Legendární Volga se ani ve své druhé generaci nikdy nedočkala pořádného stylového pick-upu. To se rozhodli změnit mladí Rusové, kteří si jako vzor vybrali Chevrolet El Camino a vytvořili naprosto unikátní stroj.
GAZ 24 Volga zná asi každý, jde o jeden z nejznámějších ruských vozů, který se ve své době hojně pohyboval i po československých silnicích. Do výroby se dostal už v roce 1970 a po sérii modernizací se udržel v nabídce až do roku 2010. Dostupné byly vždy pouze dvě základní verze, nejběžnější sedan a také prostorné kombi. Pro potřeby sovětské armády se ale v omezených počtech montovala také otevřená přehlídková verze. Také pod kapotou měla vetšina vozů některou z verzí domácích čtyřválců, existovaly však i silné osmiválcové verze, jejichž prodej byl ale většinou omezen pouze pro vládní agentury.
Tato omezená nabídka ale nestačila partě Rusů z Krasnojarska, kteří si říkají Evil Garage a rozhodli se postavit si Volgu ve verzi pick-up. Ne však jen tak obyčejný, jaký si na vesnických zahradách pomocí sekyry staví z odhlášených aut kdekdo, ale stylový vůz ve stylu Chevroletu El Camino.
Americký stroj vznikal mezi lety 1959 a 1987 v pěti generacích. Nejzásadnějším prvkem, odlišujícím jej od početné domácí konkurence je základ v běžném kombíku. Nejde tedy o klasický pick-up s rámem a kabinou oddělenou od ložné plochy, jako naprostá většina podobných vozů. To je ostatně zřejmé už na pohled, El Camino se s nízkou stavbou a elegantními liniemi kabiny, přecházející pozvolně do boků ložné plochy, nemůže s běžnými pick-upy vůbec srovnávat.
Stejný boční profil se Rusové rozhodli vytvořit na základě sedanu GAZ 24-10, tedy modernizované verze vyráběné od roku 1985. Volga přišla o střechu od B sloupku a kabina se dočkala snížení o 6 centimetrů. Zadní pár dveří byl zavařen do karosérie tak, že po jejich bývalé existenci není ani stopa. Přední pár dveří byl složen z přední části předních dveří a zadní části těch zadních tak, ať je možný dynamičtější profil kabiny. Ložná plocha je ve spodku vyložená borovicovým dřevem a přístupná je také po vyklopení zadního víka.
Interiér zůstal vzhledově téměř původní, nově je však obložen dřevem. Sedačky původem z amerického vozu jsou čalouněny hnědou kůži a nabízí i elektrické nastavování polohy. Také dveře dostaly nové obložení a například i elektrické stahování oken, které původní Volga nikdy neměla.
Aby podobně elelgantní stroj nabídl odpovídající jízdní vlastnosti, nahradila původní čtyřválec ZMZ nová technika od Toyoty. Konkrétně osmiválec 3UZ-FE, o objemu 4,3 litru a výkonu 300 koní a 441 Nm. Ten se původně montovla do LExusu 430 a Toyoty Crown. Přenos síly na zadní kola zajišťuje automatická převodovka.Změny se odehrály i na podvozku, kde standardní zavěšení nahradilo modernější z GAZ 31105.
Výhodou podobných staveb provedených v Rusku je samozřejmě možnost upravený vůz i nadále legálně provozovat na tamních silnicích. Elegantní červená Volga s osmiválcem tak může projíždět a dokonce i driftovat beze strachu po městě, což ostatně ukazují stavitelé i na přiloženém videu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.