Čínská automobilka BYD se mimo svou domovinu proslavila hlavně elektrickými autobusy, které dnes prodává po celém světě a jejich testování proběhlo i v České republice. V Číně ale firma prodává také sve elektrifikované osobní automobily a to po milionech kusů.
Osobní vozy BYD ale až donedávna nepatřily mezi ty nejatraktivnější kusy. Kromě prvního modelu značky, BYD Flyer, malého hatchbacku s podivnými proporcemi, byly všechyn následující vozy kopiemi zahraničních značek. A to navíc ani ne těch obzvláště atraktivních, místo toho si designéři z Shenzhenu vybrali vozy jako Toyota Aygo, Lexus RX, nebo Toyotu Corollu té nejvíce uspávající generace.
To ale příliš nesedí s názvem automobilky. Zkratka BYD totiž pochází z anglické fráze Build Your Dreams, neboli postav si svůj sen, na starších modelech tak působí spíše ironicky. Čínský název Bi Ya Di je pouhou transliterací písmen BYD do čínských znaků.
V posledních letech ale BYD na designu mohutně zapracoval a najal si zkušené profíky ze zahraničí. Jedním z prvních byl Wolfgang Egger, německý designér pracující dříve pro Seat, Audi či Alfa Romeo. Nově jeho tým doplňuje také JuanMa López, španělský designér který pracoval v designovém oddělení Seatu, Lamborghini a Audi, než se dostal do Ferrari. Interiéry bude Číňanům nově navrhovat Švýcar Michele Jauch-Paganetti, který donedávna vedl designové centrum Mercedesu v Itálii, kde byl zodpovědný za tvorbu interiéru pro Mercedesy třídy S a C.
Zřejmě nejatraktivnější automobil v 16 leté historii jihočínské automobilky byl před pár dny představen na autosalonu v Šanghaji. BYD E-SEED GT je sportovní kupé se dvěma mohutnými křídlovými dveřmi, které umožňují pohodlný přístup ke čtyřem plnohodnotným sedačkám. Designově E-SEED GT působí jako něco, co vyjelo z továrny italské malosériové automobilky. BYD se ani nepokoušel na koncept násilně naroubovat svůj typický designový prvek z poslední doby, korporátní maskou nazvanou „Dragon Face“, což je sympatické. Na zádi se však po vzoru posledních sériových modelů nachází nápis Build Your Dreams, prozatím určitě nejvhodnější použití názvu v historii automobilky.
Pohon zajišťuje 2 litrový čtyřválec umístěný nad přední nápravou, doplněný o elektrický motor pohánějící tu zadní. Kombinovaný výkon hybridního systému je 476 koní, což znamená zrychlení z nuly na sto za 2.9 sekundy. Využití plug-in hybridního systému namísto čistě elektrické verze může u moderního čínského konceptu působit překvapivě, BYD je však největším výrobcem plug-in hybridních vozidel v Číně a dokonce první automobilkou na světě, která takový vůz uvedla do prodeje a to už v roce 2008.
Dalším překvapivým faktem je, že automobilka opravdu zvažuje uvedení E-SEED GT do výroby, alespoň v limitované edici. Hybridní gran turismo by v takovém případě sloužilo jako halo car pro celou značku a také by se stalo zřejmě nejatraktivnějším vozem čínského původu.
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.