Chybovat je sice lidské, ale aby se někomu povedlo omylem ukrást auto? Zní to naprosto neuvěřitelně, přesto by to měla být pravda. Bláznivý příběh, ve kterém svou roli s odemčením ukradeného vozu sehrála i policie, se měl odehrát před 21 lety v kanadské provincii Mantioba. A teď by se jeho hlavní aktér svým obětem rád omluvil.
Hlavní postavou tohoto absurdního příběhu je jistý Kevin Freedman z kanadské provincie Mantioba, který o kariéru zloděje aut nikdy nestál. Sám sebe dokonce popisuje jako dobráka, který se straní všech špatností. Jak se tedy do podobné lapálie dostal? Za vše mohla náhoda, záměna a také mizerné zabezpečení aut z přelomu ze začátku 90. let.
Začátek příběhu se začal psát již v červenci roku 1998, kdy Freedman , tehdy ve věku 17 let, srazil krávu a zničil si tak svůj automobil. Když si pak o měsíc později půjčil automobil své kolegyně, se kterým si chtěl jen vyřídit pár pochůzek, neměl nejmenší ponětí, do jaké šlamastiky se dostane.
Kolegyně svěřila Freedmanovi klíče od svého světlého Fordu Taurus z devadesátých let, tou dobou naprosto běžného modelu, kterých na každém rohu stály desítky. Když Freedman vyrazil na parkoviště, rychle našel bílý Taurus se staženými okýnky a odemčenými dveřmi.
Usoudil tedy, že se pravděpodobně bude jednat o vůz jeho kolegyně a do vozu nasedl. Jak už ale nejspíš tušíte, jednalo se o cizí automobil. Díky nepříliš kvalitním zámkům a klíčům Fordů z té doby však s menšími potíží nakonec cizí vůz nastartoval i s klíčem od vozu kolegyně a vydal se na své pochůzky.
Cestou se mimo jiné zastavil na policejní stanici, kde měl uhradit pokutu za parkování. Po návratu k automobilu měl však problém se zámkem, se kterým mu pomohl jeden z pracovníků ostrahy. Ten měl prý doma stejný typ automobilu a tak věděl, jak náladové umí zámky u Taurusu být. Pouze vzal Freedmanův klíč a na druhý pokus dveře odemkl. Prý stačilo jen správně pohnout zápěstím.
Freedman si tedy vyřešil co potřeboval a vůz kolegyni vrátil. Když však večer odcházel z práce, viděl její vůz zaparkovaný na tom samém místě. Začal se tedy bát, že jí automobil poškodil. Až další den ovšem zjistil, že kolegyně večer z práce bez potíží odjela. A v tu chvíli mu to došlo - nechtěně si přivlastnil cizí vůz.
Hey social network, I need your help to find someone. When I was a teenager I was involved in an absurd situation and I want to find the other person involved, the victim. You see, in the summer of 1998, I accidentally stole someone’s car. And I had no idea.
— Kevin Freedman (@MBKev) 31. března 2019
Po ukradeném voze prý jeho majitelka ten den pátrala na recepci, nicméně nebyla schopna si vzpomenout na registrační značku a tak odešla. Když se vrátila další den v doprovodu policistů, našla svůj automobil na parkovišti, dokonce na stejném místě, jen se zataženými okénky. V autě nic nechybělo, ani nebylo poškozené, takže policisté nic neřešili a celá „krádež" tak prošla bez povšimnutí.
S odstupem 21 let se však Freedman rozhodl o svůj příběh podělit a pomocí sociálních sítí pátrá po osobě, které vůz ukradl. Rád by se omluvil, uvedl celou věc na pravou míru a rád by si také vyslechl, jak celý incident vnímala druhá strana.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.