V Číně poslední dobou vznikají nové značky zaměřené na elektromobily téměř každý týden a tak jim obecně už nikdo moc nevěnuje pozornost. Některé jsou ale ambicioznější a zajímavější než jiné, což je i případ značky Enovate, v čínštině známé jako Tianji, neboli "horizont".
Jednou z typických vlastností nových čínských značek je také složitá a nejasná vlastnická struktura a propojení s existujícími značkami, Enovate je na tom podobně. značka patří pod automobilku DearCC, která se zaměřuje na malé městské elektromobily a Enovate má být její prémiovou značkou. DearCC pak úzce spolupracuje, nebo je vlastněno tradiční automobilkou Soueast, která pro čínský trh vyrábí auta na základě Mitsubishi.
Stejně jako většina nových značek Enovate jako první ukázalo koncept elektrického SUV, na nedávno proběhlém autosalonu v Šanghaji se ale objevil koncept sedanu. Ten se až nápadně podobá vozům Porsche, zejména Panameře a chystanému Taycanu, což ovšem není náhoda a kupodivu ani další zjevný čínský pokus o kopírování. Enovate si totiž jako šéfdesignéra najalo Hakana Saracoglu, což je německý designér, který pracoval právě u Porsche a podílel se na designu vozů jako 918 Spyder, Boxter nebo Cayman.
Německé detaily jsou zřejmé hlavně na zádi sedanu ME-S, zejména tvar C sloupku a světla, které se táhnou přes celou záď. Zepředu jde ale naštěstí o docela svébytný design, s velmi sportovním vzezřením. dveře konceptu se otevírají od sebe, podobně jako na Rolls Royce, v interiéru se pasažéři usadí do čtyř samostatných sedaček. Jako každý moderní čínský koncept je i ME-S bohaté na displeje, největší zde zabírá celou plochu palubní desky, další jsou na volantu, středovém panelu mezi sedačkami, vepředu i vzadu. Odvážný je i volant, který připomíná knipl letadla. Pasažéři v produkčním voze mohou počítat s autonomií 4. stupně a 5G připojením.
Enovate ME-S se do prodeje dostane v roce 2021 a produkční verze dostane 800V baterii, schopnou dobíjení až 300 kW. To znamená dobití na 80 % během asi 15 minut, na nabíječkách toho schopných. Další detaily Enovate nezveřejnilo, zrychlení z nuly na sto by ale ME-S mělo zvládat pod tři sekundy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?