Další elektrický sedan míří na trh, Enovate ME-S navrhl bývalý designér Porsche

Enovate ME-S
Enovate ME-S, foto: 汽车之家
-mdo , AutoRoad.cz 27. dubna 2019 13:07
Sdílej:

V Číně poslední dobou vznikají nové značky zaměřené na elektromobily téměř každý týden a tak jim obecně už nikdo moc nevěnuje pozornost. Některé jsou ale ambicioznější a zajímavější než jiné, což je i případ značky Enovate, v čínštině známé jako Tianji, neboli "horizont".

Jednou z typických vlastností nových čínských značek je také složitá a nejasná vlastnická struktura a propojení s existujícími značkami, Enovate je na tom podobně. značka patří pod automobilku DearCC, která se zaměřuje na malé městské elektromobily a Enovate má být její prémiovou značkou. DearCC pak úzce spolupracuje, nebo je vlastněno tradiční automobilkou Soueast, která pro čínský trh vyrábí auta na základě Mitsubishi.

Stejně jako většina nových značek Enovate jako první ukázalo koncept elektrického SUV, na nedávno proběhlém autosalonu v Šanghaji se ale objevil koncept sedanu. Ten se až nápadně podobá vozům Porsche, zejména Panameře a chystanému Taycanu, což ovšem není náhoda a kupodivu ani další zjevný čínský pokus o kopírování. Enovate si totiž jako šéfdesignéra najalo Hakana Saracoglu, což je německý designér, který pracoval právě u Porsche a podílel se na designu vozů jako 918 Spyder, Boxter nebo Cayman. 

Německé detaily jsou zřejmé hlavně na zádi sedanu ME-S, zejména tvar C sloupku a světla, které se táhnou přes celou záď. Zepředu jde ale naštěstí o docela svébytný design, s velmi sportovním vzezřením. dveře konceptu se otevírají od sebe, podobně jako na Rolls Royce, v interiéru se pasažéři usadí do čtyř samostatných sedaček. Jako každý moderní čínský koncept je i ME-S bohaté na displeje, největší zde zabírá celou plochu palubní desky, další jsou na volantu, středovém panelu mezi sedačkami, vepředu i vzadu. Odvážný je i volant, který připomíná knipl letadla. Pasažéři v produkčním voze mohou počítat s autonomií 4. stupně a 5G připojením.

Enovate ME-S se do prodeje dostane v roce 2021 a produkční verze dostane 800V baterii, schopnou dobíjení až 300 kW. To znamená dobití na 80 % během asi 15 minut, na nabíječkách toho schopných. Další detaily Enovate nezveřejnilo, zrychlení z nuly na sto by ale ME-S mělo zvládat pod tři sekundy.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.