Rok 2019 je v 124leté historii automobilky Škoda Auto naprosto mimořádný: s čistě elektrickou verzí vozu Škoda Citigo a modelem Suerb s plug-in hybridním pohonem reálně začíná pro tradiční domácí automobilku éra elektromobility. V rámci pilotního projektu nyní značka Škoda nabídne vybraným zákazníkům a institucím v České republice zapůjčení testovacích prototypů postavených na základě stávajícího provedení modelu Volkswagen e-up! pod názvem Citigo E-Pilot. Cílem projektu je získat ještě před zahájením sériové výroby elektrické verze modelu Citigo od potenciálních zákazníků a zájemců o alternativní pohony informace o tom, jak se vůz a tato technologie osvědčily v běžném provozu.
Před vstupem do éry elektomobility vyzkouší značka Škoda v rámci pilotního projektu prototypy modelu Citigo s elektrickým pohonem postavené na základě stávajícího provedení koncernového sourozence Volkswagen e-up!. Deset vozů Škoda Citigo E-Pilot s čistě bateriovým pohonem budou používat vybrané firmy, fleetoví zákazníci a státní instituce. Česká automobilka tak chce ještě před zahájením sériové výroby a uvedením finální podoby vozu získat konkrétní reakce a cenné podněty od budoucích zákazníků, kteří si vůz důkladně otestují v každodenním provozu.
Senzory ve všech testovacích vozech budou zaznamenávat důležitá data, jako například vnější teplotu a teplotu ve voze, zrychlení apod. Veškerá data budou automaticky přenášena do technického vývoje značky Škoda, kde se budou vyhodnocovat. Tak lze získat cenné informace o využití vozu, kromě toho se dá také sledovat zatížení baterie v každodenním provozu nebo zatížení elektrické sítě při dobíjení.
Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika, říká: „V roce 2019 vstoupí Škoda do éry elektromobility a do konce roku 2022 uvede deset elektrifikovaných modelů. Než se elektromobily dostanou do sériové výroby, chceme získat zpětnou vazbu od našich zákazníků. K tomu nám poslouží právě tato testovací flotila, která bude křižovat naše silnice v příštích několika měsících. V rámci projektu Škoda Citigo E-Pilot budeme testovat řadu služeb, souvisejících s bateriovými elektromobily, abychom byli na konci letošního roku dokonale připraveni na zahájení předprodeje prvního sériově vyráběného elektrického vozu značky Škoda,“ uzavírá Luboš Vlček.
Sériová výroba modelu Citigo s ryze elektrickým pohonem bude zahájena v posledním čtvrtletí letošního roku.
V příštích čtyřech letech rozjede Škoda Auto největší investiční program v dosavadní historii podniku a investuje zhruba 2 miliardy eur do elektrifikace a digitalizace. Do konce roku 2022 představí automobilka více než 30 nových modelů, z nichž více než 10 bude zcela nebo částečně elektrifikovaných. Již od začátku roku 2020 budou všichni obchodní partneři značky Škoda v České republice disponovat v rámci svých provozoven a servisů dobíjecími stanicemi, čímž aktivně přispějí k výraznému rozšíření dobíjecí infrastruktury v jednotlivých regionech Českérepubliky.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.