Jedno z nejstarších aut na trhu jde do důchodu. Ve výrobě se udrželo 35 let

-mdo / AutoRoad.cz, 9. dubna 2019, 17:00 Google+

Představa auta, které se na trhu bez větších změn drží už 40 let, může přijít většině Evropanů šílená. Podobných vozů přitom není málo, i v samotné EU se dá koupit Lada 4x4. Jeden z nejstarších vozů na světě, Maruti Omni, ale po 35 letech výroby musí skončit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Maruti Omni

Maruti Omni | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Malé kei dodávky se v Evropě s velkým úspěchem nikdy nesetkaly, v Asii však jde o jednu z nejčastějších forem přepravy. Jednou z nejpopulárnějších je pak řada Suzuki Carry, která se vyrábí už od roku 1961 a v domácím Japonsku se dnes nabízí v 11. generaci. Obzvláště úspěšná ale byla zejména sedmá generace, která se začala vyrábět v roce 1979. Ne ani tak na domácím trhu, kde ji Suzuki nahradilo už o šest let později, v Indonésii, Pákistánu a Indii se však udržely na trhu celé dekády.

img-responsive

Maruti Omni | foto: wheelsage.org

V Indii má ale maličká dodávka svůj osud už zpečetěn. Maruti Suzuki, indická pobočka japonského výrobce, totiž oznámila že letos ukončí výrobu Maruti Omni, což je lehce faceliftovaná verze původního Suzuki Carry sedmé generace. V Indii se Omni vyrábělo už od roku 1984 a i přes drobné změny jde stále o téměř totožný automobil. 

Jedinou výraznější změnou oproti japonské verzi je nová maska s hranatými světly, které nahradily původní malé kulaté. Jiný byl také motor, umístěný pod předními sedačkami. Suzuki Carry nabízelo nejprve dvoutakt, brzy ale dostalo čtyřtaktní čtyřválec. Maruti Omni ale vyjelo pouze s tříválcem o objemu 796 ccm z Maruti 800, neboli Suzuki Alto druhé generace. Výkon 37 koní a 60 Nm malé dodávce stačil k dosažení maximální rychlosti 100 km/h a zrychlení z nuly na 60 km/h za 10 sekund. 

V Indii a Pákistánu Suzuki prodalo přes 16 milionu kusů lokálních verzí sedmé generace Carry, jsou tam tedy všudypřítomné. Omni je například vůbec nejčastějším typem sanitek používaných v zemi. Osmimístné verze jsou velmi často používány jako taxi vozy nebo minibusy. Kromě osobních verzí jsou ale k dispozici i nákladní bez oken. 

img-responsive

Maruti Omni | foto: Wikipedia.org/Ralf Lotys

Důvodem, proč se takto oblíbený vůz který si držel vysoká prodejní čísla až do konce musí odebrat na důchod, jsou nová nařízení indické vlády. Podle těch musí mít každé nové vozidlo prodané v Indii od 1. dubna ABS, od července airbag řidiče a od října vejdou v platnost nová pravidla pro nárazové testy. Místo v podstatě nemožné modernizace 40 let starého vozu tak Suzuki radši ukončí jeho výrobu, na trhu už navíc má i modernější Maruti Eeco, lokální verzi desáté generace Carry, která se vyrábí od roku 1999.

Ani ukončení výroby v Indii ale neznamená definitivní konec pro 40 let starou minidodávku. V sousedním Pákistánu se totiž jako Suzuki Bolan stále vyrábí a úspěšně prodává. Pákistán v nejbližší době nechystá změny jako Indie, Suzuki Carry sedmé generace tak bez problému vstoupí do páté dekády života. 

Vytisknout

Diskuze: Jedno z nejstarších aut na trhu jde do důchodu. Ve výrobě se udrželo 35 let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Hyundai Tucson a jeho nový částečně hybridní systém s technologií MHEV 48 V

Už vím jak: Nový hybrid pod kapotou Hyundai Tucson

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud