Nejdrzejší Volha? Ruské žihadlo provokuje El Camino

GAZ 24
GAZ 24, foto: Youtube.com/AcademeG
-mdo , AutoRoad.cz 30. března 2019 11:15 | akt. 31. března 2019 06:57
Sdílej:

Legendární Volga se ani ve své druhé generaci nikdy nedočkala pořádného stylového pick-upu. To se rozhodli změnit mladí Rusové, kteří si jako vzor vybrali Chevrolet El Camino a vytvořili naprosto unikátní stroj.

GAZ 24 Volga zná asi každý, jde o jeden z nejznámějších ruských vozů, který se ve své době hojně pohyboval i po československých silnicích. Do výroby se dostal už v roce 1970 a po sérii modernizací se udržel v nabídce až do roku 2010. Dostupné byly vždy pouze dvě základní verze, nejběžnější sedan a také prostorné kombi. Pro potřeby sovětské armády se ale v omezených počtech montovala také otevřená přehlídková verze. Také pod kapotou měla vetšina vozů některou z verzí domácích čtyřválců, existovaly však i silné osmiválcové verze, jejichž prodej byl ale většinou omezen pouze pro vládní agentury. 

Tato omezená nabídka ale nestačila partě Rusů z Krasnojarska, kteří si říkají Evil Garage a rozhodli se postavit si Volgu ve verzi pick-up. Ne však jen tak obyčejný, jaký si na vesnických zahradách pomocí sekyry staví z odhlášených aut kdekdo, ale stylový vůz ve stylu Chevroletu El Camino.

Americký stroj vznikal mezi lety 1959 a 1987 v pěti generacích. Nejzásadnějším prvkem, odlišujícím jej od početné domácí konkurence je základ v běžném kombíku. Nejde tedy o klasický pick-up s rámem a kabinou oddělenou od ložné plochy, jako naprostá většina podobných vozů. To je ostatně zřejmé už na pohled, El Camino se s nízkou stavbou a elegantními liniemi kabiny, přecházející pozvolně do boků ložné plochy, nemůže s běžnými pick-upy vůbec srovnávat.

Stejný boční profil se Rusové rozhodli vytvořit na základě sedanu GAZ 24-10, tedy modernizované verze vyráběné od roku 1985. Volga přišla o střechu od B sloupku a kabina se dočkala snížení o 6 centimetrů. Zadní pár dveří byl zavařen do karosérie tak, že po jejich bývalé existenci není ani stopa. Přední pár dveří byl složen z přední části předních dveří a zadní části těch zadních tak, ať je možný dynamičtější profil kabiny. Ložná plocha je ve spodku vyložená borovicovým dřevem a přístupná je také po vyklopení zadního víka. 

Interiér zůstal vzhledově téměř původní, nově je však obložen dřevem. Sedačky původem z amerického vozu jsou čalouněny hnědou kůži a nabízí i elektrické nastavování polohy. Také dveře dostaly nové obložení a například i elektrické stahování oken, které původní Volga nikdy neměla. 

Aby podobně elelgantní stroj nabídl odpovídající jízdní vlastnosti, nahradila původní čtyřválec ZMZ nová technika od Toyoty. Konkrétně osmiválec 3UZ-FE, o objemu 4,3 litru a výkonu 300 koní a 441 Nm. Ten se původně montovla do LExusu 430 a Toyoty Crown. Přenos síly na zadní kola zajišťuje automatická převodovka.Změny se odehrály i na podvozku, kde standardní zavěšení nahradilo modernější z GAZ 31105. 

Výhodou podobných staveb provedených v Rusku je samozřejmě možnost upravený vůz i nadále legálně provozovat na tamních silnicích. Elegantní červená Volga s osmiválcem tak může projíždět a dokonce i driftovat beze strachu po městě, což ostatně ukazují stavitelé i na přiloženém videu. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.