Pokud chcete zábavné auto pro volný čas, obvykle se na žebříčku kandidátů pro koupi neobjevuje jméno Lada Samara. I na základě levného hatchbacku z dob SSSR však vznikaly zajímavé vozy, dnes vám ukážeme jeden z nejunikátnějších,
Lada Samara je legenda ruských silnic, která se ve výrobě udržela téměř třicet let. Také proto dodnes tvoří podstatnou část vozového parku zemí bývalého Sovětského svazu. Naprostá většina vyrobených kusů ale dostala obyčejné karosérie typu hatchback, sedan nebo pick-up. Pro exportní trhy však vznikaly i speciální verze, jako například kabrio. Ty vytvářelo nezávisle několik specializovaných firem, jednotlivé verze se tak od sebe podstatně lišily.
Jednou z variant byla Samara německého importéra, který nechal provést úpravu u známého úpravce Bohse. Narozdíl od jiných otevřených variant Samary, které nabídly klasickou karosérii kabriolet s plátěnou střechou až po přední okno, udělal Bohse z Lady spíše landaulet. Nad předními sedačkami tedy zůstala pevná střecha a pouze pasažéři vzadu si mohli užít nebe nad hlavou, nebo plátěný stan v horším počasí. Změny byly provedeny i na zádi, kde standardní víko kufru nahradilo plastové, připomínající zmenšenou ložnou plochu pickupu a umožňující uskladnění střechy ve složeném stavu. Takto upravená Lada dostala jméno Samara Fun, stejný přídomek jako o pár let později podobně koncipovaná Škodovka.
Takto předělané Samary samozřejmě vznikaly jen ve velmi omezených sériích, dnes jsou tedy už velmi vzácné. Jedna z vyrobených Samar Fun se dostala zpět do Ruska, konkrétně do dílen moskevského úpravce KB Smirnova, který vůz kompletně renovoval, nezůstal však pouze u toho. Už dřív jsme vám ukázali jeden z upravených vozů ze stejné firmy, tehdy šlo o pick-up Iž Oda stojící na pásovém podvozku.
Samara Fun se dočkala poněkud usedlejší úpravy, která zachovala většinu původních prvků v originálním stavu. Nově však Samara dostala terénní odpružení a větší kola, díky čemuž karosérie stojí o poznání výše a na střechu se nastěhovaly čtyři obrovské světlomety. Samara také dostala tažné zařízení, potřebné pro další unikátní prvek. Součástí je teď totiž i speciální přívěs, který se dá rozložit na celkem velký člun i s plátěnou střechou.
Takto netradiční doplněk má svůj důvod, ve Smirnov totiž úpravu pojali jako poctu institutu FBGU AZNIIRH, který se věnuje výzkumu a monitorování životního prostředí v oblasti Černého a Azovského moře. Tomu odpovídá i nové pojmenování, které si ve firmě pro svůj výtvor zvolili, nově se tedy jmenuje Lada Lando "Ryboochrana". Stejně jako ostatní vozy upravené v KB Smirnoff je i Lada Lando určená k prodeji. Vaše může být i s plovoucí přívěsem za celých 700 tisíc Kč.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?