AutoRoad.cz, 28. dubna 2019, 12:05 Google+

UAZ-452 je legendární ruská terénní dodávka, kterou můžete docela často spatřit i na českých silnicích. I po 50 letech výroby se jí stále daří nacházet si nové zákazníky, kteří oceňují její jednoduchost a terénní schopnosti. Dnes vám ale ukážeme Buchanku, která se pokouší o zcela odlišnou kariéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
UAZ 452

UAZ 452 | foto: Youtube.com/iling show

Sdílejte článek

Když se někde píše o ruské úpravě legendární Buchanky, většinou jde o nějakou formu extrémní terénní modifikace, která UAZu poskytne lepší průjezdnost. To ostatně dává smysl, stará dodávka s pohonem všech kol byla pro tento účel stvořena a Rusové jsou obzvláště proslulí pro své výtvory schopné projet místy, kam si netroufne ani průměrný tank. Mladí Rusové z Moskvy se však rozhodli pro zcela jiný přístup k úpravě nesmrtelného modelu a vytvořili něco, co má problém překonat i běžnou moskevskou cestu.

img-responsive

UAZ 452 | foto: Youtube.com/iling show

Tuningový styl Stance je asi znám každému, kdo se trochu zajímá o americkou automobilovou kulturu. Extrémně snížená auta všech možných typů sedí tak nízko nad vozovkou jak je jen možné, s velkými koly zaraženými hluboko do blatníků. Postupem času si tento styl našel příznivce po celém světě, populární je i v Evropě či Japonsku. Co by ale asi málokdo čekal, je legendární UAZ-452 Buchanka upravený v tomto stylu, přesně toto se ale rozhodli vytvořit mladí Rusové. 

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Dostat se k výslednému bizarnímu automobilu však nebylo vůbec snadné. Mladíci se nejprve rozhodli využít původní rám Buchanky, ke kterému byly přimontovány nápravy i celá zadní část podvozku z Toyoty Crown. Motor měl být umístěn zhruba uprostřed rámu a na tuto konstrukci měla být posazena karosérie ze staré rezavé Buchanky. Po stavbě podvozku se ale tento přístup ukázal být ne úplně vhodný a rozhodlo se o změně.

img-responsive

UAZ 452 | foto: Youtube.com/iling show

Rusové si tedy koupili nabouranou Toyotu Crown deváté generace, která posloužila jako nový základ. Na podvozek s motorem byla posazena zelená karosérie. I přes absenci předchozího měření obou odlišných vozů se ale Crown pod rezavou karosérii vešel téměř bez problémů. Vznikly však dva unikátní problémy, které napadnou asi každého, kdo tento výtvor uvidí. Na místě, kde v původní Buchance seděl řidič, je teď motor a přední kola nemají dostatek místa pro vytočení, překáží jim totiž dveře. Oba problémy ale mají řešení, vyřezání vnitřní části dveří umožnilo alespoň částečný rejd kol a řidič se posadí tam, kde bylo jeho místo v Toyotě. Což samozřejmě znamená velmi omezený výhled, sedí totiž nekdě v místech druhé řady sedadel Buchanky.

I přesto všechny problémy se podařilo zběsilou kombinaci rozpohybovat, řidič teď ale dovnitř nastupuje druhými bočními dveřmi. Extrémně snížená Buchanka díky japonskému 2,5 litrovému šestiválci 1JZ-GTE vydává mnohem burácivější zvuk než kdy předtím a díky výkonu 280 koní a pohonu zadní nápravy je nový stroj schopný driftovat tak, jak se na Japonce sluší. 

zdroj: Youtube.com/iling show

Ani tím ale divoké úpravy neskončily, automobil pojmenovaný The Baton se dočkal dalších zásadních změn. Nejprve byla snížena střecha, také po vzoru amerických úpravců, zadní část zmizela úplně a UAZ teď připomíná spíše pick-up, s mohutným tuningovým spoilerem na zádi. Zpět se vrátily blatníky, které vozu umožňují docela zásadní schopnost, zatáčet. Zatemněná okna a dvoubarevný lak pak jen doplňují vzhled nejextrémnější Buchanky na světě.

Vytisknout

Diskuze: Nejzběsilejší Buchanka na světě? U ruské extrémní přestavby je už koncepce obráceně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

Servis přívěsného vozíku

Jak udržet přívěs v kondici?

Přestavba automobilu – už nehledejte dál…

Přestavba automobilu – už nehledejte dál…

reklama

Doporučujeme

Maruti 800

Jak si vede stará levná indická ojetina v Evropě? Maruti se předvedlo na brzdě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

  2. Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

  3. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud