Suzuki Jimny vs. Mercedes-AMG G63: Nerovný souboj dává smysl až při pohledu na ceník

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. dubna 2019, 12:12 Google+

Ačkoliv design Suzuki Jimny vychází ze starších offroadů Suzuki, jako je třeba dnes již legendární Saumrai, krátce po po jeho premiéře se mu začalo přezdívat „Baby G" a to v narážce na stylové podobnosti s Mercedesem třídy G. Jak ovšem dopadne srovnání těchto dvou stylových offroadů, pokud je postavíte proti sobě? Na první pohled zbytečný souboj začne dávat smysl až v momentě, kdy se podíváte do ceníku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Souboj Suzuki Jimny a Mercedes-AMG G63 dopadl přesně dle očekávání (YouTube/CarWow)

Souboj Suzuki Jimny a Mercedes-AMG G63 dopadl přesně dle očekávání (YouTube/CarWow) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Suzuki Jimny, na některých trzích po určitou dobu prodáván i jako Samurai či jednoduše SJ, byl vždycky praktickým offroadem, jehož design se vždy spíše přizpůsoboval technickým požadavkům. V případě poslední generace si však automobilka dala skutečně záležet a modernímu Jimnymu vdechla hranaté tvary s kulatými světly, které v mnoha detailech odkazují na první generace Jimny / Samurai.

Pokud však nepatříte k zapáleným milovníkům těchto japonských offroadů, pak vás při prvním pohledu na nový Jimny nejspíše napadla spojitost s Mercedesem třídy G. I v jeho případě totiž automobilka sází na jednoduché hranaté tvary s kulatými světly a skvělé parametry v terénu. Není tedy divu, že si Jimny rychle vysloužil přezdívku Baby G a že se někteří úpravci zaměřili na jeho tuning právě do podoby Mercedesu G.

Napadlo vás však někdy, jak by mohl dopadnout souboj této nesourodé dvojice? Zatímco Jimny byl zkonstruován jako lehký a mrštný offroad s účelným interiérem a 'tak akorát' výkonným motorem, Mercedes se během let proměnil v symbol luxusu, který sice stále oplývá vynikajícími schopnostmi v terénu, ovšem k tomu může přihodit ještě prémiové materiály a také ohromný výkon. Zvláště ve verzi AMG.

Pokud se tedy vozy utkají v přetahované, nemá Suzuki nejmenší šanci. Nebo snad ano? Na to se rozhodl přijít Mat Watson z CarWow, kterému v testu pomohl Rob Gill z magazínu Sun.

Nejprve se ale pojďme podívat na technické parametry. Suzuki Jimny váží asi 1.2 tuny a pod kapotou má 1.5 litrový benzínový atmosferický motor o výkonu cca 100 koní s točivým momentem 130 Nm. Vůz je navíc vybaven pohonem všech kol s redukční převodovkou. Na druhé straně lana však stojí Mercedes-AMG G63 o váze 2.5 tuny, pod jehož kapotou je ukryt dvakrát přeplňovaná 4.0 litrová V8 o výkonu 577 koní s točivým momentem 850 Nm. A navíc má k dispozici hned tři uzávěrky diferenciálu.

V přetahované 1:1 měl Mercedes jednoznačně navrch. Když se do hry přidal druhý Jimny, Mercedes dokázal stejně bez problému zvítězit. Jakmile se však proti Mercedesu postavila třetí Suzuki, Mercedesu už nestačil ani jeho obří výkon, ani propracovaná moderní technika.

zdroj: youtube.com

Nejúsměvnější je přitom pohled do ceníku. Zatímco Mercedes-AMG G63 vyjde na britském trhu na cca 150 000 liber, Suzuki Jimny jen na cca 15 000 liber. Je tedy 10x levnější! I při zapřažení 3 Suzuki tak jejich cena činí jen 45 000 liber, přitom už poberou i více pasažérů a více nákladu. A ještě vám zbude v kapse pořádný balík peněz. Pokud však nemáte nikoho dalšího, kdo by s vámi jezdil ve třech Suzuki a přetahoval se s Mercedesem, můžete se nad tou podívanou pobavit alespoň u videa z YouTube kanálu CarWow.

Vytisknout

Diskuze: Suzuki Jimny vs. Mercedes-AMG G63: Nerovný souboj dává smysl až při pohledu na ceník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Australské zastoupení Toyoty připravilo speciální model HiAce Convertible a PieAce s vestavnou troubou

Toyota PieAce boří hranice, stylový dodávkový kabriolet vám i upeče koláč

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud