Pokud chcete zábavné auto pro volný čas, obvykle se na žebříčku kandidátů pro koupi neobjevuje jméno Lada Samara. I na základě levného hatchbacku z dob SSSR však vznikaly zajímavé vozy, dnes vám ukážeme jeden z nejunikátnějších,
Lada Samara je legenda ruských silnic, která se ve výrobě udržela téměř třicet let. Také proto dodnes tvoří podstatnou část vozového parku zemí bývalého Sovětského svazu. Naprostá většina vyrobených kusů ale dostala obyčejné karosérie typu hatchback, sedan nebo pick-up. Pro exportní trhy však vznikaly i speciální verze, jako například kabrio. Ty vytvářelo nezávisle několik specializovaných firem, jednotlivé verze se tak od sebe podstatně lišily.
Jednou z variant byla Samara německého importéra, který nechal provést úpravu u známého úpravce Bohse. Narozdíl od jiných otevřených variant Samary, které nabídly klasickou karosérii kabriolet s plátěnou střechou až po přední okno, udělal Bohse z Lady spíše landaulet. Nad předními sedačkami tedy zůstala pevná střecha a pouze pasažéři vzadu si mohli užít nebe nad hlavou, nebo plátěný stan v horším počasí. Změny byly provedeny i na zádi, kde standardní víko kufru nahradilo plastové, připomínající zmenšenou ložnou plochu pickupu a umožňující uskladnění střechy ve složeném stavu. Takto upravená Lada dostala jméno Samara Fun, stejný přídomek jako o pár let později podobně koncipovaná Škodovka.
Takto předělané Samary samozřejmě vznikaly jen ve velmi omezených sériích, dnes jsou tedy už velmi vzácné. Jedna z vyrobených Samar Fun se dostala zpět do Ruska, konkrétně do dílen moskevského úpravce KB Smirnova, který vůz kompletně renovoval, nezůstal však pouze u toho. Už dřív jsme vám ukázali jeden z upravených vozů ze stejné firmy, tehdy šlo o pick-up Iž Oda stojící na pásovém podvozku.
Samara Fun se dočkala poněkud usedlejší úpravy, která zachovala většinu původních prvků v originálním stavu. Nově však Samara dostala terénní odpružení a větší kola, díky čemuž karosérie stojí o poznání výše a na střechu se nastěhovaly čtyři obrovské světlomety. Samara také dostala tažné zařízení, potřebné pro další unikátní prvek. Součástí je teď totiž i speciální přívěs, který se dá rozložit na celkem velký člun i s plátěnou střechou.
Takto netradiční doplněk má svůj důvod, ve Smirnov totiž úpravu pojali jako poctu institutu FBGU AZNIIRH, který se věnuje výzkumu a monitorování životního prostředí v oblasti Černého a Azovského moře. Tomu odpovídá i nové pojmenování, které si ve firmě pro svůj výtvor zvolili, nově se tedy jmenuje Lada Lando "Ryboochrana". Stejně jako ostatní vozy upravené v KB Smirnoff je i Lada Lando určená k prodeji. Vaše může být i s plovoucí přívěsem za celých 700 tisíc Kč.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.