Ačkoliv design Suzuki Jimny vychází ze starších offroadů Suzuki, jako je třeba dnes již legendární Saumrai, krátce po po jeho premiéře se mu začalo přezdívat „Baby G" a to v narážce na stylové podobnosti s Mercedesem třídy G. Jak ovšem dopadne srovnání těchto dvou stylových offroadů, pokud je postavíte proti sobě? Na první pohled zbytečný souboj začne dávat smysl až v momentě, kdy se podíváte do ceníku.
Suzuki Jimny, na některých trzích po určitou dobu prodáván i jako Samurai či jednoduše SJ, byl vždycky praktickým offroadem, jehož design se vždy spíše přizpůsoboval technickým požadavkům. V případě poslední generace si však automobilka dala skutečně záležet a modernímu Jimnymu vdechla hranaté tvary s kulatými světly, které v mnoha detailech odkazují na první generace Jimny / Samurai.
Pokud však nepatříte k zapáleným milovníkům těchto japonských offroadů, pak vás při prvním pohledu na nový Jimny nejspíše napadla spojitost s Mercedesem třídy G. I v jeho případě totiž automobilka sází na jednoduché hranaté tvary s kulatými světly a skvělé parametry v terénu. Není tedy divu, že si Jimny rychle vysloužil přezdívku Baby G a že se někteří úpravci zaměřili na jeho tuning právě do podoby Mercedesu G.
Napadlo vás však někdy, jak by mohl dopadnout souboj této nesourodé dvojice? Zatímco Jimny byl zkonstruován jako lehký a mrštný offroad s účelným interiérem a 'tak akorát' výkonným motorem, Mercedes se během let proměnil v symbol luxusu, který sice stále oplývá vynikajícími schopnostmi v terénu, ovšem k tomu může přihodit ještě prémiové materiály a také ohromný výkon. Zvláště ve verzi AMG.
Pokud se tedy vozy utkají v přetahované, nemá Suzuki nejmenší šanci. Nebo snad ano? Na to se rozhodl přijít Mat Watson z CarWow, kterému v testu pomohl Rob Gill z magazínu Sun.
Nejprve se ale pojďme podívat na technické parametry. Suzuki Jimny váží asi 1.2 tuny a pod kapotou má 1.5 litrový benzínový atmosferický motor o výkonu cca 100 koní s točivým momentem 130 Nm. Vůz je navíc vybaven pohonem všech kol s redukční převodovkou. Na druhé straně lana však stojí Mercedes-AMG G63 o váze 2.5 tuny, pod jehož kapotou je ukryt dvakrát přeplňovaná 4.0 litrová V8 o výkonu 577 koní s točivým momentem 850 Nm. A navíc má k dispozici hned tři uzávěrky diferenciálu.
V přetahované 1:1 měl Mercedes jednoznačně navrch. Když se do hry přidal druhý Jimny, Mercedes dokázal stejně bez problému zvítězit. Jakmile se však proti Mercedesu postavila třetí Suzuki, Mercedesu už nestačil ani jeho obří výkon, ani propracovaná moderní technika.
Nejúsměvnější je přitom pohled do ceníku. Zatímco Mercedes-AMG G63 vyjde na britském trhu na cca 150 000 liber, Suzuki Jimny jen na cca 15 000 liber. Je tedy 10x levnější! I při zapřažení 3 Suzuki tak jejich cena činí jen 45 000 liber, přitom už poberou i více pasažérů a více nákladu. A ještě vám zbude v kapse pořádný balík peněz. Pokud však nemáte nikoho dalšího, kdo by s vámi jezdil ve třech Suzuki a přetahoval se s Mercedesem, můžete se nad tou podívanou pobavit alespoň u videa z YouTube kanálu CarWow.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?