V Číně poslední dobou vznikají nové značky zaměřené na elektromobily téměř každý týden a tak jim obecně už nikdo moc nevěnuje pozornost. Některé jsou ale ambicioznější a zajímavější než jiné, což je i případ značky Enovate, v čínštině známé jako Tianji, neboli "horizont".
Jednou z typických vlastností nových čínských značek je také složitá a nejasná vlastnická struktura a propojení s existujícími značkami, Enovate je na tom podobně. značka patří pod automobilku DearCC, která se zaměřuje na malé městské elektromobily a Enovate má být její prémiovou značkou. DearCC pak úzce spolupracuje, nebo je vlastněno tradiční automobilkou Soueast, která pro čínský trh vyrábí auta na základě Mitsubishi.
Stejně jako většina nových značek Enovate jako první ukázalo koncept elektrického SUV, na nedávno proběhlém autosalonu v Šanghaji se ale objevil koncept sedanu. Ten se až nápadně podobá vozům Porsche, zejména Panameře a chystanému Taycanu, což ovšem není náhoda a kupodivu ani další zjevný čínský pokus o kopírování. Enovate si totiž jako šéfdesignéra najalo Hakana Saracoglu, což je německý designér, který pracoval právě u Porsche a podílel se na designu vozů jako 918 Spyder, Boxter nebo Cayman.
Německé detaily jsou zřejmé hlavně na zádi sedanu ME-S, zejména tvar C sloupku a světla, které se táhnou přes celou záď. Zepředu jde ale naštěstí o docela svébytný design, s velmi sportovním vzezřením. dveře konceptu se otevírají od sebe, podobně jako na Rolls Royce, v interiéru se pasažéři usadí do čtyř samostatných sedaček. Jako každý moderní čínský koncept je i ME-S bohaté na displeje, největší zde zabírá celou plochu palubní desky, další jsou na volantu, středovém panelu mezi sedačkami, vepředu i vzadu. Odvážný je i volant, který připomíná knipl letadla. Pasažéři v produkčním voze mohou počítat s autonomií 4. stupně a 5G připojením.
Enovate ME-S se do prodeje dostane v roce 2021 a produkční verze dostane 800V baterii, schopnou dobíjení až 300 kW. To znamená dobití na 80 % během asi 15 minut, na nabíječkách toho schopných. Další detaily Enovate nezveřejnilo, zrychlení z nuly na sto by ale ME-S mělo zvládat pod tři sekundy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.