Suzuki Jimny vs. Mercedes-AMG G63: Nerovný souboj dává smysl až při pohledu na ceník

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. dubna 2019, 12:12 Google+

Ačkoliv design Suzuki Jimny vychází ze starších offroadů Suzuki, jako je třeba dnes již legendární Saumrai, krátce po po jeho premiéře se mu začalo přezdívat „Baby G" a to v narážce na stylové podobnosti s Mercedesem třídy G. Jak ovšem dopadne srovnání těchto dvou stylových offroadů, pokud je postavíte proti sobě? Na první pohled zbytečný souboj začne dávat smysl až v momentě, kdy se podíváte do ceníku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Souboj Suzuki Jimny a Mercedes-AMG G63 dopadl přesně dle očekávání (YouTube/CarWow)

Souboj Suzuki Jimny a Mercedes-AMG G63 dopadl přesně dle očekávání (YouTube/CarWow) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Suzuki Jimny, na některých trzích po určitou dobu prodáván i jako Samurai či jednoduše SJ, byl vždycky praktickým offroadem, jehož design se vždy spíše přizpůsoboval technickým požadavkům. V případě poslední generace si však automobilka dala skutečně záležet a modernímu Jimnymu vdechla hranaté tvary s kulatými světly, které v mnoha detailech odkazují na první generace Jimny / Samurai.

Pokud však nepatříte k zapáleným milovníkům těchto japonských offroadů, pak vás při prvním pohledu na nový Jimny nejspíše napadla spojitost s Mercedesem třídy G. I v jeho případě totiž automobilka sází na jednoduché hranaté tvary s kulatými světly a skvělé parametry v terénu. Není tedy divu, že si Jimny rychle vysloužil přezdívku Baby G a že se někteří úpravci zaměřili na jeho tuning právě do podoby Mercedesu G.

Napadlo vás však někdy, jak by mohl dopadnout souboj této nesourodé dvojice? Zatímco Jimny byl zkonstruován jako lehký a mrštný offroad s účelným interiérem a 'tak akorát' výkonným motorem, Mercedes se během let proměnil v symbol luxusu, který sice stále oplývá vynikajícími schopnostmi v terénu, ovšem k tomu může přihodit ještě prémiové materiály a také ohromný výkon. Zvláště ve verzi AMG.

Pokud se tedy vozy utkají v přetahované, nemá Suzuki nejmenší šanci. Nebo snad ano? Na to se rozhodl přijít Mat Watson z CarWow, kterému v testu pomohl Rob Gill z magazínu Sun.

Nejprve se ale pojďme podívat na technické parametry. Suzuki Jimny váží asi 1.2 tuny a pod kapotou má 1.5 litrový benzínový atmosferický motor o výkonu cca 100 koní s točivým momentem 130 Nm. Vůz je navíc vybaven pohonem všech kol s redukční převodovkou. Na druhé straně lana však stojí Mercedes-AMG G63 o váze 2.5 tuny, pod jehož kapotou je ukryt dvakrát přeplňovaná 4.0 litrová V8 o výkonu 577 koní s točivým momentem 850 Nm. A navíc má k dispozici hned tři uzávěrky diferenciálu.

V přetahované 1:1 měl Mercedes jednoznačně navrch. Když se do hry přidal druhý Jimny, Mercedes dokázal stejně bez problému zvítězit. Jakmile se však proti Mercedesu postavila třetí Suzuki, Mercedesu už nestačil ani jeho obří výkon, ani propracovaná moderní technika.

zdroj: youtube.com

Nejúsměvnější je přitom pohled do ceníku. Zatímco Mercedes-AMG G63 vyjde na britském trhu na cca 150 000 liber, Suzuki Jimny jen na cca 15 000 liber. Je tedy 10x levnější! I při zapřažení 3 Suzuki tak jejich cena činí jen 45 000 liber, přitom už poberou i více pasažérů a více nákladu. A ještě vám zbude v kapse pořádný balík peněz. Pokud však nemáte nikoho dalšího, kdo by s vámi jezdil ve třech Suzuki a přetahoval se s Mercedesem, můžete se nad tou podívanou pobavit alespoň u videa z YouTube kanálu CarWow.

Vytisknout

Diskuze: Suzuki Jimny vs. Mercedes-AMG G63: Nerovný souboj dává smysl až při pohledu na ceník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

Servis přívěsného vozíku

Jak udržet přívěs v kondici?

Přestavba automobilu – už nehledejte dál…

Přestavba automobilu – už nehledejte dál…

reklama

Doporučujeme

Australské zastoupení Toyoty připravilo speciální model HiAce Convertible a PieAce s vestavnou troubou

Toyota PieAce boří hranice, stylový dodávkový kabriolet vám i upeče koláč

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

  2. Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

  3. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud