Rok 2019 je v 124leté historii automobilky Škoda Auto naprosto mimořádný: s čistě elektrickou verzí vozu Škoda Citigo a modelem Suerb s plug-in hybridním pohonem reálně začíná pro tradiční domácí automobilku éra elektromobility. V rámci pilotního projektu nyní značka Škoda nabídne vybraným zákazníkům a institucím v České republice zapůjčení testovacích prototypů postavených na základě stávajícího provedení modelu Volkswagen e-up! pod názvem Citigo E-Pilot. Cílem projektu je získat ještě před zahájením sériové výroby elektrické verze modelu Citigo od potenciálních zákazníků a zájemců o alternativní pohony informace o tom, jak se vůz a tato technologie osvědčily v běžném provozu.
Před vstupem do éry elektomobility vyzkouší značka Škoda v rámci pilotního projektu prototypy modelu Citigo s elektrickým pohonem postavené na základě stávajícího provedení koncernového sourozence Volkswagen e-up!. Deset vozů Škoda Citigo E-Pilot s čistě bateriovým pohonem budou používat vybrané firmy, fleetoví zákazníci a státní instituce. Česká automobilka tak chce ještě před zahájením sériové výroby a uvedením finální podoby vozu získat konkrétní reakce a cenné podněty od budoucích zákazníků, kteří si vůz důkladně otestují v každodenním provozu.
Senzory ve všech testovacích vozech budou zaznamenávat důležitá data, jako například vnější teplotu a teplotu ve voze, zrychlení apod. Veškerá data budou automaticky přenášena do technického vývoje značky Škoda, kde se budou vyhodnocovat. Tak lze získat cenné informace o využití vozu, kromě toho se dá také sledovat zatížení baterie v každodenním provozu nebo zatížení elektrické sítě při dobíjení.
Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika, říká: „V roce 2019 vstoupí Škoda do éry elektromobility a do konce roku 2022 uvede deset elektrifikovaných modelů. Než se elektromobily dostanou do sériové výroby, chceme získat zpětnou vazbu od našich zákazníků. K tomu nám poslouží právě tato testovací flotila, která bude křižovat naše silnice v příštích několika měsících. V rámci projektu Škoda Citigo E-Pilot budeme testovat řadu služeb, souvisejících s bateriovými elektromobily, abychom byli na konci letošního roku dokonale připraveni na zahájení předprodeje prvního sériově vyráběného elektrického vozu značky Škoda,“ uzavírá Luboš Vlček.
Sériová výroba modelu Citigo s ryze elektrickým pohonem bude zahájena v posledním čtvrtletí letošního roku.
V příštích čtyřech letech rozjede Škoda Auto největší investiční program v dosavadní historii podniku a investuje zhruba 2 miliardy eur do elektrifikace a digitalizace. Do konce roku 2022 představí automobilka více než 30 nových modelů, z nichž více než 10 bude zcela nebo částečně elektrifikovaných. Již od začátku roku 2020 budou všichni obchodní partneři značky Škoda v České republice disponovat v rámci svých provozoven a servisů dobíjecími stanicemi, čímž aktivně přispějí k výraznému rozšíření dobíjecí infrastruktury v jednotlivých regionech Českérepubliky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?