Ačkoliv design Suzuki Jimny vychází ze starších offroadů Suzuki, jako je třeba dnes již legendární Saumrai, krátce po po jeho premiéře se mu začalo přezdívat „Baby G" a to v narážce na stylové podobnosti s Mercedesem třídy G. Jak ovšem dopadne srovnání těchto dvou stylových offroadů, pokud je postavíte proti sobě? Na první pohled zbytečný souboj začne dávat smysl až v momentě, kdy se podíváte do ceníku.
Suzuki Jimny, na některých trzích po určitou dobu prodáván i jako Samurai či jednoduše SJ, byl vždycky praktickým offroadem, jehož design se vždy spíše přizpůsoboval technickým požadavkům. V případě poslední generace si však automobilka dala skutečně záležet a modernímu Jimnymu vdechla hranaté tvary s kulatými světly, které v mnoha detailech odkazují na první generace Jimny / Samurai.
Pokud však nepatříte k zapáleným milovníkům těchto japonských offroadů, pak vás při prvním pohledu na nový Jimny nejspíše napadla spojitost s Mercedesem třídy G. I v jeho případě totiž automobilka sází na jednoduché hranaté tvary s kulatými světly a skvělé parametry v terénu. Není tedy divu, že si Jimny rychle vysloužil přezdívku Baby G a že se někteří úpravci zaměřili na jeho tuning právě do podoby Mercedesu G.
Napadlo vás však někdy, jak by mohl dopadnout souboj této nesourodé dvojice? Zatímco Jimny byl zkonstruován jako lehký a mrštný offroad s účelným interiérem a 'tak akorát' výkonným motorem, Mercedes se během let proměnil v symbol luxusu, který sice stále oplývá vynikajícími schopnostmi v terénu, ovšem k tomu může přihodit ještě prémiové materiály a také ohromný výkon. Zvláště ve verzi AMG.
Pokud se tedy vozy utkají v přetahované, nemá Suzuki nejmenší šanci. Nebo snad ano? Na to se rozhodl přijít Mat Watson z CarWow, kterému v testu pomohl Rob Gill z magazínu Sun.
Nejprve se ale pojďme podívat na technické parametry. Suzuki Jimny váží asi 1.2 tuny a pod kapotou má 1.5 litrový benzínový atmosferický motor o výkonu cca 100 koní s točivým momentem 130 Nm. Vůz je navíc vybaven pohonem všech kol s redukční převodovkou. Na druhé straně lana však stojí Mercedes-AMG G63 o váze 2.5 tuny, pod jehož kapotou je ukryt dvakrát přeplňovaná 4.0 litrová V8 o výkonu 577 koní s točivým momentem 850 Nm. A navíc má k dispozici hned tři uzávěrky diferenciálu.
V přetahované 1:1 měl Mercedes jednoznačně navrch. Když se do hry přidal druhý Jimny, Mercedes dokázal stejně bez problému zvítězit. Jakmile se však proti Mercedesu postavila třetí Suzuki, Mercedesu už nestačil ani jeho obří výkon, ani propracovaná moderní technika.
Nejúsměvnější je přitom pohled do ceníku. Zatímco Mercedes-AMG G63 vyjde na britském trhu na cca 150 000 liber, Suzuki Jimny jen na cca 15 000 liber. Je tedy 10x levnější! I při zapřažení 3 Suzuki tak jejich cena činí jen 45 000 liber, přitom už poberou i více pasažérů a více nákladu. A ještě vám zbude v kapse pořádný balík peněz. Pokud však nemáte nikoho dalšího, kdo by s vámi jezdil ve třech Suzuki a přetahoval se s Mercedesem, můžete se nad tou podívanou pobavit alespoň u videa z YouTube kanálu CarWow.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.