Chybovat je sice lidské, ale aby se někomu povedlo omylem ukrást auto? Zní to naprosto neuvěřitelně, přesto by to měla být pravda. Bláznivý příběh, ve kterém svou roli s odemčením ukradeného vozu sehrála i policie, se měl odehrát před 21 lety v kanadské provincii Mantioba. A teď by se jeho hlavní aktér svým obětem rád omluvil.
Hlavní postavou tohoto absurdního příběhu je jistý Kevin Freedman z kanadské provincie Mantioba, který o kariéru zloděje aut nikdy nestál. Sám sebe dokonce popisuje jako dobráka, který se straní všech špatností. Jak se tedy do podobné lapálie dostal? Za vše mohla náhoda, záměna a také mizerné zabezpečení aut z přelomu ze začátku 90. let.
Začátek příběhu se začal psát již v červenci roku 1998, kdy Freedman , tehdy ve věku 17 let, srazil krávu a zničil si tak svůj automobil. Když si pak o měsíc později půjčil automobil své kolegyně, se kterým si chtěl jen vyřídit pár pochůzek, neměl nejmenší ponětí, do jaké šlamastiky se dostane.
Kolegyně svěřila Freedmanovi klíče od svého světlého Fordu Taurus z devadesátých let, tou dobou naprosto běžného modelu, kterých na každém rohu stály desítky. Když Freedman vyrazil na parkoviště, rychle našel bílý Taurus se staženými okýnky a odemčenými dveřmi.
Usoudil tedy, že se pravděpodobně bude jednat o vůz jeho kolegyně a do vozu nasedl. Jak už ale nejspíš tušíte, jednalo se o cizí automobil. Díky nepříliš kvalitním zámkům a klíčům Fordů z té doby však s menšími potíží nakonec cizí vůz nastartoval i s klíčem od vozu kolegyně a vydal se na své pochůzky.
Cestou se mimo jiné zastavil na policejní stanici, kde měl uhradit pokutu za parkování. Po návratu k automobilu měl však problém se zámkem, se kterým mu pomohl jeden z pracovníků ostrahy. Ten měl prý doma stejný typ automobilu a tak věděl, jak náladové umí zámky u Taurusu být. Pouze vzal Freedmanův klíč a na druhý pokus dveře odemkl. Prý stačilo jen správně pohnout zápěstím.
Freedman si tedy vyřešil co potřeboval a vůz kolegyni vrátil. Když však večer odcházel z práce, viděl její vůz zaparkovaný na tom samém místě. Začal se tedy bát, že jí automobil poškodil. Až další den ovšem zjistil, že kolegyně večer z práce bez potíží odjela. A v tu chvíli mu to došlo - nechtěně si přivlastnil cizí vůz.
Hey social network, I need your help to find someone. When I was a teenager I was involved in an absurd situation and I want to find the other person involved, the victim. You see, in the summer of 1998, I accidentally stole someone’s car. And I had no idea.
— Kevin Freedman (@MBKev) 31. března 2019
Po ukradeném voze prý jeho majitelka ten den pátrala na recepci, nicméně nebyla schopna si vzpomenout na registrační značku a tak odešla. Když se vrátila další den v doprovodu policistů, našla svůj automobil na parkovišti, dokonce na stejném místě, jen se zataženými okénky. V autě nic nechybělo, ani nebylo poškozené, takže policisté nic neřešili a celá „krádež" tak prošla bez povšimnutí.
S odstupem 21 let se však Freedman rozhodl o svůj příběh podělit a pomocí sociálních sítí pátrá po osobě, které vůz ukradl. Rád by se omluvil, uvedl celou věc na pravou míru a rád by si také vyslechl, jak celý incident vnímala druhá strana.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.