UAZ-452 je legendární ruská terénní dodávka, kterou můžete docela často spatřit i na českých silnicích. I po 50 letech výroby se jí stále daří nacházet si nové zákazníky, kteří oceňují její jednoduchost a terénní schopnosti. Dnes vám ale ukážeme Buchanku, která se pokouší o zcela odlišnou kariéru.
Když se někde píše o ruské úpravě legendární Buchanky, většinou jde o nějakou formu extrémní terénní modifikace, která UAZu poskytne lepší průjezdnost. To ostatně dává smysl, stará dodávka s pohonem všech kol byla pro tento účel stvořena a Rusové jsou obzvláště proslulí pro své výtvory schopné projet místy, kam si netroufne ani průměrný tank. Mladí Rusové z Moskvy se však rozhodli pro zcela jiný přístup k úpravě nesmrtelného modelu a vytvořili něco, co má problém překonat i běžnou moskevskou cestu.
Tuningový styl Stance je asi znám každému, kdo se trochu zajímá o americkou automobilovou kulturu. Extrémně snížená auta všech možných typů sedí tak nízko nad vozovkou jak je jen možné, s velkými koly zaraženými hluboko do blatníků. Postupem času si tento styl našel příznivce po celém světě, populární je i v Evropě či Japonsku. Co by ale asi málokdo čekal, je legendární UAZ-452 Buchanka upravený v tomto stylu, přesně toto se ale rozhodli vytvořit mladí Rusové.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Dostat se k výslednému bizarnímu automobilu však nebylo vůbec snadné. Mladíci se nejprve rozhodli využít původní rám Buchanky, ke kterému byly přimontovány nápravy i celá zadní část podvozku z Toyoty Crown. Motor měl být umístěn zhruba uprostřed rámu a na tuto konstrukci měla být posazena karosérie ze staré rezavé Buchanky. Po stavbě podvozku se ale tento přístup ukázal být ne úplně vhodný a rozhodlo se o změně.
Rusové si tedy koupili nabouranou Toyotu Crown deváté generace, která posloužila jako nový základ. Na podvozek s motorem byla posazena zelená karosérie. I přes absenci předchozího měření obou odlišných vozů se ale Crown pod rezavou karosérii vešel téměř bez problémů. Vznikly však dva unikátní problémy, které napadnou asi každého, kdo tento výtvor uvidí. Na místě, kde v původní Buchance seděl řidič, je teď motor a přední kola nemají dostatek místa pro vytočení, překáží jim totiž dveře. Oba problémy ale mají řešení, vyřezání vnitřní části dveří umožnilo alespoň částečný rejd kol a řidič se posadí tam, kde bylo jeho místo v Toyotě. Což samozřejmě znamená velmi omezený výhled, sedí totiž nekdě v místech druhé řady sedadel Buchanky.
I přesto všechny problémy se podařilo zběsilou kombinaci rozpohybovat, řidič teď ale dovnitř nastupuje druhými bočními dveřmi. Extrémně snížená Buchanka díky japonskému 2,5 litrovému šestiválci 1JZ-GTE vydává mnohem burácivější zvuk než kdy předtím a díky výkonu 280 koní a pohonu zadní nápravy je nový stroj schopný driftovat tak, jak se na Japonce sluší.
Ani tím ale divoké úpravy neskončily, automobil pojmenovaný The Baton se dočkal dalších zásadních změn. Nejprve byla snížena střecha, také po vzoru amerických úpravců, zadní část zmizela úplně a UAZ teď připomíná spíše pick-up, s mohutným tuningovým spoilerem na zádi. Zpět se vrátily blatníky, které vozu umožňují docela zásadní schopnost, zatáčet. Zatemněná okna a dvoubarevný lak pak jen doplňují vzhled nejextrémnější Buchanky na světě.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.