V Číně poslední dobou vznikají nové značky zaměřené na elektromobily téměř každý týden a tak jim obecně už nikdo moc nevěnuje pozornost. Některé jsou ale ambicioznější a zajímavější než jiné, což je i případ značky Enovate, v čínštině známé jako Tianji, neboli "horizont".
Jednou z typických vlastností nových čínských značek je také složitá a nejasná vlastnická struktura a propojení s existujícími značkami, Enovate je na tom podobně. značka patří pod automobilku DearCC, která se zaměřuje na malé městské elektromobily a Enovate má být její prémiovou značkou. DearCC pak úzce spolupracuje, nebo je vlastněno tradiční automobilkou Soueast, která pro čínský trh vyrábí auta na základě Mitsubishi.
Stejně jako většina nových značek Enovate jako první ukázalo koncept elektrického SUV, na nedávno proběhlém autosalonu v Šanghaji se ale objevil koncept sedanu. Ten se až nápadně podobá vozům Porsche, zejména Panameře a chystanému Taycanu, což ovšem není náhoda a kupodivu ani další zjevný čínský pokus o kopírování. Enovate si totiž jako šéfdesignéra najalo Hakana Saracoglu, což je německý designér, který pracoval právě u Porsche a podílel se na designu vozů jako 918 Spyder, Boxter nebo Cayman.
Německé detaily jsou zřejmé hlavně na zádi sedanu ME-S, zejména tvar C sloupku a světla, které se táhnou přes celou záď. Zepředu jde ale naštěstí o docela svébytný design, s velmi sportovním vzezřením. dveře konceptu se otevírají od sebe, podobně jako na Rolls Royce, v interiéru se pasažéři usadí do čtyř samostatných sedaček. Jako každý moderní čínský koncept je i ME-S bohaté na displeje, největší zde zabírá celou plochu palubní desky, další jsou na volantu, středovém panelu mezi sedačkami, vepředu i vzadu. Odvážný je i volant, který připomíná knipl letadla. Pasažéři v produkčním voze mohou počítat s autonomií 4. stupně a 5G připojením.
Enovate ME-S se do prodeje dostane v roce 2021 a produkční verze dostane 800V baterii, schopnou dobíjení až 300 kW. To znamená dobití na 80 % během asi 15 minut, na nabíječkách toho schopných. Další detaily Enovate nezveřejnilo, zrychlení z nuly na sto by ale ME-S mělo zvládat pod tři sekundy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.