Ačkoliv design Suzuki Jimny vychází ze starších offroadů Suzuki, jako je třeba dnes již legendární Saumrai, krátce po po jeho premiéře se mu začalo přezdívat „Baby G" a to v narážce na stylové podobnosti s Mercedesem třídy G. Jak ovšem dopadne srovnání těchto dvou stylových offroadů, pokud je postavíte proti sobě? Na první pohled zbytečný souboj začne dávat smysl až v momentě, kdy se podíváte do ceníku.
Suzuki Jimny, na některých trzích po určitou dobu prodáván i jako Samurai či jednoduše SJ, byl vždycky praktickým offroadem, jehož design se vždy spíše přizpůsoboval technickým požadavkům. V případě poslední generace si však automobilka dala skutečně záležet a modernímu Jimnymu vdechla hranaté tvary s kulatými světly, které v mnoha detailech odkazují na první generace Jimny / Samurai.
Pokud však nepatříte k zapáleným milovníkům těchto japonských offroadů, pak vás při prvním pohledu na nový Jimny nejspíše napadla spojitost s Mercedesem třídy G. I v jeho případě totiž automobilka sází na jednoduché hranaté tvary s kulatými světly a skvělé parametry v terénu. Není tedy divu, že si Jimny rychle vysloužil přezdívku Baby G a že se někteří úpravci zaměřili na jeho tuning právě do podoby Mercedesu G.
Napadlo vás však někdy, jak by mohl dopadnout souboj této nesourodé dvojice? Zatímco Jimny byl zkonstruován jako lehký a mrštný offroad s účelným interiérem a 'tak akorát' výkonným motorem, Mercedes se během let proměnil v symbol luxusu, který sice stále oplývá vynikajícími schopnostmi v terénu, ovšem k tomu může přihodit ještě prémiové materiály a také ohromný výkon. Zvláště ve verzi AMG.
Pokud se tedy vozy utkají v přetahované, nemá Suzuki nejmenší šanci. Nebo snad ano? Na to se rozhodl přijít Mat Watson z CarWow, kterému v testu pomohl Rob Gill z magazínu Sun.
Nejprve se ale pojďme podívat na technické parametry. Suzuki Jimny váží asi 1.2 tuny a pod kapotou má 1.5 litrový benzínový atmosferický motor o výkonu cca 100 koní s točivým momentem 130 Nm. Vůz je navíc vybaven pohonem všech kol s redukční převodovkou. Na druhé straně lana však stojí Mercedes-AMG G63 o váze 2.5 tuny, pod jehož kapotou je ukryt dvakrát přeplňovaná 4.0 litrová V8 o výkonu 577 koní s točivým momentem 850 Nm. A navíc má k dispozici hned tři uzávěrky diferenciálu.
V přetahované 1:1 měl Mercedes jednoznačně navrch. Když se do hry přidal druhý Jimny, Mercedes dokázal stejně bez problému zvítězit. Jakmile se však proti Mercedesu postavila třetí Suzuki, Mercedesu už nestačil ani jeho obří výkon, ani propracovaná moderní technika.
Nejúsměvnější je přitom pohled do ceníku. Zatímco Mercedes-AMG G63 vyjde na britském trhu na cca 150 000 liber, Suzuki Jimny jen na cca 15 000 liber. Je tedy 10x levnější! I při zapřažení 3 Suzuki tak jejich cena činí jen 45 000 liber, přitom už poberou i více pasažérů a více nákladu. A ještě vám zbude v kapse pořádný balík peněz. Pokud však nemáte nikoho dalšího, kdo by s vámi jezdil ve třech Suzuki a přetahoval se s Mercedesem, můžete se nad tou podívanou pobavit alespoň u videa z YouTube kanálu CarWow.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.