Nejdrzejší Volha? Ruské žihadlo provokuje El Camino

-mdo / AutoRoad.cz, 30. března 2019, 11:15 Aktualizováno 31.3.2019, 06:57 Google+

Legendární Volga se ani ve své druhé generaci nikdy nedočkala pořádného stylového pick-upu. To se rozhodli změnit mladí Rusové, kteří si jako vzor vybrali Chevrolet El Camino a vytvořili naprosto unikátní stroj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GAZ 24

GAZ 24 | foto: Youtube.com/AcademeG

Sdílejte článek

GAZ 24 Volga zná asi každý, jde o jeden z nejznámějších ruských vozů, který se ve své době hojně pohyboval i po československých silnicích. Do výroby se dostal už v roce 1970 a po sérii modernizací se udržel v nabídce až do roku 2010. Dostupné byly vždy pouze dvě základní verze, nejběžnější sedan a také prostorné kombi. Pro potřeby sovětské armády se ale v omezených počtech montovala také otevřená přehlídková verze. Také pod kapotou měla vetšina vozů některou z verzí domácích čtyřválců, existovaly však i silné osmiválcové verze, jejichž prodej byl ale většinou omezen pouze pro vládní agentury. 

img-responsive

GAZ 24 | foto: Youtube.com/AcademeG

Tato omezená nabídka ale nestačila partě Rusů z Krasnojarska, kteří si říkají Evil Garage a rozhodli se postavit si Volgu ve verzi pick-up. Ne však jen tak obyčejný, jaký si na vesnických zahradách pomocí sekyry staví z odhlášených aut kdekdo, ale stylový vůz ve stylu Chevroletu El Camino.

Americký stroj vznikal mezi lety 1959 a 1987 v pěti generacích. Nejzásadnějším prvkem, odlišujícím jej od početné domácí konkurence je základ v běžném kombíku. Nejde tedy o klasický pick-up s rámem a kabinou oddělenou od ložné plochy, jako naprostá většina podobných vozů. To je ostatně zřejmé už na pohled, El Camino se s nízkou stavbou a elegantními liniemi kabiny, přecházející pozvolně do boků ložné plochy, nemůže s běžnými pick-upy vůbec srovnávat.

img-responsive

GAZ 24 | foto: Youtube.com/AcademeG

Stejný boční profil se Rusové rozhodli vytvořit na základě sedanu GAZ 24-10, tedy modernizované verze vyráběné od roku 1985. Volga přišla o střechu od B sloupku a kabina se dočkala snížení o 6 centimetrů. Zadní pár dveří byl zavařen do karosérie tak, že po jejich bývalé existenci není ani stopa. Přední pár dveří byl složen z přední části předních dveří a zadní části těch zadních tak, ať je možný dynamičtější profil kabiny. Ložná plocha je ve spodku vyložená borovicovým dřevem a přístupná je také po vyklopení zadního víka. 

Interiér zůstal vzhledově téměř původní, nově je však obložen dřevem. Sedačky původem z amerického vozu jsou čalouněny hnědou kůži a nabízí i elektrické nastavování polohy. Také dveře dostaly nové obložení a například i elektrické stahování oken, které původní Volga nikdy neměla. 

Aby podobně elelgantní stroj nabídl odpovídající jízdní vlastnosti, nahradila původní čtyřválec ZMZ nová technika od Toyoty. Konkrétně osmiválec 3UZ-FE, o objemu 4,3 litru a výkonu 300 koní a 441 Nm. Ten se původně montovla do LExusu 430 a Toyoty Crown. Přenos síly na zadní kola zajišťuje automatická převodovka.Změny se odehrály i na podvozku, kde standardní zavěšení nahradilo modernější z GAZ 31105. 

zdroj: Youtube.com/AcademeG

Výhodou podobných staveb provedených v Rusku je samozřejmě možnost upravený vůz i nadále legálně provozovat na tamních silnicích. Elegantní červená Volga s osmiválcem tak může projíždět a dokonce i driftovat beze strachu po městě, což ostatně ukazují stavitelé i na přiloženém videu. 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Nejdrzejší Volha? Ruské žihadlo provokuje El Camino

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Jak zabránit srážce se zvěří?

Trabant 601 Ostermann Cabrio

Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

hyundai i30

Nový Hyundai i30 zahajuje výrobu

Kontrolka filtru pevných částic (DPF)

Na českém trhu se stále objevují padělky DPF filtrů!!

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

TOYOTA_YARIS_4_HYBRID_1

Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

Porsche 911 Targa

Premiéra nového Porsche 911 Targa 4 a Targa 4S

tažné zařízení Brink

Otázka bezpečné jízdy: Pouze certifikované tažné zařízení znamená stoprocentní jistotu

BMW M

Z HISTORIE BMW. Vznik barev a loga BMW M

Hyundai i30 N Performance

Test: Hyundai i30 N Performance, nejsyrovější hot-hatch na trhu

Patricie Pagáčová

Porotkyně SuperStar jezdí v novém Volkswagenu Golf

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen řeší průšvih s novými Golfy. Z továrny prozatím žádný nesmí

BMW

BMW Group obdržela stavební povolení na výstavbu vývojového centra nedaleko Sokolova

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1,0 VTEC Turbo CVT SPORT LINE, Terminátor s duší baletky

Trakční baterie blízké budoucnosti

Jak rychle zastarává elektromobil?

reklama

Doporučujeme

BAIC BJ90

Další kopie? Beijing BJ90 pod povědomou karosérii skrývá nečekanou techniku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Porotkyně SuperStar jezdí v novém Volkswagenu Golf

  2. Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

  3. Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

  4. Volkswagen řeší průšvih s novými Golfy. Z továrny prozatím žádný nesmí

  5. Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

  6. Test: Hyundai i30 N Performance, nejsyrovější hot-hatch na trhu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud